conta yakmadan önce ısıtmıyordu sonra ısıtmaya başladı krank keçesi ve trgier değişti tekrar ısıtmamaya başladı
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
A kasalarda ortada bulunan havalandırmalardan sıcak hava gelmez. Kışın orayı kapalı tutacaksın.vectralarda kronik mi bu ısıtma meselesi anlayamadım. benimde 93 vectra 1.8 var aynı sorun. hararet 75-80 i görmüyor ama fan deli gibi çalışıyo. anlayamadım gitti. bakmadığımız şey kalmadı. müşüre baktık sağlam. termostat bozukmuş değiştirdik ama yine aynı. orjinal değilmiymiş bilmiyom. kalörifer desen ısıtmıyor. biraz ısınıyor oda kenarlardan geliyor orta taraftaki fan deliklerinden soğuk geliyor onuda anlamış eğilim. kimisi radyatör tıkanmıştır diyor. birisi bi tavsiyede bulunsunda kurtulayım şu sorundan.
A kasalarda ortada bulunan havalandırmalardan sıcak hava gelmez. Kışın orayı kapalı tutacaksın.
1-Kalorifer petekleri tıkalı.Tesbitieteklere giren su sıcaklıkları aynı ise sorun yok.ancak girişve çıkış arasında ısı farkı varsa petek tıkalıdır.
2-Devirdaim problemli:Tesbiti:motor sürekli hararet yapar.Yaz veya kış farketmez
3-Termostat arızalı:Tesbiti:Motor ısısı bir yere kadar gelir.Uzun yolda veya biraz hızlanınca hararet mavi çizgiye kadar iner(Açık kalmışsa ).Yada tam tersine motor sürekli hararet yapar.(Kapalı kalmışsa).
4-Ara hortum ve ahtapot denilen su bağlantısını 4 e bölen parça tam olarak kapalı veya yarım açıktır.Bu nedenle sıcak su motorda döner.Ancak kalorifer peteklerine tam olarak sıcak su gelmediği için sadece ılıtmakla kalır.Tam sıcak vermez.(BENİM BAŞIMA GELDİ).Çözüm olarak hortumları geliş ve gidiş bağlantıları düzgün mü değilmi birde sıralı veya normal sistem takarken araya T tabir edilen parçalar ile hortumları kesip birleştiriyorlar.Halbuki opellerde T atmaya gerek yokmuş.Ben düzelttirdim.ısı biraz fark eti.Petekleri şişlettim.Termostat değişti olmadı.Ancaakkkk en son olarak arada Ahtapot tabir edilen parça çıkartılıp yerine düz boru eklenince sorun çözüldü.Yaza klima için tekrar takılacak o ayrı.
5-Havalandırma kapakları tam olarak kapatmıyor olabilir.Sıcak soğuk koluna bağlı telde gevşeme veya kopma varsa kapaklar tam kapanmadığı için araya soğuk hava alıp ısıyı düşürür
6-Kalorifer peteği tam yerine oturmamış ise yine ısıda büyük düşüş yaşanır.Umarım çözüm bulursunuz.Konu hakkında tecrübe veya bilgi olan arkadaşlarda ekleme yaparsa daha şık olur.Selamlar
şimdi benim araç uzun yolda ısı mavi çizgilerde sanki hiç ısınmıyo gibi trafiğe takılınca ısı 90 derceye giriyo ve fan çalışıyo şimdi arabaın termostadı arzalımı oluyo?
A kasalarda ortada bulunan havalandırmalardan sıcak hava gelmez. Kışın orayı kapalı tutacaksın.
kardeş aynı sıkıntıyı ben yaşadım termostat ı değiştirdim sorun çözüldü hararet geç yükseliyorsa kesin termostat açik kalıyordurmerhaba arkadaşlar siteyi özenle takip ediyorum.benim sorunum 1997 model opel vectra b aracımın kaloriferi tam anlamıyla ısıtma yapamaması.sebebi ne olabilir,aracımın hararaeti geç yükseliyor acaba radyatör tıkalaı olabilirmi?yada başka bir sorun....ayrıca aracım uzunca bir süre kulandıktan sonra ısıtma yapıyor yaklaşık olarak 75-80 km yok katettikten sonra cevaplarınız için tşk ederim...
A kasalar için bu durum maalesef bir özellik . Bu daha ziyade aracın temiz hava alması için tasarlanmış. Kışın kapalı tutuyorum, yanlardan gelen sıcak hava zaten yeterli oluyor. B kasanın kaloriferi daha güçlü ama ben A kasanın kaloriferinin ısıtmandan şikayetçi değilim, yeterli oluyor.bunu bir özellik olarak mı alacam yoksa eksiklik mi? bence bu büyük bir hata. böyle şey olabilir mi yaa.