kış için 16" den 15" e düşme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan htasay
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

htasay

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Haz 2012
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
merhaba arkadaşlar;
malum kış yaklaşıyo. eski aracımdan kalan kış lastikleri var ama lastikler 195/65/15 benim araç ise 205/55/16 şimdi ben bu araca 4 tane jant alıp 15 lik lastikleri taksam bi sıkıntı yaşarmıyım acaba? aslında jantımda var ama 4 bijon olduğu için uymuyor. yorumlarınızı bekliyorum
 
Uyar. Kitapçığa bakarsanız orda da takılabilecek lastik ebatlarında görebilirsiniz.
 
Kış için çap değil taban ölçüsü önemlidir.Aracının orjinal lastiği fabrikalarda çeşitli testler sonucunda en alt ve en üst limitlere göre hesaplar yapılarak takılır.Bunu da göz önüne alarak tercih yapmanı tavsiye ederim.Lakin görüntü de sizi rahatsız edebilir.Bence çıkma lastik satan yerlere gidip takas yapabilirmisiniz bir sorun derim.Sanırım elinizdeki lastikler de kullanılmış lastik.
 
15 lastik iyi olur tanıdığım opel astrası var h kasa 2011 model ve kışın sac jant 15 kışlık lastikleride takıp geziyor...dediğine göre taban küçüldüğü için tutuş artığını demişti birkez...ne derece doğru bilemem...am şu var ki 15 inc lastiklerde ucuz sonuçta kış maksimum 3-4 ay...
 
Bende aynı şeyı yapacam 4 adet 15 inç 5 bijonlu saç jant arıyorum
 
Jant küçülmesiyle taban genişliğinin küçülmesi arasında nasıl bir bağlantı var çözemedim.
 
Ben 4 yıldır öyle yapıyorum arkadaşlar,
Önceki arabamın kar lastikleri 195/65/15 ti. Bununkiler malum 205/55/16 Kış gelince 5 bijon sac Astra jantı da buldum, halen kullanıyorum, hem yol tutuşuna katkısı var, hem önceki arabamın lastiklerini değerlendirmiş oldum, en iyi tatafı da bence lastik değiştirmekle uğraşmadan Kasım ve Mart sonunda direkt jantları takıyorum, devam....
Memnunum.
 
Son düzenleme:
Ben 4 yıldır öyle yapıyorum arkadaşlar,
Önceki arabamın kar lastikleri 195/65/15 ti. Bununkiler malum 205/55/16 Kış gelince 5 bijon sac Astra jantı da buldum, halen kullanıyorum, hem yol tutuşuna katkısı var, hem önceki arabamın lastiklerini değerlendirmiş oldum, en iyi tatafı da bence lastik değiştirmekle uğraşmadan Kasım ve Mart sonunda direkt jantları takıyorum, devam....
Memnunum.

Eldeki lastiği değerlendirip lastikçiyle uğraşmamak için mantıklı.
 
Jant küçülmesiyle taban genişliğinin küçülmesi arasında nasıl bir bağlantı var çözemedim.

16 jant da istediğim marka dar taban nedense normal aralıktan hallice pahalı? Sanırsam talebi az ondan pahalı, yada üretim teknolojisi pahalı. Genelleme midir bilemiyorum.
 
16 jant da istediğim marka dar taban nedense normal aralıktan hallice pahalı? Sanırsam talebi az ondan pahalı, yada üretim teknolojisi pahalı. Genelleme midir bilemiyorum.

İşin maddi yönü o olabilir ben teknik boyutu bakımından sormuştum.Çünkü 16 dan 15 e inince sadece çapı değişir.195 taban ile 185 taban 15'' de de 16'' dede aynı genişlikte yere basar.Maddi boyutu bakımından yorum yapmam için incelemem lazım.
 
Geri
Üst