LPG'li Araçlar'ın dikkatine

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan mechanic
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Hiç kimse LPG kötü demiyor ki. Deposunda akıllı uslu duran LPG'nin kimseye bir zararı dokunmaz. Sorun kalitesiz kitler ve ustalardan kaynaklanıyor. Sorumsuz veya bilgisiz bir ustanın yaptığı hatayı veya hatalı üretilen bir parçanın günahını ne arabama ne de içinde taşıdığım canlara yüklerim. Ayrıca LPG bakımları ve malzemelerine (bobin,buji, pompa, sık sık bilgisayarda yapılan ayarlar gibi) ödenen ücreti km başına bölersek ortada çok büyük bir tasarruf olacağına da sanmıyorum, o nedenle çok yol yaparsam ve sıfır araç alırsam dizel alırım dedim (Mesela; ben 1991 model 300.000 km deki aracımda şimdiye kadar hiç bobin değiştirmedim, yakıt tankı ve pompası halen fabrikasyon).
 
Bu LPG konusunda asıl firmalar mallarına sahip çıkmıyor sorun orada zaten. Örnek A ustası kendini usta sanan şahıs kaliteli bir markayı araca takıyor ve sonrasında araçta LPG kaynaklı sorunlar çıkıyor müşteri şimdi A firmasını arayıp durumu izah etmesi durumunda firma direk bu takan kişi arayıp sorunu çözmesi müşterinin memnun edilmesi konusunda takan kişilere baskı yapması gerek... neticede adamın firmasının ürünü kötülenmekte. Eğer ki sorun çözülmez ise A firması kendileri bir yere yönlendirip orada sorunu çözüp sorunu çözemeyen adamın da bir daha kendi ürünlerini takmaması için gerekli önlemi alması gerek... işte bu olursa o zaman işi bilen adamlar meydana çıkacak bu çapulcu tayfasından da millet kurtulmuş olacak.
 
LPG en saçma yakıt benim gözümde. 1 birim petrol üretebilmek için en çok petrol harcanan yakıtlar listesinde ilk sırada, ikinci olarak mazot geliyor, petrolü en verimli olarak kullanan yakıt ise benzin. Ne gariptir ki en pahalıya mal edilen yakıt LPG en ucuz, ikinci mazot , ve en ucuza mal edilen benzin ne gariptir ki en yüksek fiyata satılıyor...
İyi montaj yapılmış, sağlıklı bir araç üzerindeki LPG sistemini ben hiç bir şeye değişmem. Ancak altın kural çok fazla pintiliğe gerek yok, performansını kısmayacaksın yoksa hep tedirginlik yaratıyor... aracımdaki lpg kiti artık ekonomi modunda, ve benzinde uçarak giden arabam lpgde fazla uçamıyor, ama gerçi baya az yakmaya başladı :D Benzin gerçekten farklı bir dünyaymış ben bunu anladım.

Bir de yüksek kilometredeki dizel araçlarla ilgili bir sorunsal üzerine konu açıcam, kim aklında ne varsa döksün ki foruma 2013(2014 e çok az kaldı) itibariyle en çok kullanılan araçların kmlerinde oynama yapılma şansı da düştüğünden, yüksek kmli dizel araçların sayısında bir hayli artış göreceğimizden forumda böyle bir konu olması işimize oldukça yarar.
 
Mert'in LPG üretimi hakkındaki yorumları doğru. Bu konuda yaptığım araştırmalarda şu sonuçları bulmuştum;

100 birim ham petrolün işlenmesi sonucu;
% 33 motorin, % 20 benzin, % 3,5 LPG, % 12 fuel-oil, % 14 Jet yakıtı, % 17,5 solvent, asfalt..... vb. ürünler

Başka bir kaynağa göre bir varil ham petrolden (159 Lt)
% 43 benzin+mazot, % 18 fuel-oil, % 11 LPG, % 9 jet yakıtı, % 19 solvent, asfalt..... vb. ürünler.
Yüzdeler arasındaki hesaplama farkı için ABD ve Ortadoğu ülkelerinde bulunan rafinerilerin üretim teknolojileri gösteriliyordu.
Bu rakamlar incelendiğinde LPG nin benzin ve mazota göre daha az oranlarda üretildiğini ispat ediyor. Bu durumda bizim ekonomistler nedense bol üretilen bir ürünü pahalı, az üretilen ürünü ucuza satmış oluyorlar. LPG tüketimi arttığı sürece elde kalan benzin stoğu ise devamlı artıyor, iç piyasada 5 TL ye satılamayan stok fazlası benzin ise çok daha ucuz fiyata ihraç ediliyor. Ucuza ihraç edeceklerine ucuza kendi vatandaşlarına satıp daha fazla kar etmek nedense akıllarına gelmiyor. Bu arada son 4 senede LPG'ye yapılan zam oranları da devamlı artıyor.

2009 yıllında LPG 1,74 TL, Benzin 3,28 TL
2010 yıllında LPG 1,99 TL, Benzin 3,63 TL
2011 yıllında LPG 2,43 TL, Benzin 4,32 TL
2012 yıllında LPG 2,73 TL, Benzin 4,83 TL
2013 yıllında LPG 2,80 TL, Benzin 4,95 TL
Bu rakamlar dikkate alındığında son 4 senede LPG'ye % 61, benzine % 51 oranında zam gelmiş oluyor.
 
Zaten şu anda Türkiyede mazot ithal ediyoruz, çünkü Tüpraş talebi karşılayamıyor.

Benzin ise ihrac ediyoruz, çünkü talepten çok daha fazla üretiyoruz. İhrac fiyatı da litre başına 2 TL miydi, daha mı düşüktü ne...
 
2009 yıllında LPG 1,74 TL, Benzin 3,28 TL
2010 yıllında LPG 1,99 TL, Benzin 3,63 TL
2011 yıllında LPG 2,43 TL, Benzin 4,32 TL
2012 yıllında LPG 2,73 TL, Benzin 4,83 TL
2013 yıllında LPG 2,80 TL, Benzin 4,95 TL
Bu rakamlar dikkate alındığında son 4 senede LPG'ye % 61, benzine % 51 oranında zam gelmiş oluyor.

Mazotu da yazarsan sevinirim abi...
 
Zaten şu anda Türkiyede mazot ithal ediyoruz, çünkü Tüpraş talebi karşılayamıyor.

Benzin ise ihrac ediyoruz, çünkü talepten çok daha fazla üretiyoruz. İhrac fiyatı da litre başına 2 TL miydi, daha mı düşüktü ne...

İç piyasanın mazot ve LPG ihtiyacını karşılamak için habire çalışan rafineriler ellerinde kalan litresi 5 TL. olan benzine müşteri bulamıyorlar :(. Elinde kalan benzini daha ucuza kendi vatandaşlarına satmaya kıyamayan ama daha ucuza üstelik müslüman olmayan yabancı ülkelere satan devletim "milletim istiyor ben de yapıyorum, ben sizlerin hizmetkarıyım" diye bana hikaye falan okumasın yemem. :mad:
 
Mazotu da yazarsan sevinirim abi...

Bendeki mazot rakamları;
2009 yılı 2.70
2010 yılı 2.94
2011 yılı 3.34
2012 yılı 4.00
2013 yılı 4.50

Son bir yılda benzine % 6.4, mazota % % 11, LPG ye 8,6 zam gelmiş :(. Allah yardımcımız olsun.
 
Sahil kesiminde yaşayan arkadaşlar yok mu teknesi olan tanıdığınız bir balıkçı ;)


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Geri
Üst