Biz geçen kışlık lastikleri yazlıklarla değiştirirken adam birde nitrojen bastırdı ve gümüş gri sibop kapağı verdi lastikler on numara..
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Yanlışlıkla normal hava basmasınlar diye yeşil kapak takıyorlar diye biliyorum.Arkadaşın birisi hafif demişte oksijene göre daha ağır bir gaz, ısınma olayı geç olmasına rağmen yola tutuşu daha kolaylaştırdığı, yapısı itibariyle lastiğin yapısını ve ömrünü uzattığını, tüm şartlar gerçekleştiğinde %7 yakıt tasarrufu gerçekleştirdiğini ve sızıntıyı minumum dereceye indirdiği söyleniyor. Bende aracımdaki lastikleri nitrojen gazı ile doldurdum ama fark ettin mi diye sorarsanız çok da fark edemedim. İnce ölçümler sonucunda kesin yararı vardır yoksa bas bas bağırmazlar öyle her yerde bunlara bunlara faydası var diye. Yanılmıyorsam dört lastik 20 TL verdim. Küçük bir ilçede yaşıyorum tek olunca fiyatı şehir merkezlerine göre fazla olabilir. Bu arada sibop kapakları yeşil demiş bi arkadaş, benimde öyle. Niye ki?
Nitrojen dediğimiz bildiğimiz Azot. Normal atmosferimizin %78 i zaten azot. %21i de oksijenden oluşur. Kalan % 1'i ise su buharı, argon, karbondioksit falan filan. Çok bir fark beklemeyin açıkcası, ben fark göremedim.
lastik havasının değişiminde bi fark varmı hiç takip ettiniz mi. ben lastik havalarına pek bakmıyorum. kendi lastik pompam yok, benzinliklerde falan kontrol ediyorum bazen ama onlarda genelde bozuk oluyo. yolum lastikçiye düşerse anca. o yüzden lastik havasını koruması yeterli bana
Kubilay bey üretmek çok kolay. Havadaki oksijen, su buharı, karbon dioksiti vs. ayırınca elde azot kalıyor. Günlük araç için çok gereksiz bir şey olsa dahi, üstüne bu kadar titiz olmaya hiç gerek yok. Piyasa malı generatörlerden biri: http://www.idealmakina.com/kategori/22/azot-ve-oksijen-jeneratorleri