Kutup başı ısınma

kecik79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Oksitlenme hiç yok, aküm yaklaşık 1 yıllık mutlu garantisi devam ediyor birde işin ilginç yönü dün yaklaşık 3-5 km lik bir yol gittim elimi vuramadım bildiğin coss yapıyodu tükrükle şimdi 25 km yol geldim ısınma yine var ama el atılabiliyor tabi yine normal olmayan bir sıcaklık. Akünün yeşil göstergesi normal. Dün ve bugğn arasında bşr fark var çok ısındığında gece idi şimdi sabah ilk çalıştırdım ve hemen yola çıktım acaba motor soğuk diye fan motoru devreye girmiyorda akşam fan motoru devreyemi girmişti tabi bir öngörü... ne yapacaağımı şaşırdım düzgün ustada yok yada ben bilmiyorum iskenderundayım cevap yazıp ilgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum fikirlerinizi bekliyorum
 

winner

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Kas 2006
Mesajlar
2,916
Tepki puanı
3
Puanları
38
Siteyi ziyaret et
Oksitlenme hiç yok, aküm yaklaşık 1 yıllık mutlu garantisi devam ediyor birde işin ilginç yönü dün yaklaşık 3-5 km lik bir yol gittim elimi vuramadım bildiğin coss yapıyodu tükrükle şimdi 25 km yol geldim ısınma yine var ama el atılabiliyor tabi yine normal olmayan bir sıcaklık. Akünün yeşil göstergesi normal. Dün ve bugğn arasında bşr fark var çok ısındığında gece idi şimdi sabah ilk çalıştırdım ve hemen yola çıktım acaba motor soğuk diye fan motoru devreye girmiyorda akşam fan motoru devreyemi girmişti tabi bir öngörü... ne yapacaağımı şaşırdım düzgün ustada yok yada ben bilmiyorum iskenderundayım cevap yazıp ilgilenen arkadaşlara çok teşekkür ediyorum fikirlerinizi bekliyorum

oksitlenme olmasada akım düzgün geçmediğinde ısınma yapar.multimetreniz varsa voltajı ölçün.(yükte ve boşta). fazla ısınan kutup başı eriyip başınıza iş çıkarır... yada akünüzü kaynatıp öldürür...
 

kecik79

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Nis 2012
Mesajlar
6
Tepki puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Arkadaşlar belki birine faydası olur gerçi her zaman geçerli olmayabilir.Bu arada cevap yazan arkadaşlara teşekkür ederim. Eksi kutup başı ısınma sorunum halloldu.Şu şekil;
İlk önce bişey gözlemledim araç gizli menüsünde akü voltajını görebiliyorsunuz araç çalışmazken 12 v gösteriyor. Fakat çalışır vaziyette akü şarjı için normalde 13.5 -14 v olması lazım arasıra bu değeri gösterdiğinde ısınma hiç olmuyor , fakat 12-13 v arasında seyrettiğinde mutlaka kısa sürede ısınma oluyor bunun ilk belkide en büyük nedeni şarj dinamosu olabikir biz küçük olasılıktan başladık ve temiz olmasına karşın kutup balını söktük ve papuca baplı 3 kablonun bağlantı boğazlarını iyice ezdik olası boşlama durumuna karşı , ayrıyetten bütün bağlantı parçalarını ve akünün baş kısmını iyice eğe yaptık montajını bitirdik vr sürekli 14 v a çok yakın değerde devam etti ve yaklaşık 5 saattir hiç ısınma olmadı arakıklı olarak arabaya binildiği halde tekrar arkadaşlara teşekkür ederim inşallah birine faydası olur başka sorun olursa yine yazacağım.
 
Üst