Mazda RX-8 Resimler ve Açıklamalar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan omero72
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

omero72

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2013
Mesajlar
658
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Geçen Mart'ta çektiğim resimlerden.

mf88r.jpg

mf8fq.jpg


Resimdeki bu RX-8 2006 model

Görüntüsü , motoru, yol tutuşu ve konforu farklı bir otomobil.

RX-8 2010'da görüntüsel tasarımda biraz değişikliğe gitti ve bence hiç iyi olmadı. Ön tamponu ve ön farları biraz büyülttü, yan marşbiyelleri daha sert hat hatlı yaptı , arka farlar daha LED'li oldu, arka spoiler da değişti ve bence 2009'a kadarki bu klasik görünümün yerinde yeller esmeye başladı.

Bu aracın motoru daha önceki mesajda bahsettiğim gibi Wankel tipi ve dolayısıyla ses, titreşim ve gidiş özellikleri açısından normal pistonlu motorlara göre çok daha farklı. 1300cc ve 231HP ve benzer beygir gücündeki motorlara göre en az 20% daha fazla yakıt tüketimi var. Fakat 10bin rpm devir yapabiliyor ve belki o yüzden de yakıt tüketimi biraz yüksek gibi...

Yol tutuş açısından inanılmaz başarılı. 3 şeritli yolda 140km gibi bir hızla gidiyorken en sağ şeritten en sola attığınızda araç neredeyse hiç kaymıyor bile, arka taraf çok az kayıp hemen düzeltiyor kendini.Başka araçlarda yapmaya cesaret edemeyeceğiniz hareketleri yapabilmenize olanak sağlayan bir tasarımı var.

Spor araç olmasına rağmen konfor olarak ta birçok şey düşünülmüş durumda, standart çift renkli deri koltuklar ve sunroof konfor özelliklerinden sadece ikisi. Ayrıca yine spor araç olmasına rağmen oldukça geniş bagajı var. Unutuyordum, 2 kişilik değil, 4 kişilik ve 4 kapısı var. Yani hem spor hem sedan gibi bir araç.

Güncelleme: Bu kadar çok güzel özelliği sunan bir araç çok pahalı zannedeceksiniz ancak 2.el olarak değeri 40-45bin TL civarı ben 40bin TL'ye mal ettim. Zaten 40bin TL aşağısında kazasız bulmak zor. 30bin 'li fiyatlardan satılanların hepsi ciddi kazalı. Tamamen pertten yapılmış bir RX-8 aylarca 33bin TL'den alıcı bekledi, (bulamadı tabi) ve fiyatı yeni 29bin TL oldu...
 
Geçen Mart'ta çektiğim resimlerden.

mf88r.jpg

mf8fq.jpg


Resimdeki bu RX-8 2006 model

Görüntüsü , motoru, yol tutuşu ve konforu farklı bir otomobil.

RX-8 2010'da görüntüsel tasarımda biraz değişikliğe gitti ve bence hiç iyi olmadı. Ön tamponu ve ön farları biraz büyülttü, yan marşbiyelleri daha sert hat hatlı yaptı , arka farlar daha LED'li oldu, arka spoiler da değişti ve bence 2009'a kadarki bu klasik görünümün yerinde yeller esmeye başladı.

Bu aracın motoru daha önceki mesajda bahsettiğim gibi Wankel tipi ve dolayısıyla ses, titreşim ve gidiş özellikleri açısından normal pistonlu motorlara göre çok daha farklı. 1300cc ve 231HP ve benzer beygir gücündeki motorlara göre en az 20% daha fazla yakıt tüketimi var. Fakat 10bin rpm devir yapabiliyor ve belki o yüzden de yakıt tüketimi biraz yüksek gibi...

Yol tutuş açısından inanılmaz başarılı. 3 şeritli yolda 140km gibi bir hızla gidiyorken en sağ şeritten en sola attığınızda araç neredeyse hiç kaymıyor bile, arka taraf çok az kayıp hemen düzeltiyor kendini.Başka araçlarda yapmaya cesaret edemeyeceğiniz hareketleri yapabilmenize olanak sağlayan bir tasarımı var.

Spor araç olmasına rağmen konfor olarak ta birçok şey düşünülmüş durumda, standart çift renkli deri koltuklar ve sunroof konfor özelliklerinden sadece ikisi. Ayrıca yine spor araç olmasına rağmen oldukça geniş bagajı var. Unutuyordum, 2 kişilik değil, 4 kişilik ve 4 kapısı var. Yani hem spor hem sedan gibi bir araç.

hocam geçin bunları... Ne zaman turluyoruz ? :D
 
Kardeşim araç stock hali ile çok güzel zaten ama aracın dışınada ufak tefek bir kaç modifiye yapmayı düşünmüyormusun ? Böylece daha çok dikkat çekersin :D benim mavişim ile çarşıda 1-2 tur at aracın önünde foto çektirmek isteyen kesin bulursun ;)
 
Kardeşim araç stock hali ile çok güzel zaten ama aracın dışınada ufak tefek bir kaç modifiye yapmayı düşünmüyormusun ? Böylece daha çok dikkat çekersin :D benim mavişim ile çarşıda 1-2 tur at aracın önünde foto çektirmek isteyen kesin bulursun ;)

Hm bu aracı alırken elimdeki tüm yedek parayı yatırdığım için özellikle görüntüye yönelik modifiyeleri çok ilerde yapabilirim. Modifiye olarak sadece fren disk ve balatalarını stock değil de EBC sarı balata ve hava kanallı boncuklu disk ile değiştirdim, çünkü üstündeki diskler yanmış arkabalatalar bitmişti. Şu ankiler değişik ve güzel görünüyorlar.

Bir de aracın ilk sahibi arka spoiler'ı kırmızı renk taktırmış ki siyah üstüne kırmızı spoiler başka hiçbir Mazda'da görmedim, o renk kombinasyonu gençliğimi hatırlatıyor.
 
güzel araba kazasız belasız binin inşallah,spoiler farklı bir hava vermiş...


bu arada uğur senin arabanla resim çektirmek isteyenmi var ?????????????????? :D:D:D:D
 
yakıtı nasıl cunku bılgıdım kadarıyla 1.3 motor kullanıyor 13 bın devır var aracta spor gorunumlu yarı aıle aracı gıbı 4 kapılı arka taraf bıraz kucuk kaydırma yanı kıtleme secenegı var degılmı? cunku cok serı arka atan bır arac ama kıtleme acık oldugunda dedıgınız gıbı en ufak kayma yapmaz?
 
sağol ciğerim :D
yolum düşse o yana kesin görmeye gelirim seni,hele arabanla resim çektirmeden hayatta dönmem :D:D
 
Geri
Üst