- Katılım
- 23 Haz 2016
- Mesajlar
- 7
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Arkadaşlar merhaba, başına gelen var mı? bilgi verir misiniz?
En baştan söyleyim, forumlarda genelde klima açıkken kalkışta sıkıntı yaşandığından bahsetmişler. benim sorunum başka.
Aracım 2011 Astra Sedan 1.3 cdti 111.Yıl.
Klimayı çalıştırdığımda ilk aşamada araç rölantideyken herhangi bir sıkıntı yok. yaklaşık 800-900 devir civarında duruyor.
Hareket ettikten sonra boşa alıp rölantiye geçtiğimde devir bir anda 500-600 aralığına düşüyor ve tekrar yükseliyor. Motor tekliyor sanki. Bu anda klima motoru durup tekrar çalışıyor. Dışarda dinlediğiniz zaman tık tık motorun durup kalktığını duyabiliyorsunuz. Yaklaşık her 3-5 saniyede bir oluyor.
Aracı hareket ettirmedende aynı problem yaşanıyor. boştayken arabayı çalıştırıp klimayı açtığımda herhangi bir sorun yok. Ne zaman gaz verip ayağımı çekersem o zaman rölanti dengesizleşmeye başlıyor.
Klima çalışmadığı zaman hiçbir sıkıntı yok. hiç bir dalgalanma olmuyor.
Bugün bütün gün sanayide geçirdim, bakımlara ek olarak bu arızayla ilgili,
-klimanın gazı kontrol edildi.
-Klima kasnağı değişti.
Kasnak değiştikten sonra servisteyken rölantide yine hafif düşüş oluyordu -ama klima motorunu kapatmıyordu en azından. fakat servisten çıkıp 7-8 km mesafe gittikten sonra yine rölanti aşırı düşüp klima motorunu kesmeye başladı.
Bundan yaklaşık 1 ay önce şarj dinamosu ve kayış ile gergi kasnağı değişti.
Aracı 2 senedir kullanıyorum. ilk defa bu yaz böyle birşey geldi başıma.
Servisteki arkadaşlar radyatörü değiştirip denemeyi düşünüyorlar ama bence alakası yok.
Aklıma gelen tüm detayları yazdım.
Başına benzeri birşey gelen arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa çok sevinirim. en yakın zamanda video yükleyeceğim.
Teşekkürler
En baştan söyleyim, forumlarda genelde klima açıkken kalkışta sıkıntı yaşandığından bahsetmişler. benim sorunum başka.
Aracım 2011 Astra Sedan 1.3 cdti 111.Yıl.
Klimayı çalıştırdığımda ilk aşamada araç rölantideyken herhangi bir sıkıntı yok. yaklaşık 800-900 devir civarında duruyor.
Hareket ettikten sonra boşa alıp rölantiye geçtiğimde devir bir anda 500-600 aralığına düşüyor ve tekrar yükseliyor. Motor tekliyor sanki. Bu anda klima motoru durup tekrar çalışıyor. Dışarda dinlediğiniz zaman tık tık motorun durup kalktığını duyabiliyorsunuz. Yaklaşık her 3-5 saniyede bir oluyor.
Aracı hareket ettirmedende aynı problem yaşanıyor. boştayken arabayı çalıştırıp klimayı açtığımda herhangi bir sorun yok. Ne zaman gaz verip ayağımı çekersem o zaman rölanti dengesizleşmeye başlıyor.
Klima çalışmadığı zaman hiçbir sıkıntı yok. hiç bir dalgalanma olmuyor.
Bugün bütün gün sanayide geçirdim, bakımlara ek olarak bu arızayla ilgili,
-klimanın gazı kontrol edildi.
-Klima kasnağı değişti.
Kasnak değiştikten sonra servisteyken rölantide yine hafif düşüş oluyordu -ama klima motorunu kapatmıyordu en azından. fakat servisten çıkıp 7-8 km mesafe gittikten sonra yine rölanti aşırı düşüp klima motorunu kesmeye başladı.
Bundan yaklaşık 1 ay önce şarj dinamosu ve kayış ile gergi kasnağı değişti.
Aracı 2 senedir kullanıyorum. ilk defa bu yaz böyle birşey geldi başıma.
Servisteki arkadaşlar radyatörü değiştirip denemeyi düşünüyorlar ama bence alakası yok.
Aklıma gelen tüm detayları yazdım.
Başına benzeri birşey gelen arkadaşlar varsa yardımcı olurlarsa çok sevinirim. en yakın zamanda video yükleyeceğim.
Teşekkürler