Kaputu açınca yanan lamba nasıl olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Filmk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
O lambanın aynısı (üzerinde düğmesi olan) alınıp bizde uygun bir yer bulmak lazım; ben bir ara bakacağım; fotoğraf için teşekkürler, iyi fikir oldu, umarım benzerini yada aynısıı bulabilirim bu lambanın...

önemli değil..
tofaş parçacılarında bulunabilir
 
Gerçekten hayret ettim. Bizim şu yerli araçlarıdan çalmadıklarını bırakmamışlardı ama bakın şu an çok lüx araçlarda dahi olmayan özellik bulunuyormuş da farkında değiliz. Zamanında dikiz aynasını bile teke indiren bir millet olarak nasıl kaçırmışız bu ayrıntıyı. Sanırım gözlerinden kaçmış. :)
 
şahinde doğanda vardı bunlarda yok
A kasa da bile var ama tıpkı Doğan'ların aydınlatması gibi onlar da zayıf o nedenle fazla bir işe yaramıyor. Ben Kadett'e sağlı sollu iki tane yapmıştım, anahtarlı 10W lık. Yapması hiç de zor değil. Elektiriği park lambalarından alırsanız iyi olur, ayrıca kapı/bagaj aydınlatma swiclerinden faydalanırsanız ayrıyetten anahtara falan gerek kalmaz, kaputu kaldırınca yanar, kapatınca söner. Görüntünün çirkin olmaması için lambaları yerleştireceğiniz yer de önemli, aslında bu tür lambaların günümüz araçlarında fazla bir işe yarayacağını da sanmıyorum. Eski nesillerde platin, karbiratör, kayışlar, soğutma hortumlarına ulaşmak kolay olduğu için faydası oluyordu ama yeni nesil araçlara hem el kol kolayca girmiyor hem de tamirleri amatörler için özellikle gece vakti zifiri karanlıkta, yol kenarında yapılabilecek kadar basit değil.
 
Son düzenleme:
aslında çok fazla gerekli bi çalışma değil, ancak bazen basit şeyler için, yağ seviyesi kontrolü, motor suyu kontrolü v.b. durumlarda iyi oluyo, bide görüntüsü güzel bi detay, her araçta olması lazım bence, ha işlevselliği tartışılır o ayrı.
 
A kasa da bile var ama tıpkı Doğan'ların aydınlatması gibi onlar da zayıf o nedenle fazla bir işe yaramıyor. Ben Kadett'e sağlı sollu iki tane yapmıştım, anahtarlı 10W lık. Yapması hiç de zor değil. Elektiriği park lambalarından alırsanız iyi olur, ayrıca kapı/bagaj aydınlatma swiclerinden faydalanırsanız ayrıyetten anahtara falan gerek kalmaz, kaputu kaldırınca yanar, kapatınca söner. Görüntünün çirkin olmaması için lambaları yerleştireceğiniz yer de önemli, aslında bu tür lambaların günümüz araçlarında fazla bir işe yarayacağını da sanmıyorum. Eski nesillerde platin, karbiratör, kayışlar, soğutma hortumlarına ulaşmak kolay olduğu için faydası oluyordu ama yeni nesil araçlara hem el kol kolayca girmiyor hem de tamirleri amatörler için özellikle gece vakti zifiri karanlıkta, yol kenarında yapılabilecek kadar basit değil.

süper açıklama bencede gerek yok reis.
 
aslında çok fazla gerekli bi çalışma değil, ancak bazen basit şeyler için, yağ seviyesi kontrolü, motor suyu kontrolü v.b. durumlarda iyi oluyo, bide görüntüsü güzel bi detay, her araçta olması lazım bence, ha işlevselliği tartışılır o ayrı.

Tamamen bu nedenden aklıma düştü bu, gece yola çıkacaktım, yağ seviyesi, su, hidrolik vs kontrolü için elime lambayı aldım;yağ çubuğunu çektim, elimdeki lambayı koyacak yer arayıp, sildim, baktım yağ biraz eksik, katarken lambayı iyice yanaştırdım, dışarı akmasın diye...yani bir elde lamba, bir elde yağ, basit ama işe yarar benim için...
 
yapılsa bile tahminim 50-100 km sonra kaputu açdığında ancak kendini aydınlatıcakdır motorun içindeki toz kir yağmur çamur zamanla oluşan partiküllerden lambanın üstü pislik içinde olucakdır buda haliyle ışığın gücünü çok azaltıcakdır..

bizim motorlar kapalı tip motorlar yani doğanda falan anlayabilirim motorun her şeyi açıkda ama bizim motorlarda açdınızmı her şey derli toplu bölümlerde.. bence bagaja kuvvetli şarjlı ledli fenerlerden bir tane almanız yeterli olucakdır.. yada servislerde kullanılan tipde olanlar var gene ledli şarjlı arabanın kaputun askısına asma aparatıda oluyor onların üstünde..
 
Ben kaput kapağının iç kısmına 12V iğneli spot monte ettim. Röle kutusunun üzerine de bir buton koydum. Kaputu açtığımda lazım olursa yakıyorum. Hatta geçen gün oto elektrikçi de kalorifer motorunu değiştirirken ustanın çok hoşuna gitti:)
 
aslında mıknatıslı bir fener olabilir, aküden elektrik alınarak bir çakmak soketi olabilir, araya buton takılıp istenen yere mıknatıslanabilir,diğer yöntem kaputun iç tarafına yapıştırılarak müşürlü olabilir, müşür olunca kaputu açmanız halinde otomatik olarak yanacaktır ancak onunda olumsuzluğu ışıklı motor arasına gireceğiniz için ışığı kesecektir, yinede eski doğan sistemi, yetmediği zamanlarda basit ledli bir el feneri ve mıknatıs....
 
Geri
Üst