Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

Bonexxx' Alıntı:
we[AGRA]' Alıntı:
Az önce İzmir'de meşhur Yusuf Koparan ustayı aradım Atiker Gold'a 1600-1700 TL fiyat verdi. 100-200 TL kapora alıp kalanını 9'a böleriz dedi.

İstanbul'da sizin aldığınız fiyatı söyledim isim vermeden 1400 TL'ye mümkün olmayacağını varsa da yağlama kitinin dahil olmadığını söyledi.

Diğer yandan 1.4 T Astra J'ye daha önce Atiker Gold uygulaması yapmamışlar. 1.6 Atmosferiklere ve bir tane de Insignia 1.6 T 180 HP'ye uygulama yaptıklarını söyledi. Takılır sorun olmaz dedi ama hala emin olamıyorum.

Hem fiyat beklediğimden yüksek çıktı hem de etrafımda ilk Atiker Gold kullanan ben olacağım sanırım 1.4 T motorla.

Eğer sakin kullanacaksanız yağlama kiti taktırmayın. Kendim Landirenzo yağlamalı sistemin yağlama kitini söktürdüm. Opelin fabrika çıkışlı LPGli araçlarında da yağlamalı sistem yok. Bu takılan kitte verimli bir sistem değil. Sakin kulllanın aracı agresif kullanacağınız zaman benzine alın, LPG aracın EKO modudur. Bu birinci tavsiyem.

2. tavsiyem Bu LPG markalarına göre oluşan fiyat farkı genelde parçalardan kaynaklanıyor. Mesela Landirenzonun TURBOLu motorları ve 140 Beygir gücü destekleyen kitin regülatörü Landirenzo IG1 Regültör sadece regülatörü alacak olsan fiyatı 1000-1200TL civarı.
[img=458x514]http://www.ototasarruf.com/uploads/photos/haberler/landirenzo-ig1.jpg[/img]
 Aracımın gaz ayarını kendim yapıyorum normal kullanımda çekiş farkı yok neredeyse. Gaz ayarının düzgün olması çok önemli bu konuda. Landirenzonun yan markası Landi var veya Lovatoda bildiğim kadarı ile iyi onu araştırın. Atiker alırsanızda, diğer markalar içinde geçerli turbo motor ve 140 beygir gücü desteklemesi lazım yoksa problem yaşarsınız.

3. tavsiyem ise eğer uzun süre aracınızı kullanacaksanız. Landirenzo. BRC veya Prince taktırın satarkende ona göre satarsınız.

Merhaba Hocam, dediklerine aynen katılıyorum, fakat kafama taklıan bir durum var,
aracım 1.4 T Otomatik. şu an 13 binde, 5 binde PRINS VSI-2 kiti taktırdım. Yağlama yok. agesif kullandığım da söylenemez ama, ortama vites geçişlerim 3.000-3.500 devir arası. Bunun dez avantajı olurmu bilemedim. ayrıca en büyük korkum piston erime dedikodusu.
 
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

vites geçişlerinde sorun yok..
normal kullanım..
 
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

Demek istediğim arabayı sürekli 3500 devirlerde tutmamak lazım. Zaten benzindede motoru sürekli yüksek devirlerde kullanmak yine sübap erimesine yol açar. Ama en önemlisi LPG de fakir karışım olmamalı, çünkü fakir karışım motorun daha fazla sıcaklığa maruz kalmasına sebebiyet veriyor. Uzun yolda gidilen km'nin yüzde 10u kadar benzinde gitmek, LPG ye geçiş sıcaklığını çok düşük ayarlamamak, uzun dönem LPGde kullandığınız zaman arada benzinde kullanmanızın yararlı olacağını düşünüyorum. Benlar en azından benim yaptıklarım.

Düz astra kullanmadım ama vites değiştirme uyarısı tavsiyesi veriyordur sanırım.
 
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

Bonexxx' Alıntı:
Demek istediğim arabayı sürekli 3500 devirlerde tutmamak lazım. Zaten benzindede motoru sürekli yüksek devirlerde kullanmak yine sübap erimesine yol açar. Ama en önemlisi LPG de fakir karışım olmamalı, çünkü fakir karışım motorun daha fazla sıcaklığa maruz kalmasına sebebiyet veriyor. Uzun yolda gidilen km'nin yüzde 10u kadar benzinde gitmek, LPG ye geçiş sıcaklığını çok düşük ayarlamamak, uzun dönem LPGde kullandığınız zaman arada benzinde kullanmanızın yararlı olacağını düşünüyorum. Benlar en azından benim yaptıklarım.

Düz astra kullanmadım ama vites değiştirme uyarısı tavsiyesi veriyordur sanırım.

Evet katılıyorum bu maddelere. Önemli bir nokta da LPG bakımlarını zamanında yapmak. Düz astra'larda vites değişim uyarısı veriyor, ben onu bile beklemeden genelde 2bin devirin altında değiştiriyorum.
 
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

yok sürekli 3-3500 gitmiyorum. zaten şehir içi kullanıyorum.ama genel olarak bu devirde (trafik ışığında kalkarken vs) vites attırıyorum.
Fakir karışım olmamalı derken, lpg yi aldığım firmayla alakalı sanırım? tavsiyeniz nedir?
ek olarak ayda ortama 1000 km kullanmışım, bunun da 40 km sini benzine kullanıyorum (iş-ev arası mesafe)

eklemeyi unuttum, özellikle sağ çamurluğa bırakın elimi değdirmeyi, yaklaştıramıyorum bile. o derece sıcaklık oluyor.
malum yaz ayındayız ve antalyada yaşıyorum, illaki etkisi vardır ama bu kadar ısınması beni tedirgin etmiyor değil..
 
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

Normal motor sıcaklığıdır o. Fakir karışım lpg ayarıyla olan birşey, zaten yan etkilerini görürsünüz. Bende mesela hararet göstergesi 90dan 100e çıkıyordu sonra hemen geri iniyordu. Araç çekişiyle olsun veya aracınızı servise götürün uyarısıyla olsun bir şekilde anlarsınız.

Aklıma gelen bir noktada motor yağının sıcaklığa dayanıklı olması. Mobil1 ESP 0w-40 gayet güzel bir yağ.
 
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

Bonexxx' Alıntı:
Normal motor sıcaklığıdır o. Fakir karışım lpg ayarıyla olan birşey, zaten yan etkilerini görürsünüz. Bende mesela hararet göstergesi 90dan 100e çıkıyordu sonra hemen geri iniyordu. Araç çekişiyle olsun veya aracınızı servise götürün uyarısıyla olsun bir şekilde anlarsınız.  

Aklıma gelen bir noktada motor yağının sıcaklığa dayanıklı olması. Mobil1 ESP 0w-40 gayet güzel bir yağ.

Tam onu soracaktım :) 15 bin bakımı yaklaşıyor. hangi motor yağını tavsiye edersiniz die.
tekrar teşekkür ederim yararlı paylaşımlarınız için.
 
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

Bende Mobil1 ESP 0w-40 kullanıyorum. Bizim araçlar için özellikle çok soğuk ve sıcak aylarda çok iyi. Ankara gibi soğuk yerde başka yağa gerek yok, kışın tek marşta kolay çalışıyor ve hiç kötü bi ses duymadım
 
Cvp: Kafamda deli sorular ve lpg kararsızlığı :)

bu yağı googledan araştırdım ama, partiküllü, sentetik vs olanlar var, ayrıca model ylı 2015 yazıyor? özellikle seçmem gereken bir özellik varmı bu yağın? yoksa sadece benzinli için uyumlu olanı almam yeterlimidir?

fiyat 100-130 arası değişiyor satıcısına göre.
 
Geri
Üst