Gazın Elektronik kumanda olmasının sonucu,2. ile 3. vites aralığı da büyük aracın beyni yakıt - atık gaz- devir sayısı karışımının oranını beğenip hesaplayana kadar gerekli gaz gitsin emri yollamıyor. Ben bazen sıcak mevsimde yokuşta donup kalıyorum çevredekilere komik düşüyorum. Beyinin yeniden programlanması ile çözülebilir herhalde , sport tuşu ile biraz daha iyileşiyor o zaman gazda tutunuyor bu sefer haşır haşır benzin tüketiyorsun.
Bunu başka bir konuda yazmıştım aynen buraya geçirmekte bir sakınca görmedim, astraların bir sorunu var , ki bunu sadece ben değil konuştuğum diğer astra sahipleri de söylüyor yokuşta bazen donup kalıyor , gaz kelebeği elektronik kumandalı olduğu için yaptığı hesap bizim hesaba uymuyor, klima motordan iyice güç çektiği için bu durumu iyice kötüleştiriyor . istanbulda kağıthane yönünden metrocity'nin arkasına tırmanan bir yol vardır, bir yaz günü oradaki yokuştan geri geri kaydırıp yokuşun başında klimayı kapatıp çıkmak zorunda kalmıştım. (REZİLLİK)
Beykozun yokuşlarında yazın iski kazıları sırasında geri geri çıkmak gerekmişti baskı balatayı yakmama ramak kalmıştı günlerce o pis yanık balata kokusu aracın içinden çıkmadı.
Soğuk havada biraz daha iyi gidebiliyorsun
Araç ağır , son dişli oranı uzun, motoru zayıf, baskı balatası sorunlu, bir de üstüne baş belası beyni kendi kafasına göre çalışıyor sonuç böyle.
Tedavi olarak arabayı zayıflatmayı dene en hızlı sonuç alınacak yol bu. Depoyu tam doldurma, gereksiz ağırlık taşıma 1 kilo bile olsa , şehir içinde dolaşıyorsan bir tane elektrikli lastik şişirici al stepneyi evde bırak, eşini de evde bırak