Lütfen yardım edin bana

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan orkucuk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

orkucuk

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 May 2009
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Siteyi ziyaret et
99 model astra g BRC lpg'li araç;
rölantide iken hem lpgde hemde benzinde devir ibresi 6 ve 10 arası çıkıp iniyor .hatta araçta elektrik tüketimi olunca sorun daha da belirgin hale geliyordu.mesela araç çalışır vaziyette rölantide iken direksiyonu sağa sola hareket ettirildiğinde , veya kapalı camların kapama veya arka cam rezizstans düğmesine bastığımda rölanti inip çıkıyor nadir de olsa ışıklarda durduğumda hiç bir şeye dokunmadan birden devir düşüyor ve tekrar kendiliğinden topluyor bu sebeblerden dolayı aracımı özel bir servise götürdüm egr,rölanti sensörü,kelebek,hava sensörü temizliği yaptılar bir deneyin dediler sorun devam edincede rölanti değerini 900-1000 civarına getirdiler bu seferde kontağı kapattığımda motor ters çalışmaya başladı tekrar götürdüm bu sefer 740 civarı yaptılar ters çalışma sorunu ortadan kalktı ama rölanti sorunun devam etmektedi bu sefer rölanti ayarlayıcısını ve motora bağlanan rölantiyi düzenleyen bir parçayı değiştirdiler sorun yine devam bu seferde silindirde kurum vardır ondan yapıyordur diyip silindir monifolt ve sibob temizliği yaptılar sorunlarım düzelmedi , beyinden kaynaklanabilir dediler beyinciye yolladılar sorun yok beyinde dediler bu işler için ortalama 1500ytl harcattılar bu işlemler sonucunda sabah ilk çalıştırdığımda araçtan çiğ benzin kokusu geliyor camlar kapalı iken bile duyuluyor ayrıca eksozdan su zerrecikleri akıyor. Aracın çiğ benzin kokusu ile kontrolleri yaptıklarını herhangi bir kaçak olmadığını söylediler ama nafile sonuç olarak sorunumu çözemediler bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine aracın üzerindeki 75 amper alternatörü çıkarıp yerine 100 amper taktık bu seferde aracın elektirk sistemine yüklendiğimde ( arka rezistans ve farı açtığımda ) araç o kadar düzenli bir rölantide çalışıyorki direksiyonu çeviriyorum rölantide tık yok.Sürekli arka rezistansı çalıştırarakmı kullanacağım şaştım kaldım. Sizce sorun nedir arkadaşlar türkiyenin en büyük şehirlerinden birinde izmirde oturuyorum ama sorunumu çözebilecek bir usta bulamadım yardımınıza ihtiyacım var ne olur yardım edin bana
 
şarj dinamosunu değiştir. %90 sorun onda..
ama öyle 100 amperlik takma .. arabanın tüm elektronik aksamına zarar verebilir. gene orjinalini taktır..
şarj dinamosu yeterli voltaj üretemediğinden dalgalanmalar yapar.

o da olmazsa en son çare bi de akü.....

o kadar usta gezdim diyon nasıl şarj dinamosunu değiştirmek akıllarına gelmedi.
 
valla silindir milindir hep boşuna temizletmişsin. ilk çalıştırmada çiğ benzin atması da bundandır. ama korkma bi süre yapar. normaldir yani.

muhtemelen 100 amperlik şarj dinamosunu uzun süre kullandıysan da aküyü yakmışsındır. akü 76 amper, dinamo 100 amper.. e nolur gerisini sen düşün.
 
bektas_butun ustam teşekkürler ilgin için ama akü ve orjinal şarj dinomosu orjinalleri takılarak denendi sorun çözülmedi :(
 
orjinali sağlammıydı bare konjektör ( regülatör ) kömürler sağlammıydı bare aracın kendi şarj dinamosunu oto elektrikçiye götürüp kontrol ettirin kömürleri konjektörü komple değiştirin bide öyle deneyin...
 
orjinalini taktırdım delpin marka aldım ilk önce 75 amper aracın üzürindeki ile aynı değişen birşey olmayınca birde 100 amper ile deniyelim dediler
 
bugün gittiğim usta bu sorunların ısı müşüründen kaynaklandığını söyledi sizce olabilirmi
 
Ne güzel Konunun İlk başında belirtmişsin hocam.. arac Brc Lpg li diye..!

özel servislerde uğraşma..! Git doğru LPG yetkili servise.. sorununu onlara anlat. ve sorununu Lpg deki düzenszliklerden dolayı oluştuğu kanaatindeyim.!
Arcının lpg ayarlarını silbaştan yeniden yaptırt. Şayet araç benzindede aynı sorunu yaşatıyorsa ozaman olay farklı olur. sanırım sadece bu rolanti sorununu Lpg de iken yaşıyorsun..?
 
ilk mesajda hem lpg de hemde benzinde yapıyor diye yazmış.
 
Geri
Üst