klima sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan doktor2
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

doktor2

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ocak 2013
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar benim eski aracım 2009 astra classic 2.kliması canavar gibiydi,donuyordum açınca.ama yeni aldığım astra 1.4 T 2012 model gaz devri 3000 i geçince klima soğuk hava veriyor.bu durumda sürekli yüksek devirde sürmem gerekiyor.3000 nin altına düşünce sıcak hava veriyor.aynı sorun sizde de varmı?bu normal mi???Yaşadığım yer yazın genelde sıcaklık 40-50 C arasıdır. :(
 
Ynt: klima sorunu

walla benim araçta yoğun trafikte (dur-kalk) klimada araç hem zorlanıyor hemde klima performası çok düşük kalıyor,
biraz hızlanınca veya trfik açık olunca sorun yok.
 
Ynt: klima sorunu

yeni tip Klima kompresörleri motorun ani güç isteklerinde devre dışı kaldığından soğutma performansı düşer. yeni tip klima kompresörleri siz klimayı kullansanız da kullanmasanızda sürekli devrededir.

eski sistemlerde klima butonuna basıldığında kompresör kasnağı devreye girerken yeni sistemlerde klima gaz ventili açılarak sistem devreye alınır.

klimanızı açtığınızda çok az soğuk hava veriyor ve havalandırma kanallarında ıslık sesi gibi bir ses duyuyorsanız klima kompresör keçenizin ruhuna el fatiha olmuş olabilir.

ideal klima soğutma performansı rölantide araç durur vaziyette 2-3 kademede 7-9 derece arası olmalıdır.
 
Ynt: klima sorunu

@ftertezzek link' Alıntı:
yeni tip Klima kompresörleri motorun ani güç isteklerinde devre dışı kaldığından soğutma performansı düşer. yeni tip klima kompresörleri siz klimayı kullansanız da kullanmasanızda sürekli devrededir.

eski sistemlerde klima butonuna basıldığında kompresör kasnağı devreye girerken yeni sistemlerde klima gaz ventili açılarak sistem devreye alınır.

klimanızı açtığınızda çok az soğuk hava veriyor ve havalandırma kanallarında ıslık sesi gibi bir ses duyuyorsanız klima kompresör keçenizin ruhuna el fatiha olmuş olabilir.

ideal klima soğutma performansı rölantide araç durur vaziyette 2-3 kademede 7-9 derece arası olmalıdır.

Bunu ben de merak etmiştim hatta başka platformlarda sormuştum. Sanırım ayarın 5.derece de olması ile 1.derecede olmasının da yakıt açısından farkı yok diyorlar. Bir kere açıldıysa tamamdır. Ben de dereceye göre yakıt harcar ona göre aracı kasar diye düşünüyordum ama öyle değilmiş sanırım. Ayrıca dediğiniz gibi klima ışığı yansada ayarı 1 yapmazsanız klima çalışmıyor olsa gerek ki rölanti de 0.8 lt gösteriyor. 1 e aldığınızda klima kademesini yakıt tüketimi 1.2 lt lere çıkabiliyor.
 
Ynt: klima sorunu

Aracı eğer yeni aldıysanız gazına bir baktırın ben aldığım ilk hafta kliması yetersiz soğutmuyor diye servise götürmüştüm gazın az basılmış olabilecegini söylediler ve tekrar gaz bastılar şu an bir sorun yok en fazla 2. kademe açıyorum sonrası fazla soğutuyor ama dediğiniz gibi ben de kullandım astra g nin kliması daha iyiydi.
 
Ynt: klima sorunu

@ftertezzek link' Alıntı:
yeni tip Klima kompresörleri motorun ani güç isteklerinde devre dışı kaldığından soğutma performansı düşer. yeni tip klima kompresörleri siz klimayı kullansanız da kullanmasanızda sürekli devrededir.

eski sistemlerde klima butonuna basıldığında kompresör kasnağı devreye girerken yeni sistemlerde klima gaz ventili açılarak sistem devreye alınır.

klimanızı açtığınızda çok az soğuk hava veriyor ve havalandırma kanallarında ıslık sesi gibi bir ses duyuyorsanız klima kompresör keçenizin ruhuna el fatiha olmuş olabilir.

ideal klima soğutma performansı rölantide araç durur vaziyette 2-3 kademede 7-9 derece arası olmalıdır.


Bende bu ses var, ayrıca yaklaşık 1 yıldır da havalandırmanın yönünü (cama-yüze-ayaklara) değişince sistemden zorlandığını belli eden gacırtılar geliyor, yön değişikliği yavaş gerçekleşiyor ancak soutmada sorun yok bende konsol sökülmesin diye önemesemedim ama dediğin ıslık sesi keçeden kaynaklanıyorsa belki de sistem eskisi kadar verimli değildir - ben farketemişimdir.
 
Ynt: klima sorunu

Tolga KARACA link' Alıntı:
Bende bu ses var, ayrıca yaklaşık 1 yıldır da havalandırmanın yönünü (cama-yüze-ayaklara) değişince sistemden zorlandığını belli eden gacırtılar geliyor, yön değişikliği yavaş gerçekleşiyor ancak soutmada sorun yok bende konsol sökülmesin diye önemesemedim ama dediğin ıslık sesi keçeden kaynaklanıyorsa belki de sistem eskisi kadar verimli değildir - ben farketemişimdir.
yön değiştirince gacırtı geliyorsa kalorifer kazanı olma olasılığı çok yüksek benim garantiden değişmişti.
 
Ynt: klima sorunu

kaanrevan link' Alıntı:
Bunu ben de merak etmiştim hatta başka platformlarda sormuştum. Sanırım ayarın 5.derece de olması ile 1.derecede olmasının da yakıt açısından farkı yok diyorlar. Bir kere açıldıysa tamamdır. Ben de dereceye göre yakıt harcar ona göre aracı kasar diye düşünüyordum ama öyle değilmiş sanırım. Ayrıca dediğiniz gibi klima ışığı yansada ayarı 1 yapmazsanız klima çalışmıyor olsa gerek ki rölanti de 0.8 lt gösteriyor. 1 e aldığınızda klima kademesini yakıt tüketimi 1.2 lt lere çıkabiliyor.


tüketimin artması  fan motorunun kapalı devreden çektiği elektrik ve ona istinaden sarj dinamonuzun yüke binmesi kaynaklı


Tolga KARACA link' Alıntı:
Bende bu ses var, ayrıca yaklaşık 1 yıldır da havalandırmanın yönünü (cama-yüze-ayaklara) değişince sistemden zorlandığını belli eden gacırtılar geliyor, yön değişikliği yavaş gerçekleşiyor ancak soutmada sorun yok bende konsol sökülmesin diye önemesemedim ama dediğin ıslık sesi keçeden kaynaklanıyorsa belki de sistem eskisi kadar verimli değildir - ben farketemişimdir.

Tolga ıslık sesi geliyorsa klima neredeyse hiç soğutmuyor senin problem başka bir şey olabilir. servis ile aran iyi ise klima gazını sisteme geri çekip renkli gaz bassınlar UV gözlük ile kaçak var mı yokmu tespit ederler ;)
 
Geri
Üst