Katalitik konvertör

kurt.ibrahim

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
12 Ara 2006
Mesajlar
2,775
Tepkime puanı
5
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Katalitik konvertör

Vikipedi, özgür ansiklopedi


Git ve: kullan, ara
Katalitik konvertör, ya da katalitik dönüştürücü, motorların egzozlarındaki (dışarı verdikleri gaz) çevreye zararlı maddeleri daha az zararlı maddelere dönüştüren aygıt. En yaygın uygulaması otomobillerdedir. Bir katalitik konvertörün yaptığı, tam olarak yanmamış hidrokarbonlara ikinci bir yanma ve kirletici gazlara bir indirgenme ortamı sağlamaktır. Bu yanma ve indirgenme birtakım katalizörler (platin, palladyum ya da rodyum) kullanılarak yapılır. İkinci yanma işlemi motor dışında gerçekleştiğinden bundan işe dönüştürülebilir enerji elde edilmez.
http://www.opelim.net/forums/
Kimyasal tepkimeler [değiştir]

Üç yollu bir katalitik konvertörde aşağıdaki üç tepkime eşzamanlı olarak meydana gelir:
  1. Karbon monoksitin yakılarak karbon dioksite çevrilmesi: 2CO + O2 → 2CO2
  2. Azot oksitlerin azota indirgenmesi: NOx → O2 + N2
  3. Yanmamış hidrokarbonların (yani yanmamış yakıtın) karbon dioksit ve suya dönüştürülmesi, yani yakılması: CxHy + nO2 → xCO2 + mH2O
Bu üç tepkime, dengeli çalışma noktasında, yani yakıt-hava karışımı ne zengin ne de fakirken dengededir. Fakir karışımla çalışılırken yukarıdaki ilk iki tepkime üçüncüsünden daha çok gerçekleşir. Zengin karışımla çalışılırken ise üçüncü tepkime diğer ikisinden daha çok gerçekleşir, yani karışımın zengin olması nedeniyle tam olarak yanamayan yakıt, katalitik konvertörde yakılır.
 
teşekkürler

bildiğim kadarı ile bu zımbırtılar 100-120 bin km de tıkanmaya ve motorda güç kayıpları meydana gelmeye başlıyor. iptal edilmesi durumunda performansa katkıda bulunuyormuş... bilmem ne kadar doğru benim 99 corsa gls 70.000 km de biraz daha gezelim kat. iptal yapıcam bakalım ne olacak?
 
tesekkurler
 
mdellal' Alıntı:
İptal edilmesinde bi sakınca var mıdır acaba ? :eek:
Konuda bahsedilen ikinci yanma olayını göz önüne alırsak sakınca yok gibi .Bu durumda motora dayok gibi. İptal edilmesinde soluduğumz havaya zarar edilmemesindede yararı var .Motor konusuna gelince son sözü uzmanlarımıza bırakalım . onlar perde Desinler .selamlar:good: :good:
 
Arkadaşlar,ülkemizdeki akaryakıt kalitesizliği nedeni ile araçlarımızın bazı parçalarının arızalandığını biliyoruz.(egr valfi,enjektörler,benzin pompası,elektronik işletim sistemi vs...)Bu olumsuz etkilerin katalitik konvertör üzerinde de etkili olduğunu;genelde 60.000-100.000 kilometre civarında katalizör odacıklarının büyük bölümünü tıkayarak ,egsoz gazlarının dışarı atımını zorlaştırdığı,otomobilde çekiş düşüklüğü,yüksek yakıt tüketimi, motorun sürekli yüksek hararette çalışması,son hız düşüklüğü,subaplarda aşırı zorlanma ve benzeri problemlere yolaçtığını Auto show dergisinde okumuştum. Bunları önlemek için katalitik konvertörün değiştirilmesi öneriliyordu.
Katalitik konvertör arızalandığı zaman yenisiyle değiştirilmesini tavsiye ederim.Böylece çevreye verilen zarar minimum olur.
 
Son düzenleme:
Paylaşım için teşekkürler. :good:
 
Geri
Üst