lastık,yol sesi ve çözümleri

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan vsa
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: lastık,yol sesi ve çözümleri

Kasislere, tümsek ve çukurlara hızla girmediğim sürece aracın yol sesinden veya tıkırtılarından bir şikayetim yok. Aracın süspansiyonları sert olduğu için (sanırım sağlam yol tutuş için süspansiyonları sert yapmışlar)  hızınızı düşürmeden tümseklere girerseniz, araç baya bi hırpalanıyor ve yolun tüm kıvrımlarını içeri yansıtıyor. Ancak düz asfaltta yüksek hızlarda lastik veya rüzgar sesi kesinlikle fazla değil. Tabi mıcırlı yollarda tekerlekten sıçrayan küçük taşların çamurluk içlerine değdiğinde gelen ses fazla. Ancak bu, tüm araçlarda zaten böyle. ևamurluğun altına yapılacak bir yumuşatma, adı veya türü ne olur bilmiyorum ama yumuşak bir kaplama, taşın direk metale değmesini engelleyerek sesi son derece düşürecektir. Belki bu tür yolları çok kullnanan, stabil yollarda seyreden arkadaşlar ihtiyaç duyabilirler ama genelde asfaltta araç kullananlar için lüzumsuz bir iş olacağını düşünüyorum şahsen.
 
Ynt: lastık,yol sesi ve çözümleri

harunhoca link' Alıntı:
Kasislere, tümsek ve çukurlara hızla girmediğim sürece aracın yol sesinden veya tıkırtılarından bir şikayetim yok. Aracın süspansiyonları sert olduğu için (sanırım sağlam yol tutuş için süspansiyonları sert yapmışlar)  hızınızı düşürmeden tümseklere girerseniz, araç baya bi hırpalanıyor ve yolun tüm kıvrımlarını içeri yansıtıyor. Ancak düz asfaltta yüksek hızlarda lastik veya rüzgar sesi kesinlikle fazla değil. Tabi mıcırlı yollarda tekerlekten sıçrayan küçük taşların çamurluk içlerine değdiğinde gelen ses fazla. Ancak bu, tüm araçlarda zaten böyle. ևamurluğun altına yapılacak bir yumuşatma, adı veya türü ne olur bilmiyorum ama yumuşak bir kaplama, taşın direk metale değmesini engelleyerek sesi son derece düşürecektir. Belki bu tür yolları çok kullnanan, stabil yollarda seyreden arkadaşlar ihtiyaç duyabilirler ama genelde asfaltta araç kullananlar için lüzumsuz bir iş olacağını düşünüyorum şahsen.

Hocam ağır ve hızlı bir araç ağırlık transferlerinde yola iyi tutunabilmek için sert olmalıdır, sert ayarlar çok yumuşak bir yürüyen aksamdan daha fazla güvenlik -ve bazen- konfor sunar.
 
Ynt: lastık,yol sesi ve çözümleri

Tolga KARACA link' Alıntı:
Hocam ağır ve hızlı bir araç ağırlık transferlerinde yola iyi tutunabilmek için sert olmalıdır, sert ayarlar çok yumuşak bir yürüyen aksamdan daha fazla güvenlik -ve bazen- konfor sunar.
Aracın yol tutusundan ve virajlarda yere saglam basmasindan son derece memnunum. Yüksek hızlarda yola yapismasi ayrı bir güven unsuru. Keske hem yol tutuş hem yumuşak süspansiyon birlikte olabilse. Fakat biri tercih edilecekse elbette yol tutuş ve güvenlik.
 
Ynt: lastık,yol sesi ve çözümleri

Tolga KARACA link' Alıntı:
Hocam ağır ve hızlı bir araç ağırlık transferlerinde yola iyi tutunabilmek için sert olmalıdır, sert ayarlar çok yumuşak bir yürüyen aksamdan daha fazla güvenlik -ve bazen- konfor sunar.

aslında bu çok söylenen ama eski alışkanlıklardan gelen bir yanlışlık. aracın yol tutuşunun iyi olması için tek etken sert süspansiyon değil. daha yumuşak süspansiyon ayarlarıyla bağımsız süspansiyon kullanılarak yine iyi bir yol tutuşu sağlanabilir (dezavantajı  ağırlık ve azalan arka hacim  özellikle bagajda birde yüksek maliyet). ancak eski ve halen çoğu araçta kullanılan torsiyon çubuklu süspansiyon yapısında yol tutuş için sertliğe abanmak gerekiyor çünkü sistem anca böyle iyi bir yol tutuşu sağlayabiliyor.örneğini ve nasıl bir rezillik olduğunu test etmek isteyen ds4 ü test edebilir.

astra ise torsiyon çubuğu kullanmasına rağmen watt bağlantısı sayesinde çok daha yumuşak şekilde ayarlanabiliyor çünkü sistem tam bağımsız süspansiyon gibi çalışıyor. 10 numara bir sistem limitleri de çok yüksek.konfor anlamında da gayet iyi bir sistem. bağımsızdan bir kademe daha konforsuzdur(iyi ayarlanmış halinden hepsinden değil mesela focus) ama tam bağımsız süspansiyondan yol tutuş konusunda üstün olduğu çok durum vardır (örnek:golf vs astra ) son derece başarılı daha hafif daha ucuz daha az yer kaplayan ve düz torsiyondan çok daha konforlu bir sistemdir kısaca bağımsız kadar iyi bir sistem.

not:tabiki arka taraftan bahsediyoruz ön taraf zaten bağımsız nerdeyse her araçta olduğu gibi.
 
Ynt: lastık,yol sesi ve çözümleri

astraowner link' Alıntı:
aslında bu çok söylenen ama eski alışkanlıklardan gelen bir yanlışlık. aracın yol tutuşunun iyi olması için tek etken sert süspansiyon değil. daha yumuşak süspansiyon ayarlarıyla bağımsız süspansiyon kullanılarak yine iyi bir yol tutuşu sağlanabilir (dezavantajı  ağırlık ve azalan arka hacim  özellikle bagajda birde yüksek maliyet). ancak eski ve halen çoğu araçta kullanılan torsiyon çubuklu süspansiyon yapısında yol tutuş için sertliğe abanmak gerekiyor çünkü sistem anca böyle iyi bir yol tutuşu sağlayabiliyor.örneğini ve nasıl bir rezillik olduğunu test etmek isteyen ds4 ü test edebilir.

astra ise torsiyon çubuğu kullanmasına rağmen watt bağlantısı sayesinde çok daha yumuşak şekilde ayarlanabiliyor çünkü sistem tam bağımsız süspansiyon gibi çalışıyor. 10 numara bir sistem limitleri de çok yüksek.konfor anlamında da gayet iyi bir sistem. bağımsızdan bir kademe daha konforsuzdur(iyi ayarlanmış halinden hepsinden değil mesela focus) ama tam bağımsız süspansiyondan yol tutuş konusunda üstün olduğu çok durum vardır (örnek:golf vs astra ) son derece başarılı daha hafif daha ucuz daha az yer kaplayan ve düz torsiyondan çok daha konforlu bir sistemdir kısaca bağımsız kadar iyi bir sistem.

not:tabiki arka taraftan bahsediyoruz ön taraf zaten bağımsız nerdeyse her araçta olduğu gibi.
Ne kadar faydali ve değerli  bilgiler. Böyle detayli ve idabetli değerlendirmeler yapan arkadaslarin aramızda olması son derece güzel.  Anlatilanlardananladigim bbizim astralarin bağımsız süspansiyon a sahip olmamasına rağmen wat bağlantısı ssyesinde bu dezavantajı lehine çevirerek yol tutuş kalitesini ve cok da sert olmayan süspansiyon ları olağan hale getiriyor.  Olmazsa olmaz olan güvenlik yen ödün vermeden konforu sağlaması astraya olan inancimin ve guvenimin artmasını sağlıyor.
 
Ynt: lastık,yol sesi ve çözümleri

astraowner link' Alıntı:
aslında bu çok söylenen ama eski alışkanlıklardan gelen bir yanlışlık. aracın yol tutuşunun iyi olması için tek etken sert süspansiyon değil.

Genellemeye yanlış demek çok doğru değil en basitinden tam bağımsız sistem kullanan yumuşak ayarlara sahip modellerin de yüksek güçlü versiyonlarında hala daha sert ayarlar kullanılır ki bu bir fizik kuralıdır.

Ayrıca Watt's bağlantısı ucuzdur, sağlamdır, düz gidiş stabilitesini destekler ve yer kaplamaz ancak araca aynı oranda iyi ayarlanmış bir tam bağımsız süspansiyonun rafineliğini katmaz, yanal ivmelere karşı basit bir mantıkla karşı direnç sağlar ama tam bağımsızın engebeli virajlardaki sakinliği ve yere basma ağırlığı yarı bağımsız sisteme Watt's sistemi eklenerek yakalanamaz, Watt's eskiden düzlüklerde yapılan drag yarışlarındaki muscle Amerikan larda sıklıkla kullanılmış oldukça eski bir sistemdir, birçok avantajı vardır ancak tam bağımsız kadar iyi bir konfor/tutunma dengesi sunmaz.
 
Ynt: lastık,yol sesi ve çözümleri

harunhoca link' Alıntı:
Aracın yol tutusundan ve virajlarda yere saglam basmasindan son derece memnunum. Yüksek hızlarda yola yapismasi ayrı bir güven unsuru. Keske hem yol tutuş hem yumuşak süspansiyon birlikte olabilse. Fakat biri tercih edilecekse elbette yol tutuş ve güvenlik.

Hem konfor hem yol tutuş için pahalı ve karışık mekanik aksamlarla kimi yerlerde "koruyucu melek" olarak tabir edilen elektronik sistemler mevcut ancak üreticiler bu dengeyi daha pahalı modellerine saklarlar, buna rağmen yine de sadece en yüksek tutunma istenirse sertleştirilmiş yürüyen aksam opsiyonu sunan modeller mevcuttur.
 
Ynt: lastık,yol sesi ve çözümleri

Tolga KARACA link' Alıntı:
Genellemeye yanlış demek çok doğru değil en basitinden tam bağımsız sistem kullanan yumuşak ayarlara sahip modellerin de yüksek güçlü versiyonlarında hala daha sert ayarlar kullanılır ki bu bir fizik kuralıdır.

Ayrıca Watt's bağlantısı ucuzdur, sağlamdır, düz gidiş stabilitesini destekler ve yer kaplamaz ancak araca aynı oranda iyi ayarlanmış bir tam bağımsız süspansiyonun rafineliğini katmaz, yanal ivmelere karşı basit bir mantıkla karşı direnç sağlar ama tam bağımsızın engebeli virajlardaki sakinliği ve yere basma ağırlığı yarı bağımsız sisteme Watt's sistemi eklenerek yakalanamaz, Watt's eskiden düzlüklerde yapılan drag yarışlarındaki muscle Amerikan larda sıklıkla kullanılmış oldukça eski bir sistemdir, birçok avantajı vardır ancak tam bağımsız kadar iyi bir konfor/tutunma dengesi sunmaz.

ben genelleme konusunda sert arac daha iyi yol tutarin yanlis oldugunu yazmak istemistim. sabit aks ustune kurulu bir arac tas gibide olsa hic sansi yok mesela torsiyon ve bagimsiza karsi. bilgi amacli ortaya yazdim yani size degildi.

kalan kisim ise zaten ayni seyleri yazmisiz konforda geri kalacagini yazmistim zaten. yol tutus konusunda ise watts daha iyi olabilir duruma gore dedim ve dedigim gibi ciddi anlamda basarilidir. yanlis hatirlamiyorsam  megane nurnburgring rekorunu kirdiginda watts sistemini kullaniyordu(yanlis hatirliyor olabilirim)

drag araclari ise genelde sabit aks ustunde ilerliyor olmasi lazim cunku duz yolda yol tutusu cok iyidir ve hafiftir. gunluk kullanima uygun amerikan araclari torsiyon ve zaman zaman watts ustunde ilerliyor diye hatirliyorum.

sonuc olarak bagimsiz tabiki en iyisidir ama iyi ayarlanmis sekliyle. bagimsiz direk konfor ve yol tutusta ustun degildir sadece ama en iyi sistem bagimsizdan cikar tabiki aksini iddia etmiyorum.
 
Ynt: lastık,yol sesi ve çözümleri

astraowner link' Alıntı:
ben genelleme konusunda sert arac daha iyi yol tutarin yanlis oldugunu yazmak istemistim. sabit aks ustune kurulu bir arac tas gibide olsa hic sansi yok mesela torsiyon ve bagimsiza karsi. bilgi amacli ortaya yazdim yani size degildi.

kalan kisim ise zaten ayni seyleri yazmisiz konforda geri kalacagini yazmistim zaten. yol tutus konusunda ise watts daha iyi olabilir duruma gore dedim ve dedigim gibi ciddi anlamda basarilidir. yanlis hatirlamiyorsam  megane nurnburgring rekorunu kirdiginda watts sistemini kullaniyordu(yanlis hatirliyor olabilirim)

drag araclari ise genelde sabit aks ustunde ilerliyor olmasi lazim cunku duz yolda yol tutusu cok iyidir ve hafiftir. gunluk kullanima uygun amerikan araclari torsiyon ve zaman zaman watts ustunde ilerliyor diye hatirliyorum.

sonuc olarak bagimsiz tabiki en iyisidir ama iyi ayarlanmis sekliyle. bagimsiz direk konfor ve yol tutusta ustun degildir sadece ama en iyi sistem bagimsizdan cikar tabiki aksini iddia etmiyorum.

Aslında anlamıştım ama kafam karışık olduğundan yazana kadar anlam kargaşası yaşamışım  005hihih

Bu arada bizdeki sistemler bozuk yolda düz gidiş, kaygan zeminde stabilite ve engebeli yolda sorunsuzluk anlamında da avantaj sunar.
 
Ynt: lastık,yol sesi ve çözümleri

Tolga KARACA link' Alıntı:
Aslında anlamıştım ama kafam karışık olduğundan yazana kadar anlam kargaşası yaşamışım  005hihih

Bu arada bizdeki sistemler bozuk yolda düz gidiş, kaygan zeminde stabilite ve engebeli yolda sorunsuzluk anlamında da avantaj sunar.

045thumbsup
 
Geri
Üst