mehmet abi senin değerli bilgilerinden yararlanıyoruz
en azından kulaktan dolma bilgiler yerine net ve kesin bilgiler veriyorsunuzzz
tekrar teşekkürler
ama soruyu soran arkadaşa kesin bir cevap verebilmiş değiliz
bu sorun benim başımda olsa ne yapardım acaba ???
aracımı sıfır aldığıma göre satarsam zarar edecem ve temiz dizel araç almam için üstüne para eklemem gerekecek bu durumda lpg takmak mantıklı geliyor ama onun dediğiniz gibi eksileri var
şçyle bir yol izlenebilinir aracımı satılığa çıkarırım 1 aylık süre zarfında satamazsam lpgyi taktırırım bu arada da uygun dizel bir araç bulursamda takas yoluna giderim
takasta da aracımın üsüne en fazla 2000 yada 3000 tl olmalıdır nedeni ise lpg kit masraflarından dolayııı
LPG işinde uzunca süre çalıştım. Kimsenin bu konuda hata yapmasına gönlüm razı değil ve bu sebeple birşeyler yazmaya çalışıyorum.
Şunu özellikle söylemek isterim ki ben bu işten ekmek yedim ve kesinlikle LPG ye karşı değilim. Eğer öyle olsaydım o işte hiç çalışmazdım.
Dünya çapında fuarlara katıldım, Avustralyaya kadar LPG sistemi satmaya gittim. Filipinler, İran, Şili, ABD, İngiltere gibi ülkelere sıralı sistem sattım ve oradaki uygulamaları gidip yerinde gördüm.
Benim karşı olduğum şey 0 km araba alıp LPG montajı yapmak zira 0 km almadan evvel bu karar veriliyor peki niçin? Ekonomik gezebilmek için. Madem öyle dizel alın niçin 0 km aracı tasarımlanmadığı bir yakıtla kullanıp soruna zemin hazırlıyorsunuz? Ayrıca silindir çeperleri aktif karbonla kaplanıp sürtünme katsayısı düşmeden (bunun için benzinle uzunca süre kullanmak gerekir. Benzin yanarken oluşan aktif karbon silindir çeperine tutunup onu adeta elmasla kaplar ve araç yeniyken çok yakarken bir süre sonra yakıtı düşer ya? işte Sebebi budur) siz 0 araç alıp LPG yi takınca motoru bundan yoksun bırakıyorsunuz veya bu doğal kaplamaya çok daha geç ulaşıyorsunuz.
Karşı olduğum budur. yani 0 km araç alıp LPG taktırmak.
diğer yandan sıfır araç 3-5 bin km olunca aklı başınna gelip benzinli aracın tüketiminin farkına varan kardeşlerimize de kızıyorum peki niçin? Tabii ki onların ettiği zarara üzüldüğüm için.
Arkadaşlar araba almak ciddi bir iştir. Masrafını karşılayabileceğimiz bir araç almalıyız ve bunu önceden hesaplamalıyız zira para kolay kazanılmıyor.
Peki oldu bir kere ne yapacağız?
Elbette LPG düşünün ama aracınız en azında 15000 km yani ilk bakıma girsin sonra yapın bu işi.. Bir de yerli yabancı vs değil, aracınızın aynısına takılmış ve sorun çıkarmamış bir markayı İYİ BİR USTAYA taktırın.
Bakın LPG de sorun çıkaracak araçları çoğu LPG ci bilir. %90 ı bunu söylemez zira o gün iş gelmiştir ve ödenecek kira, eleman maaşı vs vs vardır. Zaten uyduruk bazı sistemler yüzünden LPG sistemleri 650-700 TL lere kadar düştü bu da araç başı 100 TL demek. Yani her gün 1-2 araç montajlamazsa adam aç kalacak. vs vs vs.
Yani bazı motorlar çok hassas bunlara LPG takmak her babayiğidin harcı değil ben de onları bilinçlendirmeye çalışıyorum. Bildiğim 1-2 usta var mesela. O kadar kaliteli ve işlerine saygılı adamlar ki bunlara arkadaşlarımı yönlendiriyorum niçin mi? çünkü adam olmayacak araca takmıyor. istersen iki katı işçilik ver.. ama bu ustalar o kadar az ki....
(kimse özel mesaj veya buraya yazıp usta adresi istemesin lütfen. Şu anda böyle bir bilgi vermek istemiyorum)