--lpg geçişleri--

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan airbus
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

airbus

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Ara 2007
Mesajlar
95
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
opelci arkadaşlar,
Enjeksiyonlu lpg sıralı sistem ile ilgili sorum olacaktı.
bildiğiniz gibi ilk marş hep benzin harcıyor belli sürede,
daha sonra otomatik olarak gaza geçiyor fakat bazı araçlarda,
geçiş uzun zaman alıyor yani gaza geç geçiyor..
bu durum neden kaynaklanır ?
opel lerde de bu durum var mı?
 
kardeş o araca bağlı değildir. eskiden enjeksiyonlu araçlarda eski sistemler taklırdı bu geçiş zamanı lpg-benzin geçiş düğmesinde ayar kısmı vardı ordan yapılabiliyodu. ama şuanda pek bu sistemler kalmadı genel sıralı sistemlere geçildi. sıralı sistemlerdede sistemin markasına göre 2-3 şekilde oluyo. örneğin, bir ısısına göre, geçiş zamanına göre gibi. bunlarda araca ayar yaparken bilgisayar ortamında ayar yapan kişi yapar. bunların geneli 30 dereceye geldiğinde lpg ye geçmesidir. ama bazı ayar yapanlar bunu düşüre veya yükseltebiliyor.
 
genellikle 30 dereceye ayarlı geçişler.çok soğuk havalarda 2-3 km de bile geçiş olmuyor:help: :mad: ısınma sağlanmadığı için lpg li aracımda her ay 50-70 ytl lik benzin kullanıyorum :cry: mecburen.ya 15 C' YE AYARLATACAZ buda motora zarar verebilir diye düşünüyorum.SELAMLAR:good:
 
evet 5km anca ısınıyo araba. ben de benzinde kullanıyom. aylık 80 ylt .şehir içi 200kmyi geçiyo.
 
bende sıralı kullanıyorum.çokta memnunum her sabah 2 km de geçerdi bu sabah çalıştırdığım gibi 2sn içinde geçti araba stop etti.sonra benzine aldım bir süre gittim birrz sonra gaza geçirdim gün içinde eve dönerken aynısını yapmadı.ilginçç.
 
arkadaşlar ben motor yapan bi usta ile konuştum bu konuyu.lpg motora en çok zararı ilk çalıştırma esnasında soğukken veriyormuş.yani ilk olarak gaz değil de benzinle çalışması motor için çok önemli.motor tam ısınmadan lpg ye geçmek fazla sakıncalı değil.yeter ki ilk çalıştırmayı benzinle yapın.çoğu sıralı sistem de zaten 1dk içinde lpg ye geçiyor diye biliyorum
 
hava sıcaklıgına göre gecer;)...
bende mesela biraz daha gec gecsin diye 40 dereceye cektim ayarı:)...
hem biraz daha fazla yaglanma olsun hem ilk gecişte zorlanmasın motor diye:D
 
aracın motoru belli sıcaklığa gelmeden gaza geçmez.buna bir standart getirmişler.size dost tavsiyesi aracınızın ayarları ile uğraşmayın.
 
Anahtarı Cevir Ve Gosterge Panelindeki İsiklar Yaninca Tüp İşiğinin Olduğu Yerdeki Geciş Dugmesine Basili Tut Ve Arabayi Caliştir O zaman Direk Tüpte Calişiyor Araba
 
arkadaşlar ben motor yapan bi usta ile konuştum bu konuyu.lpg motora en çok zararı ilk çalıştırma esnasında soğukken veriyormuş.yani ilk olarak gaz değil de benzinle çalışması motor için çok önemli.motor tam ısınmadan lpg ye geçmek fazla sakıncalı değil.yeter ki ilk çalıştırmayı benzinle yapın.çoğu sıralı sistem de zaten 1dk içinde lpg ye geçiyor diye biliyorum

valla benim toyota direk lpg ile çalışıyor ve öyle kullanıyorum. Yaklaşık 50.000 km oldu motorda hiçbir sorun yok. (sıralı sistem değil)

sıralı sistemlerde lpgye belli bir sıcaklıktan sonra geçmesinin nedeni başkadır.
Bildiğiniz gibi lpg regülatörden geçerek gaz haline dönüşür. Eğer gaz haline dönüşmez ise sıvı halde yakılan lpg'nin bir kısmı eksozdan çiğ olarak atılır. Peki sıralı sistemde direk lpg ile çalışırsa ne olur? Araba zengin karışım yaktığını düşünür ve ecu haritasını değiştirmeye kalkar, rölantiyi düşürür, motor arıza ışığını yakar. Bu yüzden önce motoru gerekli ısıya getirip lpgnin gaz haline dönüşmesini sağlayarak en verimli şekilde yanması sağlanır.
Sonuçta arabada hiçbir aksaklık meydana gelmez. Ama lpg nin sıvı halde yanmasının motora bir zararı yoktur, sadece ecunun ayar değiştirmesine neden olur.
 
Geri
Üst