LPG Hakkında Mutlaka Okuyun..!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan AseSiNo
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Benim astra var yeni sıralı lovato taktırdım ama motor benzine göre daha vuruntulu sanki ses daha fazla performansta pek bi fark yok ama bilmiyorum
 
lpg ile 30.000 km yaptım gayet memnunum...gerisi hikaye....
 
arkadaşlar lpg taktırınca aracın yol bilgisayarı çalışıyo mu,anlık tüketim falan.bilen varsa cevap verebilir mi.şimdiden teşekkürler.
 
arkadaşlar lpg taktırınca aracın yol bilgisayarı çalışıyo mu,anlık tüketim falan.bilen varsa cevap verebilir mi.şimdiden teşekkürler.

bendeki çalışıyo fakat araç benzin yaktığını düşünüyor ve 1.2 kat lpg gittiği için gördüğün değeri 1.2 falan çarpman lazım tabi bu durum aracın ayarı iyi yapılmışsa geçerli
 
bendeki çalışıyo fakat araç benzin yaktığını düşünüyor ve 1.2 kat lpg gittiği için gördüğün değeri 1.2 falan çarpman lazım tabi bu durum aracın ayarı iyi yapılmışsa geçerli
çok sagol kardeş.
 
M@honi'ye

Alıntı:
...lpg nin silindir içerisindeki patlaması sonucu ortaya çıkan enerji benzinin patlamasıyla oluşan enerjinin yaklaşık yarısı kadardır.bu da şu anlama gelir yağ pompası yeterli enerjiyi alamadığı için motorun yağlanması yaklaşık %50 azalır...



Arkadaşım sen bu yazıyı galiba başka yerden almışsın. Burada yazılanları dikkate alma. Motorun çalışma prensibinin yanından bile geçmiyor söylenenler. Böyle bilir bilmez yazıyorlar, hatta buna bir de teknik tanım uyduruyorlar.
Bu söylenenler bilimsel değil. Eğer lpg nin yanması sonucu ortaya çıkan enerji, benzininkinden yarı yarıya düşükse ve bu yağ pompasının gücünü %50 düşürüyorsa bizatihi motordan elde edilen tork da yarı yarıya düşüyor, yani %50 performans kaybı oluyor demektir. Ve biz de bu kadar büyük kaybı hissetmiyoruz, olacak iş değil.
Yağ pompasının basınç gücü motorun devir sayısıyla doğru orantılıdır. Yani lpg nin patlaması sonucu gerçekleşen devirle yağ pompası gereken yağı basmaya devam edecektir. yani yağ pompası bu patlamadan doğrudan etkilenmiyor. patlamanın etkilediği kranktan, dolaylı olarak hareketini alıyor. Ha dersen ki, lpg benzine göre kuru bir yakıt, silindirlerin içinde yağlama sistemine ilaveten bir yağlama/kayganlık oluşturmuyor, bu zaten kısmen kabul ediliyor. Yoksa devir daim de yeteri kadar suyu sirküle etmez araç hararet yapardı. Evet iki yakıt arasında yanma sonucu meydana gelen basınç farklı, yani lpg de düşük basınç söz konusu. Ancak öyle %50 falan değil. Bu da aracın torkunda, yani krank milini çevirme gücünde %3-5 civarı (malzeme ve işçilik önemli) performas kaybına neden olduğu ileri sürülmektedir. Biz de bunu net bi şekilde hissetmiyoruz.
Selamlarımla..
 
lpg mükemmel, brc felan da değil voltran sıralı, harbi türk malı ...
hiç de bir sıkıntım yok çok şükür...
 
yağ pompası hiç bir surette az yağlama yapmaz.gücünü kranktan alır.

Alıntı:
...lpg nin silindir içerisindeki patlaması sonucu ortaya çıkan enerji benzinin patlamasıyla oluşan enerjinin yaklaşık yarısı kadardır.bu da şu anlama gelir yağ pompası yeterli enerjiyi alamadığı için motorun yağlanması yaklaşık %50 azalır...



Arkadaşım sen bu yazıyı galiba başka yerden almışsın. Burada yazılanları dikkate alma. Motorun çalışma prensibinin yanından bile geçmiyor söylenenler. Böyle bilir bilmez yazıyorlar, hatta buna bir de teknik tanım uyduruyorlar.
Bu söylenenler bilimsel değil. Eğer lpg nin yanması sonucu ortaya çıkan enerji, benzininkinden yarı yarıya düşükse ve bu yağ pompasının gücünü %50 düşürüyorsa bizatihi motordan elde edilen tork da yarı yarıya düşüyor, yani %50 performans kaybı oluyor demektir. Ve biz de bu kadar büyük kaybı hissetmiyoruz, olacak iş değil.
Yağ pompasının basınç gücü motorun devir sayısıyla doğru orantılıdır. Yani lpg nin patlaması sonucu gerçekleşen devirle yağ pompası gereken yağı basmaya devam edecektir. yani yağ pompası bu patlamadan doğrudan etkilenmiyor. patlamanın etkilediği kranktan, dolaylı olarak hareketini alıyor. Ha dersen ki, lpg benzine göre kuru bir yakıt, silindirlerin içinde yağlama sistemine ilaveten bir yağlama/kayganlık oluşturmuyor, bu zaten kısmen kabul ediliyor. Yoksa devir daim de yeteri kadar suyu sirküle etmez araç hararet yapardı. Evet iki yakıt arasında yanma sonucu meydana gelen basınç farklı, yani lpg de düşük basınç söz konusu. Ancak öyle %50 falan değil. Bu da aracın torkunda, yani krank milini çevirme gücünde %3-5 civarı (malzeme ve işçilik önemli) performas kaybına neden olduğu ileri sürülmektedir. Biz de bunu net bi şekilde hissetmiyoruz.
Selamlarımla..
 
Geri
Üst