LPG Hakkında Mutlaka Okuyun..!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan AseSiNo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar bende 1,4 motor 2004 Opel Astra NB CLUB aracım var.
yaklaşık 1 ay önce atiker marka sıralı lgg takdırdım. Ancak hiç mennun değilim. İlk benzinden, lpg 'ye geçişte araç stop ediyor. Konu ile ilgili çoğu kez taktırdığım servise başvurdum, artık bir an önce sorunu çözmek için her zaman 1 gün araba serviste bıraktım ve her defasında sistem değişti önce multi fazdı şimdi sadece fazı aktif hale getirdik vs. değişik yapıldı tarafıma söylendi. Ancak şimdi hem stop ediyor, hemde boğuluyor. bu nedenle yalnızca 100 km. lpg'de gidebildim.
Ayrıca şehir içi ort. km.'ye 0,236 ytl lpg yakıyor. Sizce normalmilidir? Veya olması gereken nedir?
Şimdiden tşk. ederim. :confused:
 
Valla Benim Aracim Lpg'li Brc Nin Yetkili Servisinde Taktirdim Sirali Sistem. 55 Bin Km Yaptim Super Son Derece Lux Ve Guvenli. Ulkemizde Ucuza Rabet Cok Oldugundan Kotu Malzeme Ve Iscilik Hala Pirim Yapiyor Sonrada Lpg Kotu Rampada Cekmiyor Egsozda Koku Yapiyor Deyip Sizlaniriz Iyi Is Iyi Para Gercek Bu. Oto Haber Dergisinden Onno Usta Konuyla Ilgili Deneme Ve Testleri Yapip Yayinladi Performas Konusunda Bir Kayip Tespit Edemediler (ki Bende 3 Yildir Lpg Li Arac Kullanirim 85 Bin Km Yaptim) Italyada Orijinal Lpg Li Araclar Cikiyor Yeni Sistem Olan Sirali Sistemden Avrupada Ve Dunyada Lpg Desteklenir Temiz Yakit Oldugundan Dolayi. Tekrar Ediyorum Lpg Kotu Degildir Iyi Malzeme Iyi Iscilikle (hizmeti Sunan Profesyoneller Ulkemizde Var) Ayrica Brc Markasini Urun Ve Teknik Servis Kalitesi Bakimindan Tavsiye Ederim Kullanici Olarak Saygilar Sunarim
Aynen katılıyorum aracımla son 15 bin km'mi lpg ile yaptım sorunsuz,ucuz,kokusuz,gücü aynı hatta rampalarda çok benzinli araç solladım.:)
 
walla ben de arabaya bir buçuk ay önce milano marka lpg kiti taktırdım.1250 ytl ve 10 taksitle.urfadan mersine 450 km yi 65 ytl ye geldim ki bu da km de 0,140 ykr demek..ve şehir içi tüketimi de mersin de ölçtüm o da km de 0,162 ykr.. sanırım 2000cc bir canavar için gayet iyi bir değerler bunlar ki arabayı da çok sakin kullanmadım.
 
LPG Nedir?Kelime anlamı Likit (Sıvı) Petrol Gazı olan LPG, ülkemizde de yoğun olarak kullanılan alternatif yakıtların başında yer almaktadır.



Normal benzine ve süper benzine oranla LPG daha yüksek oktan sayısına sahiptir; bu sayede motordaki yanma daha düzenli olur, motorun verimi artar.


LPG KULLANIMI MOTORA ZARAR VERİR Mİ?

LPG kullanan araçlarda tam tersi otogaz yanma neticesinde motorda asit ve karbon atıkları bırakmadığından motorun ömrünün uzun olmasına yardımcı olur. Silindirdeki yağ filminin yırtılması söz konusu olmadığından motor parçalarının ömrü uzar. Onların harcamaları azalır. Yanmanın tam yanmaya yaklaşması hava kirlenmesinde azalma sağlar. Motor verimi düşmez çünkü benzine oranla LPG daha yüksek oktan sayısına sahiptir. Bu sayede motordaki yanma daha düzeyli olur, motor daha sessiz çalışır ve verimi artar

Her kilogram yakıt başına verdikleri enerji miktarı yüksektir. 1858 kcal/kg havayla çok iyi karıştığından yanmanın verimi yüksektir. Karteldeki yağın incelmesi önlenmiş olacağından kilometresi 2-3 kat artmaktadır. Oktan sayısının yüksek oluşu nedeniyle de vuruntu önlenmiş olur.

Kaynak ; http://www.otomarket.net/Oto-Bilgi/LPG.ASPhttp://www.otomarket.net/Oto-Bilgi/LPG.ASPhttp://www.otomarket.net/Oto-Bilgi/LPG.ASP

Bilgilendirme yazınızı okudum. Emekleriniz için sağolun. Kafama takılan yerleri kırmızı ile işaretledim. Bu konuda fikri olan arkadaşlardan yardım bekliyorum. LPG'nin oktan sayısının fazla olması nedeniyle daha verimli olduğu, daha sessiz çalıştığı, verimin arttığından bahsedilmiş. Oktan sayısındaki artışın her motora faydalı olmadığı söylenir. Şöyleki 95 oktan benzin kullandığımız araçlarımıza 98 oktanlı benzini önermiyorlar. Kullananlar aracın gürültülü ve vuruntulu çalıştığından şikayet ediyorlar. Servisler de opeller için 95 oktanı tavsiye ediyor.
İkincisi; yazıda motorun verimini artırdığı belirtilmiş. LPG araç kullananların bir çoğu çekişin düştüğünden yakınırlar. Bir ay evvel iki araba uzun yola çıkmıştık. Arkadaşın LPG li aracı sürat yapamıyor, rampalarda kalıyordu. Sebebini sordum, LPG'den oluyor benzinde daha iyi dedi. Acaba arkadaşlarda bir araca LPG uygulanmadan evvelki ve sonraki dinomometre ölçümleri varmı. Bu konu hakkında en gerçekci veriler dinamometre ölçümlerinin olacağı kanısındayım. Yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ederim.
 
Yazılanlara katılmakla birlikte bence diye ekleme gereği duyuyorum; bunlar teoride doğru olsa bile pratikte sorun çıkmadığını söylemek (LPG de) sanırım ancak şansla ilgili olabilir. Araçlar üretilirken yakıt olarak benzin seçilerek üretilmiş ve bir çok testten geçirilmiş. Biz aracın orjinalini bozarak firmalara siz bu işten anlamazsınız türü bir mesajda vermiş oluyoruz. Ayrıca devlete de ne mesajı verdik? Sen kapalı otoparklarda sıkıntı yaratıyorsun ama aslında bu arac güvenli sende bu işten anlamıyorsun. Fabrika çıkışı LPGli üretilenlere itirazım yok elbette ona uygun hazırlanmıştır ve bu yazılanlarda onlar için geçerli olabilir. Bir kere halk arasında yaygın görüş LPGli araçların çekiş kaybına uğradığıdır. Çok sık arızalara sebep olduğuda yaygın bir kanaattir. Başka bir ifade ile şöyle diyeyim benzin 2 lira LPG 1,75 lira olsa kaçınız hala LPG kullanırdınız? Yani burada temel değişken ekonomik durumdur, gerisi bana kalırsa hikaye. 2.000 YTL veripte taktırsam memnun olmamak dışında bir alternatifte düşünemiyorum zaten. O zaman elbette bende diyecem güç artışı oluyor yağ fazla gidiyor falan diye.
 
LPG'nin oktan sayısının fazla olması nedeniyle daha verimli olduğu, daha sessiz çalıştığı, verimin arttığından bahsedilmiş.
İkincisi; yazıda motorun verimini artırdığı belirtilmiş. LPG araç kullananların bir çoğu çekişin düştüğünden yakınırlar.
Acaba arkadaşlarda bir araca LPG uygulanmadan evvelki ve sonraki dinomometre ölçümleri varmı. Bu konu hakkında en gerçekci veriler dinamometre ölçümlerinin olacağı kanısındayım. Yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ederim.

ben motordan anlamıyorum normal bir sürücü olarak sorularını cevaplayım
lpg nin oktan sayısını bilmiyorum ama kesinlikle benzinden sessiz değil en az iki veya üç kat daha fazla ses geliyor hatta araç rolantideyken dizelmiş gibi çalışıyor.
Buna da emin olun yüksek devirlerde benzinden daha performanslı aracın tepkimesi ivmelenmesi çok daha iyi (sesde buna paralel artıyor tabi) düşük devirlerde kalkışlarda çok hassas olmanız lazım ya değilse silkeleme yapıyor düşük devirlerde benzin daha konforlu bir sürüş yaşatıyor
malesef dinamometre ölçümlerim yok bu konuda yardımcı olamayacağım
 
Yazılanlara katılmakla birlikte bence diye ekleme gereği duyuyorum; bunlar teoride doğru olsa bile pratikte sorun çıkmadığını söylemek (LPG de) sanırım ancak şansla ilgili olabilir. Araçlar üretilirken yakıt olarak benzin seçilerek üretilmiş ve bir çok testten geçirilmiş. Biz aracın orjinalini bozarak firmalara siz bu işten anlamazsınız türü bir mesajda vermiş oluyoruz. Ayrıca devlete de ne mesajı verdik? Sen kapalı otoparklarda sıkıntı yaratıyorsun ama aslında bu arac güvenli sende bu işten anlamıyorsun. Fabrika çıkışı LPGli üretilenlere itirazım yok elbette ona uygun hazırlanmıştır ve bu yazılanlarda onlar için geçerli olabilir. Bir kere halk arasında yaygın görüş LPGli araçların çekiş kaybına uğradığıdır. Çok sık arızalara sebep olduğuda yaygın bir kanaattir. Başka bir ifade ile şöyle diyeyim benzin 2 lira LPG 1,75 lira olsa kaçınız hala LPG kullanırdınız? Yani burada temel değişken ekonomik durumdur, gerisi bana kalırsa hikaye. 2.000 YTL veripte taktırsam memnun olmamak dışında bir alternatifte düşünemiyorum zaten. O zaman elbette bende diyecem güç artışı oluyor yağ fazla gidiyor falan diye.

bende şöyle diyeyim benzin 2 lira olmuş olsaydı LPG diye birşey icat edilmezdi edilmiş olsaydı bile bu işi yapan usta bulunmazdı. arz talep meselesi
ayrıca 2000 ytl verip montajı yaptırıp memnun kalmadığı halde çok memnunum denilmez hatta hakkını sonuna kadar arar insanlar paralarını yollarda bulmuyor
şuda yaygın bir kanaat araca lpg takıldıktan sonra aracın yaptığı her arıza buna bağlanmaktadır.
 
arkadaslar bende aracıma iki yıl önce sıralı sistem lpg taktırdım son derece memnunum montajdan sonra iki sefer bakıma gittim sorunsuz kullanıyorum daha lpg den dolayı araca masraf yapmadım. bence önemli olan ekonok olması.kapının onunde clio 1.5 dci de var ama onun masrafı daha cok.birde 88 brodvey var lpg li 290.000 km de daha motor yapılmadı 10 yıldır lpg yakıyor benzin koysan belkide calısmaz ama en az yakanda brodvay.
 
Geri
Üst