Lpg taktirsam mi? Kararsizim..yardim..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ersin500
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
taktır ne olacak yaaa bosver çıkarırsın parasını zaten
 
Benzinli araç alıp lpg kiti taktırmak mantıksız gelmiyor bana.

Birkere artık sağı solu delmek yok. Orjinali bozulmadan montaj yapılıyor. (En azından BRC'de)

Dizel araç tavsiyesi omuş ama Aynı model bir araçta dizel seçeneği lpg kitinden çok daha pahalıya geliyor.
Örneğin 40bin TLlik benzli bir aracın dizel modeli 44, 45 bin civarinda oluyor genelde.
Ama lpg kiti max 2000 tl masraf çıakrtıyor.

Ek olarak biraz daha geniş bakarsak. Dizel motorun bakımı daha pahalıdır. Daha zahmetlidir. Ve ömrü benzine göre daha azdır.

Ama bunların hepsinin yanında 1200-1400 CC araçlar için yılda 15-20 Bin KM civarı yol yapılmıyorsa LPG montajıda, dizel modelde gereksizdir. Pek bir getirisi olmaz.

Saygılar.


tamam da satarken de aynı sekilde yuksek fıyattan satıyorsunuz. bakımlarda aynı para. bana bir kişi dizelin bakımı neden daha pahalı olduğunu açıklarsa sevinirim.

corsa 1.7 dizel; 4 litre yağ alıyor, hava polen mazot ve yağ filtreleri değişiyor. 80 lira castrol magnatec yağ a veriyorum.. 40 lira da filtrelere veriyorum. 120.. servise goturuyorum 50 lira işçilik veriyorum 170 liraya bitti bakımı...

şimdi sıra hondaya gelsin.. yine 4 litre yağ 80 lira. hava polen yağ filtreleri 30 lira.. 4 buji 25 lira. 50 lira işçilik. 185 lira...

şimdi hangisinin bakımı daha pahalı?

bunun dışında iki araba da sorun çıkarmadı.
 
1.Yeni nesil dizel motorları bilmeden (bakım masrafları düşüktür hatta bir kısmında benzinliden daha hesaplı olan bakımlar vardır)
2.Dizel motorları genel olarak bilmeden (1990 model dizel motorlar bile bugünkü son teknoloji benzinlilerden daha uzun ömürlüdür)
3.LPG yi sadece sıfır araçlar için mantıklı bulmadığımı yazdığımı gözardı etmeden;

yorum yapmayalım. unutmayın bilmediğimiz bir konuda yazınca bir sonraki mesajda düzeltmek zorunda kalıyoruz. ama tek bir mesajı okuyup forumdan ayarılan bir kişi bilmeden yaptığımız yorumlar sebebi ile yanlış bilgilenebiliyor.
 
Son düzenleme:
Şöyle bir soru sorsam;

Çok km yapmış dizel motorlu bir aracı mı, yoksa çok km yapmış benzinli bir aracımı tercih edersiniz?
 
Eşit miktarda çok km yapmış (söz gelimi 150.000'er km)
bakımları zamanında yapılmış,
bilinçli sürücülerce kullanılmış 2 motordan bahsedersek dizel olanı tercih ederim.
 
Diyelim ki km ler biraz daha fazla, 200.000- 250.000 civarı, aracın geçmişini de bilmiyoruz. O zaman tercihiniz değişir mi?
 
olmayacak birşey için değerlendirme yapılamaz.

Geçmişini bilmediğim bir aracı asla almam...

ama kullanım şartları eşit ve bakımlar yapılmış ise, km arttıkça dizele olan eğilimim artar.

Çok kısa:

Dizel motorlar dünyadaki tüm mühendislik otoritelerince daha uzun ömürlü olmaları noktasında kabul görmüştür.
Sebepleri :
1.Dizel motorlar daha ağır yüklere maruz kaldıkları için her zaman daha üst kalite malzeme ile daha dayanıklı olacak şekilde üretilirler. Bu sebeple yani kaliteli malzeme kullanıldığından pahalıdırlar.
2.Dizel yakıtının yağlayıcı özelliği sayesinde daha az aşınırlar.
3.Yanma sonucu ortaya çıkan ısı daha düşüktür.
 
olmayacak birşey için değerlendirme yapılamaz.

Geçmişini bilmediğim bir aracı asla almam...

ama kullanım şartları eşit ve bakımlar yapılmış ise, km arttıkça dizele olan eğilimim artar.

Çok kısa:

Dizel motorlar dünyadaki tüm mühendislik otoritelerince daha uzun ömürlü olmaları noktasında kabul görmüştür.
Sebepleri :
1.Dizel motorlar daha ağır yüklere maruz kaldıkları için her zaman daha üst kalite malzeme ile daha dayanıklı olacak şekilde üretilirler. Bu sebeple yani kaliteli malzeme kullanıldığından pahalıdırlar.
2.Dizel yakıtının yağlayıcı özelliği sayesinde daha az aşınırlar.
3.Yanma sonucu ortaya çıkan ısı daha düşüktür.

evet bende herkese bunu anlatmaya çalışıyorum ama toplum bu konudan bihaber.. dizelin yol yapmışına ölü gözüyle bakıyorlar. halbuki dizelin ölüsü benzinliyi cebinden çıkarır. bu konuda da her türlü tartışma platformunda görüşlerimi sunmaya hazırım. ha şu da bir gerçekki dizele motor yapmak daha maliyetli bir iştir.
 
Bilgilendirme için teşekkürler. LPG ye şimdiye kadar hiç sıcak bakmadım. Ekonomik koşullarım gereği de şimdilik sıfır bir dizel araç almak bizim için zor. O nedenle ikinci el bir dizel düşünüyorum. Ama sanayide/servislerde hep şunu duyarız çok km. yapmış bir dizellle baş etmek sanıldığından pahalıya mal olur diyorlar. Hele hele iş rektefeye kadar giderse yıkım olur derler. Günümüzde dizel araçları genelde şirketler veya çok km yapan kişiler kullanıyor, o nedenle de km leri çok yüksek oluyor. Bu negatif durumu ortadan kaldırmak için piyasada bu araçların km lerini siliyorlar. O nedenle de sorunsuz ikinci el dizel bir araç almak yürek istiyor.
 
Bilgilendirme için teşekkürler. LPG ye şimdiye kadar hiç sıcak bakmadım. Ekonomik koşullarım gereği de şimdilik sıfır bir dizel araç almak bizim için zor. O nedenle ikinci el bir dizel düşünüyorum. Ama sanayide/servislerde hep şunu duyarız çok km. yapmış bir dizellle baş etmek sanıldığından pahalıya mal olur diyorlar. Hele hele iş rektefeye kadar giderse yıkım olur derler. Günümüzde dizel araçları genelde şirketler veya çok km yapan kişiler kullanıyor, o nedenle de km leri çok yüksek oluyor. Bu negatif durumu ortadan kaldırmak için piyasada bu araçların km lerini siliyorlar. O nedenle de sorunsuz ikinci el dizel bir araç almak yürek istiyor.

Savaş bey konu buysa haklısınız. Bu şekilde geçmişi bilenemeyen araçların arasına dalmış oluyorsunuz. Km düşürme sanıldığından çok yaygın ve çok can yakıyor.

Aracınızın modelini (yılını) bilmiyorum ama 2008 ve önceki bir tarihe ait ise, LPG düşünün bence. Kaliteli bir sistem size iyi bir ekonomi sağlar...
 
Geri
Üst