Karsan, ABD için Bursa’da yılda 20 bin taksi üretecek

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan BY_Corsa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
tek tip taksi olsa her kez için iyi taksici için iyi müşteri için iyi .. taksicinin yedek parça bakım masrafı çeyreğe düşer tek tip taksi olsa.. birde rekabet olmaz taksiclerin arasında her kez eşit ekmeğini yer.. sivilede satışı olmıycak oa raç türkiyede sadece taksi olarak kullanılıcak o zaman taksi tabelasına bile gerek kalmaz.. :D zaten o aracı gördünmü bilirsinki taksi..
 
İşte bu taksi de İstanbul'a özel

Karsan Newyorktan sonra Istanbul taksileri için de tasarım yapmış, bence güzel de olmuş :good:

alıntıdır: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/17111148.asp?gid=373

KARSAN'ın New York taksi ihalesi için geliştirdiği ve 3 finalist arasına kaldığı V1 kodlu araç, başka şehirler için farklı tasarıma sahip olacak. Karsan'a bağlı Hexagon şirketi tarafından geliştirilen araç küçük değişikliklerle İstanbul, Dubai, Los Angeles ve Rio gibi New York dışındaki büyük metropollere de uygun hale getirilecek.


İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın New York gibi taksi ihalesi açacaklarını belirtmesi üzerine, Karsan İstanbul'a uygun taksi projesi üstüne de çalışmaya başladı. Karsan ayrıca 2014 Rio Olimpiyatları için de taksi geliştirmek için çalışmalara başladı.
İşte İstanbul'a özel tasarlanan taksi

Pazarı tetikledik
Taksi pazarını tetiklediklerini belirten Karsan Murahhas Azası Jan Nahum, New York taksi ihalesini kazanamamaları halinde bile bu aracı geliştirmeye devam edeceklerini belirtti.
Nahum şöyle konuştu: "Ne yapıp yapıp New York ihalesini kazanmak istiyoruz. Aynı paralelde ABD'deki engelli araç pazarına da gireceğiz. İhaleyi kazansak bile engelli araç işine de devam edeceğiz. Ayrıca San Francisco'nun elektrikli taksi işi var, ona da girmek istiyoruz. 2014 Rio Olimpiyatları'na da ulaşım çözümü vermek istiyoruz. İstanbul ve Dubai'de kapsama alanımızda" şeklinde konuştu.
 
bari elektrikli falan bişeyler düşünsünler hazır yenilemeye girilmişken.

tasarım hoş, arkaya dönük koltukları olan bilhassa.
İngilizlerin meşhur taksilerine benziyor içerisi. bagajlarla vs. binince çok kullanışlı oluyodu onlar.
 
new york için tasarlanan ile bunun fazla bi farkı yok gibi iç dizaynı nasıl aynımı
 
büyük ihtimal ny için tasarlanan karşılıklı koltukluyken istanbul için olan yanyana koltuklu olan modeldir :D
biz dolmuş kültürüne sahip olduğumuzdan o bize daha çok gider :rolleyes:

o kadar taksicinin elindeki loganlar sienalar şahinler nolcak peki sonra?
 
büyük ihtimal ny için tasarlanan karşılıklı koltukluyken istanbul için olan yanyana koltuklu olan modeldir :D
biz dolmuş kültürüne sahip olduğumuzdan o bize daha çok gider :rolleyes:

o kadar taksicinin elindeki loganlar sienalar şahinler nolcak peki sonra?

zaten taskilerin 5 yıl gibi bir değişim süresi var yani 5 yılda bir değişmek zorundalar arabayı.. bu tip bir yasa ve araç olursa gene bu yasa devam eder 5 sene sonra zaten her kez değiştiriceği vakit gider o aracı alır.. ama bence artık tek tip araç olursa 5 yılda bir değişimin en az bir 10 yıl olması gerekir taksicide çok rahat eder şöför plaka sahibi her kez..
 
NYT: Karsan ihaleden elendi

alıntıdır: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/17688414.asp?gid=381

New York Times'ta yer alan bir habere göre Karsan, teklif verdiği New York'un taksi ihalesini kaybetti.

spacer.gif

İşte Karsan'ın New York taksisi / Foto Galeri
Karsan'dan borsaya yapılan açıklamada ise henüz kendilerine ulaşan bir bilgi olmadığı belirtildi. Ancak şirketin hisseleri İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'nda (İMKB) yaklaşık yüzde 8 değer kaybetti.
"ABD TECRÜBESİ YOK"
İsminin açıklanmasını istemeyen bir yetkilinin gazeteye yaptığı açıklamaya göre, New York Taksi ve Limuzin Komisyonu, Karsan'ın büyük ilgi gören taksi modelini yarış dışı bıraktı.
Komisyonun ret kararında, ABD pazarında daha önce tecrübesi bulunmayan şirketin, yeni tasarımını güvenilir şekilde bu pazara sunup sunamayacağıyla ilgili endişelerin etkili olduğu belirtiliyor.
Komisyon’un bu kararından sonra, yarışta geriye Ford’un Transit Connect modeliyle, Nissan’ın NV200 modeli kalmış oldu.
Otomotiv danışmanlığı veren Ricardo Inc tarafından yapılan araştırmada, Karsan'ın ihaleyi 10 yıllığına kazanmasının taksi endüstrisi için 'en büyük riski' yaratacağı uyarısı yapıldı.
NYT tarafından ele geçirilen raporda, Karsan'ın istek ve teknik kapasitesini gösterdiğini ancak şirketin 'yeni bir numuneyle yeni bir üretici olduğu, ABD'deki düzenlemelere uzak bulunduğu ve ülkede herhangi bir satış, servis ya da destek altyapısının' bulunmadığı belirtildi.
 
o pastayı bize yedirmeyeceklerini tahmin ediyordum ama bir umut, belki demiştim...:(:(
 
yazık olmuş.ben çok umutluydum.
 
sadece ihaleye girdiler ve ilk ihaleyi kazandılar üretilicek diye bir şey yok kaldıki türkyie dünyanın bir ucu amerikaya göre burda üretmek pek mantıklı değil taksilerin koruma kasaları burda üretiliyor ama komple araba ithal etmek amerikanın onlarca yerli firması varken gm gibi bir devi varken orta ölçekli bir türk firmasına bu ekmeği yedirirlerse helal olsun.


O zamandan demişdim görünen köy kılavuz istemiyordu.. :rolleyes:
 
Geri
Üst