lastiklere Nitrojen

Biz geçen kışlık lastikleri yazlıklarla değiştirirken adam birde nitrojen bastırdı ve gümüş gri sibop kapağı verdi lastikler on numara..
 
Arkadaşın birisi hafif demişte oksijene göre daha ağır bir gaz, ısınma olayı geç olmasına rağmen yola tutuşu daha kolaylaştırdığı, yapısı itibariyle lastiğin yapısını ve ömrünü uzattığını, tüm şartlar gerçekleştiğinde %7 yakıt tasarrufu gerçekleştirdiğini ve sızıntıyı minumum dereceye indirdiği söyleniyor. Bende aracımdaki lastikleri nitrojen gazı ile doldurdum ama fark ettin mi diye sorarsanız çok da fark edemedim. İnce ölçümler sonucunda kesin yararı vardır yoksa bas bas bağırmazlar öyle her yerde bunlara bunlara faydası var diye. Yanılmıyorsam dört lastik 20 TL verdim. Küçük bir ilçede yaşıyorum tek olunca fiyatı şehir merkezlerine göre fazla olabilir. Bu arada sibop kapakları yeşil demiş bi arkadaş, benimde öyle. Niye ki? :)
 
Arkadaşın birisi hafif demişte oksijene göre daha ağır bir gaz, ısınma olayı geç olmasına rağmen yola tutuşu daha kolaylaştırdığı, yapısı itibariyle lastiğin yapısını ve ömrünü uzattığını, tüm şartlar gerçekleştiğinde %7 yakıt tasarrufu gerçekleştirdiğini ve sızıntıyı minumum dereceye indirdiği söyleniyor. Bende aracımdaki lastikleri nitrojen gazı ile doldurdum ama fark ettin mi diye sorarsanız çok da fark edemedim. İnce ölçümler sonucunda kesin yararı vardır yoksa bas bas bağırmazlar öyle her yerde bunlara bunlara faydası var diye. Yanılmıyorsam dört lastik 20 TL verdim. Küçük bir ilçede yaşıyorum tek olunca fiyatı şehir merkezlerine göre fazla olabilir. Bu arada sibop kapakları yeşil demiş bi arkadaş, benimde öyle. Niye ki? :)
Yanlışlıkla normal hava basmasınlar diye yeşil kapak takıyorlar diye biliyorum.
 
ankarada nitrojen bastırabileceğim güvenilir bir yer var mı ? arkadaşlar güvendiğiniz bir yerde yaptırmakta fayda var demişte. bende sürekli lastik havası kontrol etmektense nitrojen bastırıyım...
 
Nitrojen dediğimiz bildiğimiz Azot. Normal atmosferimizin %78 i zaten azot. %21i de oksijenden oluşur. Kalan % 1'i ise su buharı, argon, karbondioksit falan filan. Çok bir fark beklemeyin açıkcası, ben fark göremedim.
 
Nitrojen dediğimiz bildiğimiz Azot. Normal atmosferimizin %78 i zaten azot. %21i de oksijenden oluşur. Kalan % 1'i ise su buharı, argon, karbondioksit falan filan. Çok bir fark beklemeyin açıkcası, ben fark göremedim.

lastik havasının değişiminde bi fark varmı hiç takip ettiniz mi. ben lastik havalarına pek bakmıyorum. kendi lastik pompam yok, benzinliklerde falan kontrol ediyorum bazen ama onlarda genelde bozuk oluyo. yolum lastikçiye düşerse anca. o yüzden lastik havasını koruması yeterli bana :D
 
lastik havasının değişiminde bi fark varmı hiç takip ettiniz mi. ben lastik havalarına pek bakmıyorum. kendi lastik pompam yok, benzinliklerde falan kontrol ediyorum bazen ama onlarda genelde bozuk oluyo. yolum lastikçiye düşerse anca. o yüzden lastik havasını koruması yeterli bana :D

Burada yollar çok bozuk, sürekli sıra ile iniyorlar.
 
Merhaba Nitrojen(AZOT)nemi alınmış kuru hava.Özellikleri havadan hafif, boğucu gazdır haliyle yanmayan gazdır. Bu neden bütün yolcu,nakliye ve savaş uçaklarının lastiklerinde nitrojen diğer adıyla azot gazı bulunmaktadır.Savaş ucakları piste indiklerinde jantları fren nedenıyle ısınır ve kıpkırmızı olur gunduz bıle farkedilir bu renk degısımı normal hava olsaydı ısıdan dolayı patlama yanma ve uçağın alev almasına neden olacağından Nitrojen gazı kullanılır.Fakat sızın bu pıyasadaki dandik neoldugu bellı olmayan nitrojen gazlarından degıl..Ben piyasadakilere güvenmiyorum..Bu işi askeriye kendı üretiyor yapıyor. İşin özü Nitrojen gazını kullanımının asıl nedeni yanmayan gaz+nemi alınmış gaz oldugu ıcındır.Otomobıllerde normal hava gazı kullananlar saç yanı çelık olmayan jantlarda metal kısımlarında korozyona neden olur artı lastiğini tasarruf nedenıyle uzun sure kullanlar için söylüyorum birsüre sonra nemden lastıklerı catlar çürür.Bu nedenle kullanıcılar Nitrojen diğer adıyla Azot (kuru hava) kullanırlar tek nedeni bu.
 
Son düzenleme:
Kubilay bey üretmek çok kolay. Havadaki oksijen, su buharı, karbon dioksiti vs. ayırınca elde azot kalıyor. Günlük araç için çok gereksiz bir şey olsa dahi, üstüne bu kadar titiz olmaya hiç gerek yok. Piyasa malı generatörlerden biri: http://www.idealmakina.com/kategori/22/azot-ve-oksijen-jeneratorleri


Üretmek çok zor diye birşey yok havadan üretiliyor zaten kısaca emiliyor arıtılıyor ayrıstırılıyor sıkıstırılıyor.
havanın %78.99 azot 20.99 oksijen %1 Diğer gazlar sıkıntıı yok üretilir cihazın varsa tabi.. o cihazlar nekadar bılgın varmı? yok. Bizim kullandıgımız cıhaz 1mılyon dolar civarı üretim kapasıtesı yuksek sıvı gaz uretımi yapan cıhazlar.senın gonderıdıgın sıtedekı bu cıhazlar sadece gaz ureten kucuk ısletmeler ıcın ıdeal cıhazlar. benım bahsettıgım konu kullanım amacları neden kullanıldıklar nerelerde kullandıkları hakkında bılgı vermek .
Konu sapmasın neden ve nerelerde kullanıldıkları bılınsın yeter.Onuda yukarıda acıkladık.
 
Geri
Üst