komple düz boru??

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan thefish
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Berkay sende benım eskı arabaya bı kere arızalı halıne bınmıstın hatırlarsan..Alt devırlerın gucsuzlestıgı dogru hemde baya bır hantallasıyor ama araba 3000 civarı acılıp 5000 lre dogru gercekten kuduruyordu sende hatırlarsan.

Tamam haklısın da ben farklı bişey demedim zaten konu açan arkadaş belirtmek istediğim alt devirlerin öldüğüydü. Otto tarzı egzozlarında neden o kadar yeri göğü inlettiğini belirttim. Arkadaşının arabasında o susturucunun yerinde motor hacmine uygun kazanlı ve kazanı orjinal susturucular gibi dolaşımlı farklı bi marka olsada otto tarzı free flow bi egzoz kadar baş ağrıtmaz yani. Bende kat iptali+son susturucu varken ağrıtmıyordu mesela. Hemde sanayi tipi son susturucuydu.

benim araç combo ama beyler

Turbolu olduğundan Free flow yapmakta sorun yok. Back pressure diye bişeye ihtiyacı yok çünkü aracının. Araç üzerindeki re-map böyle bi uygulama yapılması ihtimaline göre yapıldıysa sonuç çok güzel olur. Ama boru genişliği Corsa D ile aynımıdır bilemem. Aynı olmasa bile 61 çokta fazla bi değer değil derim. Bunun dışında düşündüğün işlem yapıldıktan sonra birde kutu içi hava filtresi tavsiye ederim. Fakire düşücektir yoksa araç normal haline göre. Tabi benim arkadaştaki afr'de gördüğümüz değerler 13.4 13.6 arası değişiyor yaz aylarında. Düz boru yokken 14.1 14.3 civarıydı. Bildiğim kadarıyla 12nin altına düşmedikçe problem yok. Yani filtre şart değil ama olursa iyi olur.
 
Son düzenleme:
alt deviler ölmez diye düşünüyorum

Alt devir olayını kendi araban için unut zaten. O dediğim atmosferik arabalar için geçerli. Arabanda turbo var ne kadar hava akışı olursa o kadar performans alırsın. Hava akışıyla oynadığından mekanik bi müdehalede bulunmuş olucaksın. Basınç yükselicek doğru orantılı olarak. Turbo daha fazla hava alıcak çünkü. Turbonun devrede olmadığı 1.750 devir altı biraz hantallık çekebilirsin. O kadar. Başkada bişey olmaz.
 
Son düzenleme:
mustafa abi kat iptalinden sonra 1 ve 2 . vites özellikle yokuş çıkarken ızdırap chiptuningden sonra şu an iyi
 
valla yakında bu olaya giriyrum çünkü araca yükledindiğimde koku geliyor içeri sanırım oda dışarı atamadığından fakat acayip duman atıyor turboyu temizletsem mi acaba
 
İçeriye nasıl geliyor? Havalandırmadan falanmı yoksa dışarıdanmı? Havalandırmadansa manifoldta falan çatlak olabilir. Dışarıdansa düz boru çekildiğinde özellikle ilk çalıştırmada koku artacaktır.
 
koku çürük yumurta gibiyse kat dolmuştur
 
gaza asıldığımda sanki polen filtesi kirliymiş gibi koku geliyor genellikle full asıldığımda o koku geliyor içer havalandırmadan
 
yorumlar için teşekkürler..

arkadaşlardan bazıları ses olayına takılmışlar... gürültü olayının tadına alfa romeo'mda yeteri kadar baktım =) dediğim gibi burada asıl amaç aracın yürürünü biraz daha iyileştirmek tabi bu sadece düz boru ile sağlanacak birşey değil eğer atmosferik bir motora yükleme yapıyorsanız seçenekleriniz çok kısıtlı.. şuan aracın üzerinde pipercross viper filtre kiti var, son susturucu isotta, performans bujiler mevcut kat iptali ve düz boru işleminden bir süre sonra chip yapılacak yani herşey ufak bir plan dahilinde ilerlemekte =) ne yazıkki araçlarımızla honda' larda olduğu gibi bir oyuncak edası ile oynayamıyoruz =) sonuç olarak turbo her zaman turbodur, ucu açık, ufku geniştir =) birkaç haftadır ztn bir rover 220 t (tomcat) alıp ona yüklenme niyetindeyim bu yorumlar pek hayırlı olmadı =)
 
Geri
Üst