Krema gibi Köpük

Ayni sey benimde basima geldi. Bir sure bu sekilde kullandim. Aracimda su eksiltme vardi. Bir gun aniden egzozdan yogun beyaz duman atmaya basladi aracim ve ertesi gun rolatide tekleyerek calismaya basladi. Hemen sanayiye gittim ve contamin yandigini soylediler. Conta degistirdim. Artik boyle bir sorunum yok.

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bu durum genelde yağ sıcaklığının yükseklerde seyir etmesinden kaynaklı olur buda motora uygun yağ kullanılmadığı sonucunu çıkarır ama sizinkinde ben anormal bir durum göremedim.
 
Öncellikle geçmiş olsun 800 km önce yenilenen yağ hava olup uçmaz size tavsiyem motor suyunu kontrol edin içerisinde yağlanma var mı motor suyuna bakarken motorun soğuk olduğuna dikkat edin zira sıcak iken termostat kapağını açarsanız içerisindeki conta gevşeme yapabilir buda canınızı sıkabilir eğer motor suyunda yağlanma varsa şu konuyu incelemenizi tavsiye ederim http://www.opelim.net/forums/teknik-servis/102300-cruze-ve-astra-h-motor-suyuna-karisan-yag.html
 
En son 2 hafta önce aynı şikayetten aracımı özel servise götürdüm. Günlük kullanımım 1,5 km git 1,5 km gel kısa mesafe, Mobil 0w-40 yağ vardı. Motor ustası kısa mesafeden kaynaklanabileceğini söyledi. Motor üst kapağı sökülüp, temizlendi, külbütör kapağı contası değiştirildi, motor yağı (castrol 5w-30 ile) değiştirildi, yağ filtresi değiştirildi. Şu anda araç eski haline gelmiş durumda 2 haftadır takipteyim sıkıntı yok. Hatta değiştirilen yağ çok hoşuma gitti aracın performansı 1 tık arttı diyebilirim. 1.2 motor çevre yolundan rampada aynı devirde 4 ile çıktığım yeri 5 ile çıkabiliyorum. Yapılan müdahale nokta atışı olmuş diyebilirim.
 
Kompresyon kaçağı olan arabalarda böyle sıkıntı var, benim aracımda da karter contasında ve üst kapak contasında yağ sızıntıları vardı, üst kapak contası ile karter contası değişti, aracımda kompresyon kaçağı kalmadı, şuan yağ kapağında böyle mayonezlenme kalmadı, ustalar hemen conta yanmış diyorlar ama bazen öyle olmayabiliyor malesef.
 
Bu durum tamamen Mobil yağı ve kısa süreli mesafelerde kullanımdan kaynaklı. Mobil 0w 40 kullanırken benimde başıma geldi, castrol 5w 30 adönünce sıkıntı kayboldu.
 
Bende Shell Helux 5w30 kullanıyorum aracım corsa b 1.4 8valf 1997 model
 
Ben de tam tersi castrolde daha çok gördüm bu olayı.
 
Ben bundan önce Castrol Magnatec 10w 40 kullanıyordum artık 5w30 Shell Helux e geçtim mayonezlenme yok artık.
 
Geri
Üst