Mazda 6 2010 Model
Mazda 6 (Mazda Atenza Japonya gibi) orta boyutlu araç Japon otomobil üreticisi tarafından üretilen bilinen Mazda 2002 yılından bu yana. Mazda6 bir milyon adet dünya çapında piyasaya sunulmasından bu yana çok beyenilmiştir.Mazda6 şirketin yeni Şık, Insightful ve Spirited tasarım felsefesi Mazda2 tarafından Aralık 2002′de takip eden ilk örneği oldu .Dünya Touring yılında yarıştığı bir araba Serisi. Mazda ilk üretici şampiyonluk sıralamalarında Mazda6 sürücüleri de ilk ve Touring Araç sürücüsü puan ikinci bitirmiştir.Mazda6 ikinci nesil 2007 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda Gösterime Girmiştir.eni Mazda6 Mazda GH şasi platformu, Ford da hâlâ CD3 platform olarak kullandığı GG şasi gözden geçirilmiş bir sürümü dayanmaktadır . Mazda 4-kapılı salon (sedan), 5-kapılı hatchback ve station wagon olmak üzere üç gövde stilleri sunmaya devam etmektedir. Kuzey Amerika versiyonu 2009 model yılı için yeniden tasarlanmıştır.Kuzey Amerika motor seçenekleri yeni 2.5 litre 4 silindirli ve Kuzey Amerika versiyonları dahil 3,7 litre V6 da mevcuttur.Motortrend bir 0-60mph Mazda 6 V6 6.1 saniye hızlanma süresi kaydedildi.
Oto İnceleme: Mazda 6 2.0 Sedan Mid
Eyl 29, 2009 | Yorumlar 9
Japon üretici Avrupa bağlantılı yeni bir oluşumla Türkiye’deki eski parlak günlerine geri dönmek istiyor
Japon üretici Avrupa bağlantılı yeni bir oluşumla Türkiye’deki eski parlak günlerine geri dönmek istiyor. 1990 yılı çıkışlı satış rekortmeni 626’nın dördüncü kuşaktan torunu yeni Mazda6 da onlardan biri.
Artık Mazda araçlarında Zoomzoom ile start verilen güzel görsellik her araçta görünüyor. İlk Zoomzoom otomobili olan bir önceki Mazda6 da gayet şık bir otomobildi. Bu yeni modelse ondan çok daha etkileyici çizgilere sahip. Otomobilin karoserinde Mazda konseptlerinden izlere rastlamak mümkün.
49,490 TL ‘lik başlangıç fiyatı ile Mazda 6 2.0 lt’lik bir sedan için oldukça rekabetçi. Ancak donanıma bakıldığında bu rakam karşılığında sunulanların pek tatmin edici olmadığı görülüyor. Bazı rakiplerin standart olarak sunduğu opsiyonları da eklediğimizde Mazda6’nın fiyatı daha da artıyor. Oysa Mazda, geçmişteki 626 modelinde zamanının en iyi standart donanımını sunuyordu.
D segmentindeki kalite standardı geçmiş yıllara göre oldukça yükseldi. Mazda6’nın kapı içlerindeki kaplamaların ve ön konsolun sol yarısında kullanılan sert plastiğin bu yeni standartların biraz gerisinde kaldığıysa bir gerçek. Kolay kullanımlı klima kumandalarına sahip olan Mazda6, MP3’lü radyo-CD çalar üzerindeyse pek çok küçük düğme barındırıyor. Konsol ilk bakışta biraz insanın kafasını karıştırıyor. Ta ki direksiyon simidi üzerindeki kumanda grubunu keşfedene dek. Mazda; otomatik klima, müzik sistemi ve yol bilgisayarı ayarlarını basit kullanımlı tek bir merkeze toplamış. Sadece sol elin baş parmağını kullanarak klimanın sıcaklık ve üfleme ayarlarını yapmak, radyo frekanslarını değiştirmek ve yol bilgisayarındaki bilgilere ulaşmak mümkün.
Mazda6’da kullanım alanları açısından özellikle ön bölüme odaklanılmış. Bardaklıklar, kapı içlerindeki bölmeler, eşya gözlü ön kol dayama ve direksiyonun solundaki küçük göz öndeki durumu kurtarıyor ancak arka bölüm bu konuda zayıf. Arka kapı içlerinde herhangi bir saklama bölmesine yer verilmemiş olması arkadaki yolcuların önemsenmediği izlenimini yaratıyor. Bu bölümdeki diz mesafesi yeterliyken, baş mesafesi sınıf standartlarını anca karşılıyor. Ön yolcu koltuğu da biraz yüksek konumlandırılmış ve yükseklik ayarı bulunmuyor. Bu da uzun boylu birinin başının tavanla temas edebileceğine işaret ediyor. Otomobilin bagaj hacminin kabin genişliğinden daha etkileyici olduğuysa ortada. Üçüncü stop lambasındaki küçük düğmeden açılan bagaj 519 litrelik bir hacme sahip ki; bu da Mazda6’nın sınıfının en geniş bagajlılarından biri olduğu anlamına geliyor.
Tasarımdaki sportiflik otomobilin sürüş özelliklerine de aynen yansıyor. Süspansiyonlar özellikle bozuk zeminlerde çok sarsıntılı çalışıyor. Ayrıca bu sarsıntıların, kabinin bazı noktalarında ve direksiyon kolonunda tıkırtılara sebep olduğu görülüyor. Tüm bunlara ek olarak yol gürültüsü de olması gerektiğinden fazla duyuluyor. Rüzgar gürültüsüyse 0.27 Cd’lik sürüklenme katsayısı sayesinde oldukça azaltılmış. Ancak yine de Mazda6’nın konforu üzerinde biraz daha çalışılmalı. Bunun yanında otomobilin dinamik bir sürüş karakterine sahip olduğu açıkca belli oluyor. Sert süspansiyonlar ani manevralarda ve hızlı virajlarda Mazda6’ya pek çok rakip modelden daha iyi bir yol tutuş sağlıyor. Sürücüsünü yormayan Mazda6’nın görüş açıları da çok iyi.
Mazda6’nın motor kaputunun altında sarsıntısız çalışan 2.0 lt’lik MZR benzinli motora yer verilmiş. 6500 d/d’de 147 HP güç üreten bu ünite 6 ileri manuel şanzıman ve otomatik şanzıman opsiyonuna sahip. Bunun yanında manuel, kemikli geçişleri ve belirgin vites yollarıyla sürüş keyfini oldukça arttırıyor. Ancak motor, alt devirlerde biraz isteksiz bir karaktere sahip. MZR pek çok atmosferik benzinli gibi üst devirleri daha çok seviyor.
Otomobilin 9.73 saniyelik 0-100 km/s verisi (fabrika verisi 9.9 saniye), 38.8 metrelik fren mesafesi ve 8.2 lt/100 km’lik ortalama test tüketimi 2.0 lt’likmotora sahip orta sınıf bir sedan için gayet tatminkar.
Mazda 6 2.0 Sedan Mid
Motor Hacmi : 1999 cc
Maksimum güç : 147 HP 6500 d/d
Maksimum tork : 185 Nm 4000 d/d
Son hız : 214 km/s
0-100 km/s : 9.73 sn
Fren mesafesi : 100-0 km/s 38.8 m
Yakıt : 100 km’de 8.2 litre (Fbr 100 km’de 7.0 litre)
Fiyat : 55,099 TL (Dynamic+ / Kampanyalı)
Son düzenleme: