- Konuyu Başlatan
- #21
Herşeyi iyi güzel de ah şu sandık motoru olmasa sorun çıkartmasa ne olurdu
Bu araç Wankel motor kullandığı ve Wankel normal pistonlu motorlara göre daha farklı bir bakım gerektirdiğinden dolayı ve çoğu kullanıcı BMW, Honda gibi araçlara alıştığı için bu aracın bakımını iyi yapamadılar o yüzden bu araçta sandık motor değişim oranı fazla oldu. Daha önce birkaç gönderimde anlattım, bu aracın motorunda yağ tipi ve yağ değişim aralıkları oldukça önemli, o noktada bilinçsiz/bilgisiz bir kullanıcı birkaç onbin km'de dahi motorun işini bitirebilir. Bu aracı sorunsuz kullanmak isteyen bakımla ilgili olarak Wankel motora özel bazı kurallara dikkat etmek zorunda. Sandık motorun Türkiye'de değişim fiyatı 8400TL + 1000TL işçilik yani çok deli divane bir masraf değil sebebi ise Mazda'nın dünyada tek Wankel üretisici olarak bu motorun tamamen arkasında durması. Sandık motorda kar falan yapmıyorlar, RX-8 kullanıcılarına en sorunsuz kullanım için maliyetine satıyorlar.
Bugün senin arabanın kırmızısından gördüm çok tatlı duruyordu namussuz ama ses olarak öyle pek bir ses alamadım düşük devirde seyrettiği için olabilirmi
İlla redline yapması lazım sanırsam
Hm 5bin devre kadar motordan pek ses gelmiyor. 6bin ve yukarsında ses değişiyor. Egzos marifetiyle değil, kendi değişik sesi gelmeye başlıyor. Ancak redline 'a yaklaştırsanız bile stok egzosla öyle aşırı bir ses yapmıyor, her halukarda tok bir sesi var. Düşük devirde kullanınca motordan nerdeyse ses hiç gelmiyor ki aracınıza yeni tanıştığınız bir kişiyi aldığınız zaman öyle kullanmak gerekli ve iyi oluyor.
Son düzenleme: