Geçen Mart'ta çektiğim resimlerden.
Resimdeki bu RX-8 2006 model
Görüntüsü , motoru, yol tutuşu ve konforu farklı bir otomobil.
RX-8 2010'da görüntüsel tasarımda biraz değişikliğe gitti ve bence hiç iyi olmadı. Ön tamponu ve ön farları biraz büyülttü, yan marşbiyelleri daha sert hat hatlı yaptı , arka farlar daha LED'li oldu, arka spoiler da değişti ve bence 2009'a kadarki bu klasik görünümün yerinde yeller esmeye başladı.
Bu aracın motoru daha önceki mesajda bahsettiğim gibi Wankel tipi ve dolayısıyla ses, titreşim ve gidiş özellikleri açısından normal pistonlu motorlara göre çok daha farklı. 1300cc ve 231HP ve benzer beygir gücündeki motorlara göre en az 20% daha fazla yakıt tüketimi var. Fakat 10bin rpm devir yapabiliyor ve belki o yüzden de yakıt tüketimi biraz yüksek gibi...
Yol tutuş açısından inanılmaz başarılı. 3 şeritli yolda 140km gibi bir hızla gidiyorken en sağ şeritten en sola attığınızda araç neredeyse hiç kaymıyor bile, arka taraf çok az kayıp hemen düzeltiyor kendini.Başka araçlarda yapmaya cesaret edemeyeceğiniz hareketleri yapabilmenize olanak sağlayan bir tasarımı var.
Spor araç olmasına rağmen konfor olarak ta birçok şey düşünülmüş durumda, standart çift renkli deri koltuklar ve sunroof konfor özelliklerinden sadece ikisi. Ayrıca yine spor araç olmasına rağmen oldukça geniş bagajı var. Unutuyordum, 2 kişilik değil, 4 kişilik ve 4 kapısı var. Yani hem spor hem sedan gibi bir araç.
Güncelleme: Bu kadar çok güzel özelliği sunan bir araç çok pahalı zannedeceksiniz ancak 2.el olarak değeri 40-45bin TL civarı ben 40bin TL'ye mal ettim. Zaten 40bin TL aşağısında kazasız bulmak zor. 30bin 'li fiyatlardan satılanların hepsi ciddi kazalı. Tamamen pertten yapılmış bir RX-8 aylarca 33bin TL'den alıcı bekledi, (bulamadı tabi) ve fiyatı yeni 29bin TL oldu...
Resimdeki bu RX-8 2006 model
Görüntüsü , motoru, yol tutuşu ve konforu farklı bir otomobil.
RX-8 2010'da görüntüsel tasarımda biraz değişikliğe gitti ve bence hiç iyi olmadı. Ön tamponu ve ön farları biraz büyülttü, yan marşbiyelleri daha sert hat hatlı yaptı , arka farlar daha LED'li oldu, arka spoiler da değişti ve bence 2009'a kadarki bu klasik görünümün yerinde yeller esmeye başladı.
Bu aracın motoru daha önceki mesajda bahsettiğim gibi Wankel tipi ve dolayısıyla ses, titreşim ve gidiş özellikleri açısından normal pistonlu motorlara göre çok daha farklı. 1300cc ve 231HP ve benzer beygir gücündeki motorlara göre en az 20% daha fazla yakıt tüketimi var. Fakat 10bin rpm devir yapabiliyor ve belki o yüzden de yakıt tüketimi biraz yüksek gibi...
Yol tutuş açısından inanılmaz başarılı. 3 şeritli yolda 140km gibi bir hızla gidiyorken en sağ şeritten en sola attığınızda araç neredeyse hiç kaymıyor bile, arka taraf çok az kayıp hemen düzeltiyor kendini.Başka araçlarda yapmaya cesaret edemeyeceğiniz hareketleri yapabilmenize olanak sağlayan bir tasarımı var.
Spor araç olmasına rağmen konfor olarak ta birçok şey düşünülmüş durumda, standart çift renkli deri koltuklar ve sunroof konfor özelliklerinden sadece ikisi. Ayrıca yine spor araç olmasına rağmen oldukça geniş bagajı var. Unutuyordum, 2 kişilik değil, 4 kişilik ve 4 kapısı var. Yani hem spor hem sedan gibi bir araç.
Güncelleme: Bu kadar çok güzel özelliği sunan bir araç çok pahalı zannedeceksiniz ancak 2.el olarak değeri 40-45bin TL civarı ben 40bin TL'ye mal ettim. Zaten 40bin TL aşağısında kazasız bulmak zor. 30bin 'li fiyatlardan satılanların hepsi ciddi kazalı. Tamamen pertten yapılmış bir RX-8 aylarca 33bin TL'den alıcı bekledi, (bulamadı tabi) ve fiyatı yeni 29bin TL oldu...