Kış Lastiği Seçimi

ben yazın arabaya göre michelin energysinden başlayıp üst modellere çıkan seriler kullanıyorum
kışında michelin alpine
çok ama çok memnunum
 
kusuruma bakmayın ben çok yeniyim daha bu araba olaylarına... aracımı daha yeni aldım 3 ay oluyor... astra hb. şimdi arabayla gelen lastikler yazlık mı kışlık mı myoksa 4 mevsimlik mi?? nasıloluyor... eskişehirde kullanıyorum... ara sırada ankaraya gidiyorum....

şimdi benim değiştirmem gerekiyor mu lastikleri... ayrıca lastikleri değiştirince bendeki lastikler noluyor... :)))
 
kusuruma bakmayın ben çok yeniyim daha bu araba olaylarına... aracımı daha yeni aldım 3 ay oluyor... astra hb. şimdi arabayla gelen lastikler yazlık mı kışlık mı myoksa 4 mevsimlik mi?? nasıloluyor... eskişehirde kullanıyorum... ara sırada ankaraya gidiyorum....

şimdi benim değiştirmem gerekiyor mu lastikleri... ayrıca lastikleri değiştirince bendeki lastikler noluyor... :)))

Hayırlısı Olsun ,aracınızı güle güle kullanın, öncelikle 4 mevsim denilen bir lastik türü yoktur, lastikler yaz lastiği ve kış lastiği olarak 2 çeşittir.Piyasada 4 mevsim diye geçenler yaz lastiğidir ama genelde ıslak zemin perfomansı normalden iyi olan lastiklere deniyor. Burada sorulması gereken soru Kış lastiği niçin gereklidir olmalı; onu da şöyle özetleyeyim:Lastik bizi hayata bağlayan ,yürüten, durduran ,viraj güvenliğimizi sağlayan temel unsurdur.Bu yüzden lastik seçerken her zaman kaliteden yana olmak avantajımızadır.Lastiklerin kalitesi, yapımında kullanılan lastik hamurunun kalitesi ile orantılıdır.Kışın hava sıcaklıkları düştüğü zaman lastiklerin hamuruda sertleşir,sertleşen hamura sahip lastiğin yol tutuşu düşer, fren mesafesi uzar, bu da tehlike demektir.Düşük hava sıcaklığından kasıt 7 derecedir.Yani hava sıcaklıkları 7 derecenin altında seyretmeye başladı ise, kış lastiği takmanın zamanı gelmiştir.Bunu sadece gündüz olarak düşünme, kendi şartların gereği gece/akşamları da seyahat ediyor olabilirsin.buna göre düşünerek kış lastiklerine geçmenin dogru zamanını tayin edebilirsin.Kendimden örnek vereyim , ben Kasım ayı ile beraber 15 inch Çelik jant ve lastiklerimi çıkartıp, 13 " sac jant ve kış lastiklerine geciyorum.Kışın corsa jeep gibi oluyor, 20 cm kar da Uludag a zincirsiz ve güvenle inip/çıkabiliyorum.yrıca ıslak zemin performansımda artıyor.
Unutmadan, Nisan ayı gelmeden kış lastiklerini çıkarıp yine yazlıklara dönmen gerekir,Çünkü bu sefer sıcak hava kış lastiklerinin ömrünü bitirecektir.

Biraz uzun oldu ama umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Hayırlısı Olsun ,aracınızı güle güle kullanın, öncelikle 4 mevsim denilen bir lastik türü yoktur, lastikler yaz lastiği ve kış lastiği olarak 2 çeşittir.Piyasada 4 mevsim diye geçenler yaz lastiğidir ama genelde ıslak zemin perfomansı normalden iyi olan lastiklere deniyor. Burada sorulması gereken soru Kış lastiği niçin gereklidir olmalı; onu da şöyle özetleyeyim:Lastik bizi hayata bağlayan ,yürüten, durduran ,viraj güvenliğimizi sağlayan temel unsurdur.Bu yüzden lastik seçerken her zaman kaliteden yana olmak avantajımızadır.Lastiklerin kalitesi, yapımında kullanılan lastik hamurunun kalitesi ile orantılıdır.Kışın hava sıcaklıkları düştüğü zaman lastiklerin hamuruda sertleşir,sertleşen hamura sahip lastiğin yol tutuşu düşer, fren mesafesi uzar, bu da tehlike demektir.Düşük hava sıcaklığından kasıt 7 derecedir.Yani hava sıcaklıkları 7 derecenin altında seyretmeye başladı ise, kış lastiği takmanın zamanı gelmiştir.Bunu sadece gündüz olarak düşünme, kendi şartların gereği gece/akşamları da seyahat ediyor olabilirsin.buna göre düşünerek kış lastiklerine geçmenin dogru zamanını tayin edebilirsin.Kendimden örnek vereyim , ben Kasım ayı ile beraber 15 inch Çelik jant ve lastiklerimi çıkartıp, 13 " sac jant ve kış lastiklerine geciyorum.Kışın corsa jeep gibi oluyor, 20 cm kar da Uludag a zincirsiz ve güvenle inip/çıkabiliyorum.yrıca ıslak zemin performansımda artıyor.
Unutmadan, Nisan ayı gelmeden kış lastiklerini çıkarıp yine yazlıklara dönmen gerekir,Çünkü bu sefer sıcak hava kış lastiklerinin ömrünü bitirecektir.

Biraz uzun oldu ama umarım yardımcı olabilmişimdir.


çok teşekkür ederim bilgileriniz için...

peki bunu serviste mi yapıyosunuz yoksa kendiniz mi?? ayrıca serviste değiştirirsem çıkan lastikler ne oluyor... ? yani apartmanda koyacak yerim yok :))
 
çok teşekkür ederim bilgileriniz için...

peki bunu serviste mi yapıyosunuz yoksa kendiniz mi?? ayrıca serviste değiştirirsem çıkan lastikler ne oluyor... ? yani apartmanda koyacak yerim yok :))

6 Ayda bir lastikçiye ugruyorum keyifne göre 10-20 tl arası bir para alıyor, ben sanslıyım yazlık evde tutuyorum çıkan lastikleri ama çoğu lastikçi senin için kışlıkları saklıyor, böylece sende oraya söküp / taktırıyorsun :) herkes mutlu
 
6 Ayda bir lastikçiye ugruyorum keyifne göre 10-20 tl arası bir para alıyor, ben sanslıyım yazlık evde tutuyorum çıkan lastikleri ama çoğu lastikçi senin için kışlıkları saklıyor, böylece sende oraya söküp / taktırıyorsun :) herkes mutlu

tşkr ederim. sayeniz de bilgi sahibi oluyoruz..
 
hort hortt

süper bir karşılaştırma
1. Preis : Fiyat
2. ADAC Urteil : ADAC değerlendirmesi (genel not)
3. Trocken: Kuru zemin
4. Nass: Islak zemin
5. Schnee: Karlı zemin
6. Eis: Buzlu zemin
7. Geraeusch :Ses seviyesi
8. Kraftstoffverbrauch : Yakıt tüketimi
9. Verschleiss : Yıpranma

1 En iyi - 5 En kötü nottur

185/65/15 için : http://www.adac.de/infotestrat/tests/reife...rcePageId=31821

225/45/17 için : http://www.adac.de/infotestrat/tests/reife...rcePageId=31821
 
Son düzenleme:
haftasonu 4 adet yokohama W.Drive aldım. çok yumuşak ve sessiz. yolda giderken kar vs. sanki normal yolda gidiyormuşum gibi oluyor. 4 tanesini 450 tl ye 6 taksit aldım. tavsiye ederim. deseni de traktör tekeri gibi değil çok estetik. :)
 
Geri
Üst