Kompresörün Açabilmesi için basıncın müşirini tahrik edebilmesi gerekiyor!
Sisteme bir miktar gaz ilavesi sistemin açabilmesini doğrudan tetikleyemiyebiliyor!
Şöyle ki;
Bu klima kapalı devre sistemi üzerinde 2 ila 3 adet müşir bulunuyor.
İşte bu müşirler den en komplesif olanı basınç kontrol müşiri, bu müşir 3 yollu cross overing operasyonu gerçekleştiriyor!
Basınç kontrol müşirinin birinci işlevi sistemdeki gazın basıncı/yoğuşumu düşükse sistemi besleyen akımı kesmek,
İkincisi çalışan sistemde ısınan gazın basıncı artınca fanı 1nci kademe dönü hızında açmak,
ve ikincisiyle ilgili 3ncü son vazifeside gaz basıncı/ısısı 1nci dönü evresinde soğumamış ise fanı yüksek hız kademesine almak!
Basınç kontrol müşiri bu operasyonlarının tamamında kompresörü korumak düşük basınçta geçişe yol vermemek aksi yani basınç yüksek ise geçiş sürecinde ana fana soğutma kademe devir komutları vermek (cross over ile yol vermek)tir.Amacı kompresör ve sistemin hasar görmesini engellemektir.
Sizin sistemde gaz basınç müşiri basıncı yetersiz buluyor olabilir.Hatta bu müşir böyle önemli bir işlevi olduğundan ve ziyadesi hassasa yönelik gaz hareketine duyarlı imal edildiklerinden çabuk bozulur, bu yüzden kompresöre by pass ile akım geçişini bloke ederler, yani bozuk halleri bile halen sistemi kapatarak korumaya almaktır! (ölüyken dahi nöbete devam!) Kolaymı öyle binlerce Eruo luk kopresörü riske etmek! mentalitesiyle tasarlanmışlardır.
Ancak memleketimizde uyanık .... kimileri bu müşir bozulduğunda dahi bunu fırsata çevirip, masum insanların binlerce lirasını hiç ederler!
Yavuz um;ofeza pekala diyelim aracta kacak var.ama 500 gr kadar gaz basıldı aracıma yani gaz var klimanın sogutması azda olsa gerekmiyormu?benimkinde hiç olmadı.ama devir ibresi oynadı.gazsızken oynamıyodu.
Sisteme bir miktar gaz ilavesi sistemin açabilmesini doğrudan tetikleyemiyebiliyor!
Şöyle ki;
Bu klima kapalı devre sistemi üzerinde 2 ila 3 adet müşir bulunuyor.
İşte bu müşirler den en komplesif olanı basınç kontrol müşiri, bu müşir 3 yollu cross overing operasyonu gerçekleştiriyor!
Basınç kontrol müşirinin birinci işlevi sistemdeki gazın basıncı/yoğuşumu düşükse sistemi besleyen akımı kesmek,
İkincisi çalışan sistemde ısınan gazın basıncı artınca fanı 1nci kademe dönü hızında açmak,
ve ikincisiyle ilgili 3ncü son vazifeside gaz basıncı/ısısı 1nci dönü evresinde soğumamış ise fanı yüksek hız kademesine almak!
Basınç kontrol müşiri bu operasyonlarının tamamında kompresörü korumak düşük basınçta geçişe yol vermemek aksi yani basınç yüksek ise geçiş sürecinde ana fana soğutma kademe devir komutları vermek (cross over ile yol vermek)tir.Amacı kompresör ve sistemin hasar görmesini engellemektir.
Sizin sistemde gaz basınç müşiri basıncı yetersiz buluyor olabilir.Hatta bu müşir böyle önemli bir işlevi olduğundan ve ziyadesi hassasa yönelik gaz hareketine duyarlı imal edildiklerinden çabuk bozulur, bu yüzden kompresöre by pass ile akım geçişini bloke ederler, yani bozuk halleri bile halen sistemi kapatarak korumaya almaktır! (ölüyken dahi nöbete devam!) Kolaymı öyle binlerce Eruo luk kopresörü riske etmek! mentalitesiyle tasarlanmışlardır.
Ancak memleketimizde uyanık .... kimileri bu müşir bozulduğunda dahi bunu fırsata çevirip, masum insanların binlerce lirasını hiç ederler!