kaza yaptım,sebebi ne olabilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hsb33
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
öncelikle çok çok geçmiş olsun... lastiklerinin diş derinliği normal olsa bile 4 yıldan sonra lastikler özelliklerini kaybederler ve bir de ıslak zemin olduğu için aracının yol tutuşu iyice zayıflamış. aklıma gelen bir nedende rampa aşağı olduğu için arka amortisörlere binen yük azalmış ve tekerlerin yola basma gücü zayıflamış olabilir ama sadece bir tahmin. abs devreye girmedi demişsin baştaki durumu bilemiyecem ama acaba sonunda aslında tekerlekler durmuş olarak sadece kayıyor olabilir misin? belki bu yüzden absyi hissetmemişsindir... tekrardan geçmiş olsun
 
aracın üstündede 5 yıllık lastik var istersen araç hiç km yapmasın zaten lastikler özelliğini kaybetmiştir artık.. bence onun etkisi var...
+ bu yaşdaki bir lastiğin yola iyi bir şekilde tutunmasını beklemek hele hele ıslak zeminde ve süratte biraz hayal gibi olur. Aşınmalar ve deformiteler nedeniyle bu yaşdaki lastiklere fazla güvenmemek gerekir. Yola dökülen mazot, yağ gibi malzemeler, çamur artıkları, yolda bulunan kasis veya çukurlar özellikle virajlarda bu tür kaymaların baş nedenidir. Bununla geçmiş olsun.
 
geçmiş olsun.

aracın ümraniyedeymiş sana ümraniyeden çıkmacı için tel vereyim. Yıldırım oto (nizamettin yıldırım) 0216 632 99 99 sıfır parça lazımsa ben yardımcı olmaya çalışırım. çalıştığım toptancılardan uygun fiyatlı bişiler bulabiliriz.
 
gecmis olsun dileklerimi daha önce belirtmistim ....hadi buyrun opel dostluguna...vallahi bravo herkes yardimci olmaya calisiyor.duygulandim yine gävur ellerinde..:cry:
 
Çok geçmiş olsun
kafam doluydu birkaç kez okudum ama tam anlayamadım. o yüzden yazdıklarımı mazur gör.
gelelim kaza öncesi, anı ve sonrasına.

aracının km ve durum olarak iyi olduğunu düşünüyorum. bu durumdaki lastikler olay anındaki durumuna göre kurtaracak durumdalar.
her viraj başında olduğu gibi senin başınada mazotunu ağzına kadar dolduran ve ilk virajda boğazdan dökülen mazotun yerde yarattığı buzdan beter bir durum oluşmuş gibime geliyor.
gene bi sürü laf ediyom kısacası yere mazot dökülmüştür. genelde mazotunu çok dolduran kamyonlar viraj başlarında yere döküyorlar.
ancak kaza öncesi zor durma konusunda bir tuhaflık var. sanki balatan bitmiş, balata tozu dolmuş yada balatalar ıslanmış gibi bir durum var. ABS nin devreye girmemeside bunları destekler gibi çünki kitleme olmadığı için devreye giremedi.
kaza başında frene basmanla arka kolay atmaz çünki önce ön frenler tutar sonra arka frenler tutar (o yüzden ön frenler çabuk biter arkaların ömrü 1,5-2 kat daha uzundur. önlerin bitipde sadece arka tutuyor olsa bile frenler ön arka dengede olurlar). arkayı ya çok sert dönüşle attırabilirsin -ki sende az çok arabanı tanıyorsun- yada ilk dediğim kaygan zemin olayına denk gelmişsin.
kaza anında herkesin yaptığı bir hata gaza basmamak. aslıda özellikle önden çekişli araçlarda hayat kurtarır (100 metrelik uçurumdan öyle kurtuldum, döve döve araba sürmeyi öğreten dayıma teşekkürler) ama kaza heyecanı hepimiz bunu unutuyoruz.
araç savrulmaya başladıkdan sonra gerekenleri yaptığını düşünüyorum ancak sanırım yeterli gelmemiş yada yağmur mazotu dahada dağıtmıştır. aslolan bundan sonrası için senin kendine çıkartacağın tecrübelerdir.

tekrar geçmiş olsun diyorum, kazasız günler.
 
1- kaza başında frene basmanla arka kolay atmaz çünki önce ön frenler tutar sonra arka frenler tutar (o yüzden ön frenler çabuk biter arkaların ömrü 1,5-2 kat daha uzundur. önlerin bitipde sadece arka tutuyor olsa bile frenler ön arka dengede olurlar). arkayı ya çok sert dönüşle attırabilirsin -ki sende az çok arabanı tanıyorsun- yada ilk dediğim kaygan zemin olayına denk gelmişsin.

2- kaza anında herkesin yaptığı bir hata gaza basmamak. aslıda özellikle önden çekişli araçlarda hayat kurtarır

1- Virajda dengesi bozulan, özellikle de ıslak zeminde kaymaya başlayan araçta fren yaparsan kayma hızlanır. Kuru zeminde kayma zorlaşacağından araç rahatlıkla takla bile atar.
2- Doğru bir tesbit. Ama bu kural da kuru zeminlerde geçerli, kaygan zeminlerde araç kafadan, daha kolay kaymaya başlar.

Her iki durumda da tekerlerin kullanım ömrünün ve cinsinin önemi büyüktür. Uzun süre güneşe ve aşırı soğuğa maruz kalan lastiklerin homojen yapıları bozulduğundan daha çabuk deforme olurlar. Kauçuk ömürleri azaldığından frenaj ve çekişlerinde kayıplar başlar. O nedenle araçların yaptıkları kilometre kadar lastiklerin imal yılları da önem taşır.
 
arkadaşlar.öncelikle hepinize teşekkür ederim ilginiz için,geçmiş olsun dilekleriniz için....arabanın arkasının hafiflemesi aklıma gelmeyen bi sebepti.parça araştırmaya devam ediyorum.bu hafta bütün siparişleri vericem.haftaya da inşallah yeniden arabama kavuşucam.ama inşallah cesaret bulup kullanabilirim yeniden.
 
1- Virajda dengesi bozulan, özellikle de ıslak zeminde kaymaya başlayan araçta fren yaparsan kayma hızlanır. Kuru zeminde kayma zorlaşacağından araç rahatlıkla takla bile atar.
2- Doğru bir tesbit. Ama bu kural da kuru zeminlerde geçerli, kaygan zeminlerde araç kafadan, daha kolay kaymaya başlar.

Her iki durumda da tekerlerin kullanım ömrünün ve cinsinin önemi büyüktür. Uzun süre güneşe ve aşırı soğuğa maruz kalan lastiklerin homojen yapıları bozulduğundan daha çabuk deforme olurlar. Kauçuk ömürleri azaldığından frenaj ve çekişlerinde kayıplar başlar. O nedenle araçların yaptıkları kilometre kadar lastiklerin imal yılları da önem taşır.

savaş abi biraz karmaşık yazarım, sen kusuruma bakma. demek istediğim arkayı savuran fren değildi. senin dediğin doğru şöyleki kayan arabaya fren daha çok kaydırır zaten nedenide önlerin fazla tutup içeriye doğru önü vermesinden kaynaklanıyor.
eğerki demek istediğin fren yüzünden arka atıyorsa, bu arabada sana katılamam çünki bu araç tam bağımsız arka süspansiyon sistemli. ama dediğin dingilli sistemlerde geçerlidir.
ayrıca arkadaşın kontra haraketleri yaptığınıda göz önüne alalım.
önden çekişli araçlarda gaz verme tüm hava şartlarında geçerlidir abi. yeterki lastik yönü yanlış olmasın.
 
savaş abi biraz karmaşık yazarım, sen kusuruma bakma. demek istediğim arkayı savuran fren değildi. senin dediğin doğru şöyleki kayan arabaya fren daha çok kaydırır zaten nedenide önlerin fazla tutup içeriye doğru önü vermesinden kaynaklanıyor.
eğerki demek istediğin fren yüzünden arka atıyorsa, bu arabada sana katılamam çünki bu araç tam bağımsız arka süspansiyon sistemli. ama dediğin dingilli sistemlerde geçerlidir.
ayrıca arkadaşın kontra haraketleri yaptığınıda göz önüne alalım.
önden çekişli araçlarda gaz verme tüm hava şartlarında geçerlidir abi. yeterki lastik yönü yanlış olmasın.

Kaygan zeminde gaz verme, arabayı patinaja düşüreceğinden zemine tutunma problemi oluşur bu nedenle de kafadan kayma artar. Karda denemeni tavsiye ederim. Kuru zeminde seninle aynı fikirdeyim.
 
geçmiş olsun, kasko olmaması kötü tabi ama sizlere birşey olmamış en azından... gereken açıklamalar yapılmış zaten.. anlatmaya gerek yok...
 
Geri
Üst