Lastik iç ve dış kısımlar ortalara göre çok aşınması (Resimli)

kaanrevan

Kayıtlı Kullanıcı
59-Tekirdağ
Katılım
17 Eyl 2009
Mesajlar
2,514
Tepkime puanı
28
Puanları
48
Yaş
43
Lastiklerim Bridgestone ER300. Daha önce de başka bir konu ile ön arka yapıp yapmama konusunu sormuştum.

Ancak bugün aracı motor yağı değişimi için lifte kaldırdığımızda ön lastiklerin gerçekten iyice aşındığını, özellikle iç kısmının ve dış kısımlarını ortalara göre diş derinliklerinin neredeyse sıfırlandığını farkettik.

Usta yine ısrar etti, ön arka yapalım dedi ama elletmedim. Açıkcası Cumartesi günü 500 km' lik bir yola çıkacağım. Gündüz yolculuğu yapacağım. Arabada çocuklar olduğu için zaten çok hız yapan biri değilim. Maksimum 120-130. Normal hızım 100-110 km.

215 50 17 lastiklerin ebatlarından kaynaklı olsa gerek fiyatları çok yüksek. Bulunduğum yerdeki tüm lastikçileri aradım 350-400 tl den aşağı lastik yok. 350 tl lik olan lastiğin aynı marka ve üretim tarihlisi internette 210 tl... Açıkcası içim acıdı bugün taktırmak istemedim bu lastikleri.

Resimdeki bu lastiklerin 500 km gideri var mı? Tavsiyeleriniz nedir? Bu lastikler motor bakımını yapan ustaya göre ortalardan ölçüldüğünü varsayarak, muayeneden bile geçeceğini söyledi ama açıkcası içim rahat etmedim.

Acaba bu 500 km lik yolu gidebilecek durumda mu bu lastikler. Gittiğimde internetten sipariş verip ön lastikleri kesinlikle değiştireceğim. Ama bu yolu bile gidip gitmemeyi düşünür oldum.

NDW7dX.jpg

lZ9VmB.jpg

g6yBaZ.jpg

RDBqMZ.jpg
 
Üretim tarihini yazmamışsın. Güvensiz olarak 20.000km yine gider. Fren mesafesi yol tutuşu ıslak zeminde stabilize yolda kayma yapar. Duz asfaltta bile ani manevra yapmak zorunda kalırsın savrulur toparlayamazsin. Kesinlikle arabanın fiyatından, senin ve ailenin hayatından pahalı değildir. Benim icin birinci önceliktir. Sonra frenler silecekler far ayarları kalorifer ve süspansiyon gelir.
Birde internette ucuz diye alıyorsun defolu gelebiliyor. Bir arkadaşa geldi balans tutmadı en son ileri teknolojisi olan Lastikcide baktırdı hamurunda sıkıntı varmış. En kaliteli lastik Petlas ve starmaxx bileğin olsun. Michelinden kaliteli. Ben her ikisi i de kullandım.
 
Üretim tarihini yazmamışsın. Güvensiz olarak 20.000km yine gider. Fren mesafesi yol tutuşu ıslak zeminde stabilize yolda kayma yapar. Duz asfaltta bile ani manevra yapmak zorunda kalırsın savrulur toparlayamazsin. Kesinlikle arabanın fiyatından, senin ve ailenin hayatından pahalı değildir. Benim icin birinci önceliktir. Sonra frenler silecekler far ayarları kalorifer ve süspansiyon gelir.
Birde internette ucuz diye alıyorsun defolu gelebiliyor. Bir arkadaşa geldi balans tutmadı en son ileri teknolojisi olan Lastikcide baktırdı hamurunda sıkıntı varmış. En kaliteli lastik Petlas ve starmaxx bileğin olsun. Michelinden kaliteli. Ben her ikisi i de kullandım.

Üretim tarihi 2012... Açıkcası zaten Michelin falan almayı düşünmüyorum. Bu 215 50 17 boyutu tam bir dert zaten. Açıkcası petlası ben de düşünüyorum. Ama o bile internet üzerinde satış yapan şirketlerde 100-120 tl farkla satılıyor. Yani 2 lastikde 240 tl zararım oluyor. Taktırması balansı 50-60 tl olsa yine de fark çok. Petlası düşüneceğim açıkcası.
 
Üretim tarihi 2012... Açıkcası zaten Michelin falan almayı düşünmüyorum. Bu 215 50 17 boyutu tam bir dert zaten. Açıkcası petlası ben de düşünüyorum. Ama o bile internet üzerinde satış yapan şirketlerde 100-120 tl farkla satılıyor. Yani 2 lastikde 240 tl zararım oluyor. Taktırması balansı 50-60 tl olsa yine de fark çok. Petlası düşüneceğim açıkcası.

Satıcıya mesajla sorarak alın. Ben bu hafta aldım internetle aldığım bayi arasında 15 tl fark vardı o da sökme tskma balans ayarı parası. Çıkma orjinal jant takımı bulup orjinal kullansanız daha iyi
 
gerekeni zaten söylemişler. 500 km gider. dikkatli olun. lastik alırken de şunu unutmayın. üretim tarihi çok yeni olsun. yumuşak hamurlu lastikler çabuk aşınır biraz sert olursa daha çok gider.
 
Bu tarz aşınmanın sebebi rot ayarlarındaki bozukluktur. Önce rot ayarı yaptır sonra yeni lastik al. Rot ayarı yaptırmazsan yeni taktığın lastikler de aynı olur.
 
Bu tarz aşınmanın sebebi rot ayarlarındaki bozukluktur. Önce rot ayarı yaptır sonra yeni lastik al. Rot ayarı yaptırmazsan yeni taktığın lastikler de aynı olur.

Ön düzenle mutlaka alakası vardır. Ancak bu tip performans tipi lastiklere sahip araçlara bakıyorum, çoğunda aynı şey var gibi. Ortadaki dişler kenarlarda kilere göre epey fazla aşınmış.
 
Ön düzenle mutlaka alakası vardır. Ancak bu tip performans tipi lastiklere sahip araçlara bakıyorum, çoğunda aynı şey var gibi. Ortadaki dişler kenarlarda kilere göre epey fazla aşınmış.

genelde aracın kitabında yazan değerden düşük basınçta şişirilmelerinden dolayı önce kenarlar aşınır...
6 yıllık lastik kılcal çatlaklara sahiptir ki sizinkindede mevcut.sertleşmiş ve çatlamaya başlamış...sertleştiği için daha uzun süre aşınmadan kullanılır ama güvensizdir.
petlasta olsa yenisini almaya bakın. yola çıkıosanızda 90 civarında gidin.
lastik bu şakaya gelmez.
 
genelde aracın kitabında yazan değerden düşük basınçta şişirilmelerinden dolayı önce kenarlar aşınır...
6 yıllık lastik kılcal çatlaklara sahiptir ki sizinkindede mevcut.sertleşmiş ve çatlamaya başlamış...sertleştiği için daha uzun süre aşınmadan kullanılır ama güvensizdir.
petlasta olsa yenisini almaya bakın. yola çıkıosanızda 90 civarında gidin.
lastik bu şakaya gelmez.

Doğru söylüyorsunuz. Sanırım biraz şartları zorlayıp 4 lastiğe geçeceğim. Olmadı sağlam olan 2 lastiği bir şekilde internet üzerinden vb. satabilirim. Çünkü gerçekten arka 2 lastik atılacak vaziyette değil.
 
Geri
Üst