Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hllb
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Dizel Astra sı olan arkadaşımla geçenlerde aracı denemeye çıkmıştık, araç bana sert gelmişti ama lastik basınçlarını ölçememiştik bir ara buluşup bakacağım lastiklerinde nitrojen varmış onun da..
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

aracının lastıklerınde nıtrojen kullanan varmı tavsıye edermı  thnxx
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Dün akşam ben de epey bi araştırdım, elde ettiğim sonuçlar şu yönde.

Lastiklere %21 oranlı oksijen içeren hava basıldığında (yani normal hava basıldığında), oksijenin etkisiyle jantlarda oksidasyon (paslanma) durumları görülebiliyor. Hava gazı, sıcaklık değişimlerinde kolay genleştiğinden, lastiklerde hava durumuna ya da mevsime göre basınç değişimi görülebiliyor ki bu durum da bizim lastiklerimizin basıncını ara sıra kontrol etmemize sebep oluyor. Ayrıca basınç değişimi sonucunda lastik sürekli genişleyip daraldığından dolayı lastiğin ömrü kısalıyor.

Diğer taraftan nitrojen (yani Türkçesi azot) zor ısınan daha doğrusu sıcaklık değişimi zor olan bir gaz türü. Bu özelliğinden dolayı mevsim değişimlerine göre azotta genleşme çok az olduğundan lastik basıncında değişim olmuyor ve kontrol etme gereği kalmıyor.  Dezavantajı ise bence çok avantajından daha büyük. Lastik, ısındığı zaman genleşmenin de etkisiyle genişleyerek yol tutuşu arttırıyor. ֖zellikle kış aylarında, azotun ısınması daha zor olduğundan, lastik de ısınamıyor ve yol tutuş düşüyor.

֖zetlemek gerekirse, özellikle ticari araçlarda ya da kamyon gibi yükü ağır olan araçlarda lastiğe azot basılması mantıklı bir uygulama çünkü ağırlık fazla olduğundan lastikler üzerindeki basınç da fazla olur ve lastik daha kolay ısınabilir. Ama binek araçlarda ağırlık fazla olmadığı için lastiğin ısınamaması problemini doğurur ki bu da özellikle kış aylarında yol tutuşu düşürür.

Benim okuduğum yorumları fizik ve kimya bilgimle birleştirdiğim zaman elde ettiğim sonuç budur.. =)
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Bilirsiniz normal hava basınçları soğuk lastikte ayarlanıyor. Yani ısınmış yol yapmış lastiğin hava basınçları hep yüksek çıkar ki zaten buna göre hesaplanıyor. Ne kadar doğrudur bilemiyorum ama nitrojen basıldığında normalden 2 psi daha fazla basılmalı deniliyor. Bunu da bilen arkadaşlar izah ederler ne kadar doğrudur.
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

tesekkurler cok bılımsel acıklama olmus
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Arac yuksek performans veren bir arac olmadikca tavsiye etmem. Hatta bizim araclarda lastik daha zor isinicagindan yol tutusunuz azalir.
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

bugün aracımın lastik havalarını nitrojenle değiştirdim. herhangi bir ücret te ödemedim çünkü ahbabımızın dükkanında uygulandı. bakalım farkı deneyip göreceğiz...
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

Geçen akşam Fifth Gear'da bu nitrojen konusuna denk geldim. Çok ciddi birkaç test yaptılar, fark çıkmadı. ((:
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

GNSpower link' Alıntı:
Geçen akşam Fifth Gear'da bu nitrojen konusuna denk geldim. ևok ciddi birkaç test yaptılar, fark çıkmadı. ((:

Zaten ha arabaya balon bağlamışsın ha bağlamamışsın gibi bir durum aslında araba uçmuyor yerinde... :)))

Ama şu olabilir, nitrojen ile hava arasında genleşme farkı yüzünden lastiğin darbelere karşı verdiği tepkileri tartışabiliriz belki anca o olabilir :)))  Belki daha konforlu olabilir denemek lazım
 
Ynt: Lastiklerin Nitrojenle Şişirilmesi

zaten normal havanın %78 nitrojen, bence tamamen gereksiz bir şey nitrojen olayı. Ayrıca lastik janta takılırken içine belli oranda hava giriyor yani ne yaparsanız yapın %100 nitrojen olması da mümkün görünmüyor.
 
Geri
Üst