M32 Şanzuman 5 ve 6 vites uğultusu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan dante38
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
benim araba 2011 model be 51000 de ozman değiştirsem iyi olucak. Ama araştırırım kadarı ile şansından yağını tıpasından akan yağ hepsini kapsamıyırmuş. tribünde belli miktar yağ kalıyormuş. Yani eklediğimiz yaz biraz kirleniyor .

hepsinin temizlenmesi için özel cihazla yapılması gerekiyormuş .

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

otomatikte durum farkli olmali. bambaska bir prosedure sahiptir.
manuel sanziman m32 yani opelin 6 ileri sanzimani yag konusunda hassasiyet istiyor. yag degisimi yapilmasi sanzimanin omru ve sagligi acisindan onemli...
 
otomatikte durum farkli olmali. bambaska bir prosedure sahiptir.
manuel sanziman m32 yani opelin 6 ileri sanzimani yag konusunda hassasiyet istiyor. yag degisimi yapilmasi sanzimanin omru ve sagligi acisindan onemli...

Yener Bey, ben size danışıp uzun süren bir araştırmadan sonra motul 75w80 ile değiştirmiştim. Geçen gün kontrol tapasından 500ml fazlalığı akıtıp 3lt'den kalan yarım litreyi yukardan ekledim. İlk yağ değişiminde farklılıklar olsa da tam istediğim gibi bir yumuşama olmamıştı fakat yaklaşık 400-500 km kullanım sonrasında farkettim ki vitesler gerçekten istediğim gibi oldu.. Sanırım yeni yağ şuan tam olarak görevini yapmakta, alışma süreci mi oldu ne oldu bilmiyorum ama dediğim gibi biraz kullandıktan sonra yağ değişiminin önemini anladım..
 
Yener Bey, ben size danışıp uzun süren bir araştırmadan sonra motul 75w80 ile değiştirmiştim. Geçen gün kontrol tapasından 500ml fazlalığı akıtıp 3lt'den kalan yarım litreyi yukardan ekledim. İlk yağ değişiminde farklılıklar olsa da tam istediğim gibi bir yumuşama olmamıştı fakat yaklaşık 400-500 km kullanım sonrasında farkettim ki vitesler gerçekten istediğim gibi oldu.. Sanırım yeni yağ şuan tam olarak görevini yapmakta, alışma süreci mi oldu ne oldu bilmiyorum ama dediğim gibi biraz kullandıktan sonra yağ değişiminin önemini anladım..

yag degisimi sonrasi ilk uzun yola kadar bir fark hissettirmiyor benimde gozlemledigim.yag iyice isininca belli bir viskoziteyemi sahip oluyor napiyor anlamadim bende.ama herhalukarda yag degisiminin faydasi oluyor..
 
Yener Bey 75-80 onerdiniz fakat motul 75-90 veya 75-85 oneriyor sitesinde.Bir sıkıntı olur mu yoksa 75-90 mı alayim.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yener Bey 75-80 onerdiniz fakat motul 75-90 veya 75-85 oneriyor sitesinde.Bir sıkıntı olur mu yoksa 75-90 mı alayim.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

bi çok yağ firmasının programında 75w80 çıktı karşıma. yabancılar forumlarda genelde 75w80 tercih etmiş. motulde 75w80 30 lira litresi. bende sipariş vericem şimdi 75w80 motulden. 75w90 mobil var şuan şanzımanda bi yıl olmadı değişeli ama sabah ilk vitese girmesinde problem var ya benim rulmanlarda sorun başladı bi yerlerden etkilenip bire geçmiyor ilk denemede sabah yada yağ kalın geliyor çözemedim. çokta incelemicem açıkçası rulman numaralarını arıyorum şuan bulursam alıcam bayram öncesi değiştirticem. elimde kalmasını istemiyorum açıkçası.
bundan önceki yağda mobil 75w80 veya 85 peugeot yazan bir yağdı iki yada üç yıl önce değiştirmiştim. sabah ilk vitese geçirmede sorun çıkmıyordu o zaman. yağ kalınlığından farketmiş olabilir diye düşünüyorum.
75w80 iyidir. olmadı 100 lira daha verir değiştiririm ...
benim sonuçları beklersen bayram sonrası yada bayram ortası anca muhtemelen bi aksilik çıkmassa yazarım buraya...
önce rulmanları bulmam lazım :mad:
 
Buyur abi su linke bir bakiver.
https://www.bearings-online.co.uk/item/1488/TIMKEN/Vauxhall-M32-Gearbox-Replacement-Kit.html

Kafam iyice karisti simdi ya.75 80 yagi siparis gecmistim cunku bende arastirdim dediginiz gibi genellikle 75 80 tercih edilmis birde motul olunce bisi olmaz diyerekten aldim.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

boşver 75w80 motul yeterlidir. 75w90 ile kışın soğukta problem yaşamakta var işin ucunda.riske girmeye değmez.
 
Konuya sonradan takip ettim anladığım kadarıyla yazıyorum. M32'ye 2.4lt yağ koyamazsınız tapadan tüm yağ boşalmaz. Hadi aksları çıkardınız herşeyi boşaltınız diyelim 2.4lt boru huni veya bastınız kapatırken tapayı gene boşa 100ml akar gider.

Ayrıca fazla yağ basmanız mantıklı değil yakın zamanda sağ uzun aks tarafındaki keçenizi patlatır. Yağ sızmaya başlar.

Ve GL4+ yağ sizin için uygundur 75-85 veya 75-90 arasında kışın belki 5sn belki 10sn sonra aynı kıvama gelir.
 
Hadiii kafa yine gitti.Yaglari aldim 3 lt 75/80 motul.Ne yapmaliyim sizce yagi degistirmek cozum degilmi diyorsun recep abi.

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
3litreden fazla bile alma kapasitesi var fakat aks kecesi patlar sizdirir kacirirmi bilmem.yeni tiplerinde yanda seviye tapasi yok.dolum her halukarda eskide ve yenide yukaridan sanziman kulagininbyanindaki bir tapadan yapiliyor o yuzden doldurulabilir.alttan tapa acildiginda difransiylede 200 ml kadar yag kaliyor evet. 2.4 litre yag degisimde kullanilmasi bu yuzden tavsiye ediliyor.sanziman icindekide bosaltildiysa 2.6 litre.. 200-300 ml fazla yag zarara yol acmiyor.. ben kullaniyorum. fazla yag koyulmasindaki amac prizdirek rolantideyken donuyor ve tam yaglanmadigi icin ses yapmaya baaliyor bir sure sonra.fazla yag bunu bir miktar azaltiyor ve haliyle rulmanin omrunu uzatiyor.
sanziman yere inmiyecekse 2.4 yada 2.6 litre kullanicinin tercihidir.75w80 motul icinden cikan gmden herturlu kalitelidir bana gore.degisim konusunda tereddute gerek yok derim.
 
Geri
Üst