Kar & Kış Lastiği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan xylent
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Kar & Kış Lastiği

jantlarima cok dikkat ettim en ufak cizik yoktu yetkili servise guvenmeyecegizde nereye guvenecegiz anlamadim ki...bu saatten sonra tecrube oldu ama bu jantlar icin nasil bir yaptirim uygulamaliyim..resmen paramla magdur oldum durduk yere...
 
Ynt: Kar & Kış Lastiği

225 değil 215 mm lastik alacaksınız arkadaşlar.

225mm alırsanız direksiyon ağırlaşır, çekiş düşer, gösterge hatalı gösterir ve daha da önemlisi karda - buzda tutunma azalır, kış şartlarında aksine dar alan tercih edilir.
 
Ynt: Kar & Kış Lastiği

Jantlara üzüldüm geçmiş olsun.Bende geçen hafta taktırdım kış lastiklerimi hiç dikkat etmedim yarın ilk işim kontrol etmek olacak.
 
Ynt: Kar & Kış Lastiği

Tolga KARACA link' Alıntı:
225 değil 215 mm lastik alacaksınız arkadaşlar.

225mm alırsanız direksiyon ağırlaşır, çekiş düşer, gösterge hatalı gösterir ve daha da önemlisi karda - buzda tutunma azalır, kış şartlarında aksine dar alan tercih edilir.
Tolga abi uyarını dikkate alacağım tşk ederim.
 
Ynt: Kar & Kış Lastiği

arkadaşlar bu gun servide gidip jantlari gosterdim tum jantlari tamamen boyayacaklar rotus olmayacagini soylediler sizce ne yspmaliyim...
 
Ynt: Kar & Kış Lastiği

Arkadaşlar kış lastiğini takarken ebatını değiştirdiğimizde bir sorunla karşılaşır mıyız? Hırvatistanda yaşayan bir arkadaşım da Astra J sine oradaki servisin yönlendirmesiyle 215/50*17 yerine 205/60*16 ebatında kış lastiği takmış. Kendi ebatımız olan 215/50*17 kış lastiği ile diğerinin arasında fiyat olarak çok fark var. ֖rneğin Nokian WR D3 bizim ebatta 500 tl civarı diğer ebatta ise 300 tl. 
 
Ynt: Kar & Kış Lastiği

mtaner link' Alıntı:
Arkadaşlar kış lastiğini takarken ebatını değiştirdiğimizde bir sorunla karşılaşır mıyız? Hırvatistanda yaşayan bir arkadaşım da Astra J sine oradaki servisin yönlendirmesiyle 215/50*17 yerine 205/60*16 ebatında kış lastiği takmış. Kendi ebatımız olan 215/50*17 kış lastiği ile diğerinin arasında fiyat olarak çok fark var. ֖rneğin Nokian WR D3 bizim ebatta 500 tl civarı diğer ebatta ise 300 tl. 

EKSTRA 16 jant alırsanız o ölçüyüde kullanabilirsinz, tabi bu seferde jant masrafı cıkacak

210 liraya petlas alın gecin hocam uğrasmayın bosa
 
Ynt: Kar & Kış Lastiği

mtaner link' Alıntı:
Arkadaşlar kış lastiğini takarken ebatını değiştirdiğimizde bir sorunla karşılaşır mıyız? Hırvatistanda yaşayan bir arkadaşım da Astra J sine oradaki servisin yönlendirmesiyle 215/50*17 yerine 205/60*16 ebatında kış lastiği takmış. Kendi ebatımız olan 215/50*17 kış lastiği ile diğerinin arasında fiyat olarak çok fark var. ֖rneğin Nokian WR D3 bizim ebatta 500 tl civarı diğer ebatta ise 300 tl. 

Kış lastiklerinde dar olan ölçü daha iyi olur. ևünkü yere basan alan daralacağı için mm2 ye daha fazla ağırlık basacak bu da tutunmayı artıracak. Yalnız dikkat edilmesi gereken lastik çapı oranının + - %3 den daha fazla değişmesine izin vermemek.

215/50/17 nin çapı 646.8 mm.
205/60/16 nın çapı 652.4 mm  Değişim yüzdesi +%0.85  İdeal değişim oranının içinde. Ama jant boyutu değiştiği için ilave jant alma/bulma durumu var.

215/50/17 yerine 205/55/17 (çapı 657.3 mm) tercih edilirse +%1.6 ile bu da ideal değişim oranı içerisinde. Sorunsuzca değişim yapılabilir.

205/50/17 de -%1.6 ile olur ama - oran aracın yere yaklaşması demek.
 
Ynt: Kar & Kış Lastiği

eketen link' Alıntı:
Kış lastiklerinde dar olan ölçü daha iyi olur. ևünkü yere basan alan daralacağı için mm2 ye daha fazla ağırlık basacak bu da tutunmayı artıracak. Yalnız dikkat edilmesi gereken lastik çapı oranının + - %3 den daha fazla değişmesine izin vermemek.

215/50/17 nin çapı 646.8 mm.
205/60/16 nın çapı 652.4 mm  Değişim yüzdesi +%0.85  İdeal değişim oranının içinde. Ama jant boyutu değiştiği için ilave jant alma/bulma durumu var.

215/50/17 yerine 205/55/17 (çapı 657.3 mm) tercih edilirse +%1.6 ile bu da ideal değişim oranı içerisinde. Sorunsuzca değişim yapılabilir.

205/50/17 de -%1.6 ile olur ama - oran aracın yere yaklaşması demek.
Hocam teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için, uygun demir jant araştırıyorum şu an. Hem söküp takarken lastiklere ve jantlarıma zarar verilmemiş olur. En son verdiğiniz seçenek de mantıklı ama aracın altı zaten alçak, gerçi bu kadar bir fark hissedilir mi bilemiyorum. 
 
Geri
Üst