katalitik konvertör iptali...

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan levoli
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Kat iptali kimi diyor alt devirleri öldürür kimi diyor üst devirlerde artış gözlenir net olarak bir sey söylecek birileri varmı?
 
kat iptali yaptıran arkadaşlara sözüm yok ama bence iyi bişey değil.çevreye verdiğiniz zarar 2 katına çıkıyo.ayrıca performansta çok fazla bi değişiklik olacağını sanmıyorum çünkü mühendisler herşeyi en başından düşünüp ona göre tasarlıyolar.ben corsa c elegance 1.4 araç sahibiyim ve aracımın performansından son derece memnunum.aracıma sonradan hiçbirşey yaptırmadım ve tüm bakımlarını muntazam bir şekilde yaptırıyorum.1.6 ya kadar olan araçlarda sonradan yapılan değişikliklerin de bi fark yarattığına inanmıyorum..
 
kat iptali yaptıran arkadaşlara sözüm yok ama bence iyi bişey değil.çevreye verdiğiniz zarar 2 katına çıkıyo.ayrıca performansta çok fazla bi değişiklik olacağını sanmıyorum çünkü mühendisler herşeyi en başından düşünüp ona göre tasarlıyolar.ben corsa c elegance 1.4 araç sahibiyim ve aracımın performansından son derece memnunum.aracıma sonradan hiçbirşey yaptırmadım ve tüm bakımlarını muntazam bir şekilde yaptırıyorum.1.6 ya kadar olan araçlarda sonradan yapılan değişikliklerin de bi fark yarattığına inanmıyorum..

Kısmen haklı olabilirsin özellikle katalitik konvertör konusunda.
Fakat sonradan yapılan değişikliklerin fark yarattığı konusuna gelince orada durmak gerekir. Belki denememiş olabilirsin ancak bazı uygulamaları yapıp başarılı olan arkadaşlar var. en basit ve minimum uygulama olarak hava filtresi değişikliğini söyleyebilirim. araca çok fazla güç vermemesine karşın aracın çekişini rahatlatır, ayrıca devrini yüksek tutmadığın sürece de yakıt tasarrufu sağlar(litre açısından çok yüksek bir değer olmasa da sağlar)
 
kat iptali çok tartışmalı bi konu. performans değişikliği ile ilgili her kafadan bi ses çıkıyor ama piyasada bilimsel bir araştırma yok. düz boru tavsiye etmiyorlar, içinin boşaltılıp geri takılmasını öneriyorlar fakat eninde sonunda arıza problemleri oluyor. birkaç kez yapanlar var bu işlemi tanıdığım. en sonunda çıkma bulup onu taktılar.
 
Kısmen haklı olabilirsin özellikle katalitik konvertör konusunda.
Fakat sonradan yapılan değişikliklerin fark yarattığı konusuna gelince orada durmak gerekir. Belki denememiş olabilirsin ancak bazı uygulamaları yapıp başarılı olan arkadaşlar var. en basit ve minimum uygulama olarak hava filtresi değişikliğini söyleyebilirim. araca çok fazla güç vermemesine karşın aracın çekişini rahatlatır, ayrıca devrini yüksek tutmadığın sürece de yakıt tasarrufu sağlar(litre açısından çok yüksek bir değer olmasa da sağlar)
hava filtresi uygulamasını bende denemiştim.K&n marka filtre taktım ama pek bir fark göremedim açıkçası.benzin tüketiminde de artış olmuştu:)
 
hava filtresi uygulamasını bende denemiştim.K&n marka filtre taktım ama pek bir fark göremedim açıkçası.benzin tüketiminde de artış olmuştu:)

Açık hava filtresi'ni kullanan arkadaşların yaptığı en basit hata, aracı devirli kullanıp benzinin daha fazla tüketildiğinden şikayet etmeleri'dir. Normal seyirde (3000-3500-4000 devir arası) kullanıldığı zaman açık filtre her daim tasarruf sağlar özellikle uzun yolda.
Konu dışı oldu ama belirtmek istedim.:good:
 
Son düzenleme:
kat iptali çok tartışmalı bi konu. performans değişikliği ile ilgili her kafadan bi ses çıkıyor ama piyasada bilimsel bir araştırma yok. düz boru tavsiye etmiyorlar, içinin boşaltılıp geri takılmasını öneriyorlar fakat eninde sonunda arıza problemleri oluyor. birkaç kez yapanlar var bu işlemi tanıdığım. en sonunda çıkma bulup onu taktılar.
kimisi sökülüp yerine düz boru veya ufak tipli bi susturucu konuluyor!kimisindede içi boşaltılıyorr!katalizatör iptali aracın daha rahat hızlanmasını sağlıyor.eksost gazı sıkışma olmadan daha rahat taliye oluyoo!buda aracın daha rahat çalışmasına ve daha rahat devirlenmesini sağlıyor!bide şöyle bi söylenti var:düşük devirlerde performans kaybına sebep oluyormuş.
 
bende kat iptalini ses alıyım diye iptal ediyim dedim.. egzosçu abimiz yapma kıyma arabaya dedi.. sonra bir f1 aparatı taktık offf kulak çınlatıyor ::)
çıkardık tabii.. ama ben ses için iptal ettirmeyi düşünüyordum ettirmedim.
 
arkadaşlar mesajı yazdıktan sonra foruma pek bakamadım kusura bakmayın...
kat iptalinden sonra arıza lambası yanmadı sevindiğim hsusus bu... muayene işinide yeni hallettim orda da problem yok...
gelelim +, - lere:
çekişde bi iyileşme var ben genelde ankara trafiğinde 2.200/2.500 devirde vites değiştirip 2.500 devirde seyrederim.. 2500 dv/dk. yakaladığım çekişi şimdi 2000 dv./dk. yakalıyorum, yakıt sarfiyatı abartı olmasada düştü altb devirlerde bir cansızlık hissetmedim. hava filtresi ile eksozdan gelen çok hafif hırıltıda spor bir ses oluşturuyor...
bunun dışında çevreye zararımız biraz daha artmış olabilir ama söktüğüm kat. görevini ne kadar yapıyodu bilmiyorum ama ilk çalıştırmada bi duman oluyo...sonra normale dönüyor...

yapan usta benim araçta kat.la ilgili tek müşir olduğu için arıza lambası yanmaz dedi zaten araca bakıp ne olup olmayacağını sölüyo adam...
kısacası ben şuan memnunum....
 
arkadaşım bende,de 97 corsa var bende iptal ettirdim araba uçak gibi oldu ve herkes diyorki daha çok yakıyor hiç,bir fark görmedim daha iyi oldu
 
Geri
Üst