Mazda RX-8 Resimler ve Açıklamalar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan omero72
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Araba güzel yakıtı nasıl acaba şehir içi 15-16 litre yazıyordu.Eğer öyleyse sağlam bir bütceye ihtiyaç var :D Bekar için fiyatına göre en ideal araç :)
 
Son düzenleme:
1300cc olmasına rağmen 3000cc verimliliğinde çalışan bir motor var araçta, küçük hacmiyle büyük güçler üretiyor ancak sıralı ve V motorlar kadar yakıtı verimli harcamıyor, ama devletin bu aracın sahibini soymasına engel oluyor ve verilen yakıt parası pek koymuyor(benzinden soyuyor ama en azından alınan güce göre bu yakıt hiç bişey, benim arabam şehir içi 12 litre benzin yiyor bu araç 15 yemiş çok mu?). Motor yapısı sebebiyle sallantısız sürüş ve yol tutuşuna engel olma gibi bir durum yok, malum bizim araçlar motor konumu yüzünden yol tutuşundan pek nasibini alamıyor, benim bu araç için söyleyeceğim tek kötü şey motor sesidir, borla sistem de yapsanız gıygıy sesi var :) Belki de V6-8-10 takıntısı yada Vtec takıntısı sahibi olduğumdan ötürü bana hoş gelmiyor olabilir, çok uzun yazdım kusura bakmayın :D
Foruma renkli insanların gelmesini seviyorum ya iyiki gelmişsin dostum, aracın müthiş! :)
 
maşallah kazasiz belasız kullan otosansıtte 32cı blokta crayz speed cay ıcmeye beklerım :D
 
İçimin yağları eridi arkadaş, maşallah, Allah kaza bela vermesin.
 
arkadan itiş gibisi varmı ya :D heleki bide japonsa :D maşallah kazasız belasız :)
 
Maşallah kazasız belasız. Bu arada Wankel in 1.3 ü kalsik motor hacmine eşitlendiğinde neredeyse 2 katı oluyor. Yani 2500cc diyebilirsiniz. Tabii devletimiz daha buna uyanmadığı için araç 1.3 kategorisinde :)

Biliyorsunuzdur muhakkak ama hatırlatmakta fayda var, Wankel de uzun ömür için mutlaka servisin önerdiği yağı kullanın ki rotorlarınız daha az aşınsın.
 
Merhaba konuyla ilgili yorumları şimdi gördüm:

yakıtı nasıl cunku bılgıdım kadarıyla 1.3 motor kullanıyor 13 bın devır var aracta spor gorunumlu yarı aıle aracı gıbı 4 kapılı arka taraf bıraz kucuk kaydırma yanı kıtleme secenegı var degılmı? cunku cok serı arka atan bır arac ama kıtleme acık oldugunda dedıgınız gıbı en ufak kayma yapmaz?

Devir 13bin değil 10bin. 13bin deyince tamamen spor motosiktlet kategorisine girmiş oluyoruz :) Ancak 10bin de emin ol ki motosiklet gibi his veriyor. Bir gün bir arkadaşa arabanın gidişini göstermek için çıkmıştık ve yolda bir Ford Connect sağdan geçişi ile ve önümüzde bizi gören bir Fiat Palio makas atması ile kızdırmıştı ve yüksek devir gitmiştim, arkadaş "aynı motosiklet gibi gidiyor" demişti. 4 kişilik Sedan, fakat tamamen spor kasaya sahip ve motosiklet gibi ivmeli giden araçta yakıt konusu fazla mevzu bahis olmuyor Yukarda anlattığım şeyde Bursa'nın batısına doğru 12km gidip geldik yaklaşık 25km 'de 4 litre kadar gitti 100km 'de 16 litre yapıyor gibi, ancak her Allah'ın günü bu şekilde yola çıkıp kullanmıyorum tabi. Benim şu anda diferansiyel kilitleme açık mı kapalı mı onu bilmiyorum ancak 160 hızla 3 şerit birden atınca dahi arka taraf kendini hemen düzeltiyor, onu biliyorum.

1300cc olmasına rağmen 3000cc verimliliğinde çalışan bir motor var araçta, küçük hacmiyle büyük güçler üretiyor ancak sıralı ve V motorlar kadar yakıtı verimli harcamıyor, ama devletin bu aracın sahibini soymasına engel oluyor ve verilen yakıt parası pek koymuyor(benzinden soyuyor ama en azından alınan güce göre bu yakıt hiç bişey, benim arabam şehir içi 12 litre benzin yiyor bu araç 15 yemiş çok mu?). Motor yapısı sebebiyle sallantısız sürüş ve yol tutuşuna engel olma gibi bir durum yok, malum bizim araçlar motor konumu yüzünden yol tutuşundan pek nasibini alamıyor, benim bu araç için söyleyeceğim tek kötü şey motor sesidir, borla sistem de yapsanız gıygıy sesi var :) Belki de V6-8-10 takıntısı yada Vtec takıntısı sahibi olduğumdan ötürü bana hoş gelmiyor olabilir, çok uzun yazdım kusura bakmayın :D
Foruma renkli insanların gelmesini seviyorum ya iyiki gelmişsin dostum, aracın müthiş! :)

Bu araçta motor, ön aksın tamamen gerisinde konumlandırılmış, o sayede dikey dönüş momenti çok düşük ve o sayede virajlarda bile ani şerit değiştirdiğinizde araç hiç savurmuyor bunda double wishbone süspansiyonu nun da katkısı var. Mazda bu araçta yol tutuşu çok iyi tasarlamış, avrupa ve amerika'da yüzlerce spor otomobil kullanmış kişiler Internette dünyanın en iyi yol tutuşu diyor. Honda S2000 'den bile daha sağlam tutunuyor.

Bu aracın motor sesi bayağı değişik ve nihai yorum olarak iyi diyebilirim. Benim araçta önceki sahibi katalizör iptali yaptırmış o yüzden devirde biraz daha bağırıyor. 5bin devire kadar 1980-90 arası Mercedes'lerde duyduğumuz türden tok bir ses veriyo, 5bini geçince 10bin devre kadar değişik bir ses veriyor. Bir keresinde yan ve arka koltukta 2 kızla geziyordum teypte müzik te çalıyordu, öylesine biraz bastırayım dedim, kızlar aralarında sohbet ederken bir anda sohbeti kesip araçtan gelen sesi dinlemeye başladılar, ben de şaşırdım. Bir gün aracı park etmeye yakın bir arkadaş park yerinde devir verde şunun sesini duyayım dedi 8-9bin devirde değişik sesi dinledi. sesi sistonlu motor ve egzoslarında olmayan türden, bir elektrikli motor gibi sesi var.

Araba güzel yakıtı nasıl acaba şehir içi 15-16 litre yazıyordu.Eğer öyleyse sağlam bir bütceye ihtiyaç var :D Bekar için fiyatına göre en ideal araç :)

Ş.içi devirli kullandığında ulaşacağın rakamlar onlar. 2-3bin devir aralığında dikkatli kullandığında ş.içi 11-12 lt'yi geçmiyor. ancak bu şekilde kullanımda 3.yağlama kanalı sadece yüksek rpm de devreye girdiği için en az bir kere yüksek devre çıkıp bırakmayı tavsiye ediyorlar. Fiyatı bana 40bin TL'ye mal oldu ancak gidişini 150bin TL'lik BMW M5 ve Porsche ile mukayese edebilirim. Hatta virajlı yollarda M5 ve benzeri yüksek beygirli araçları alt edebileceğini iddia edebilirim.

Maşallah kazasız belasız. Bu arada Wankel in 1.3 ü kalsik motor hacmine eşitlendiğinde neredeyse 2 katı oluyor. Yani 2500cc diyebilirsiniz. Tabii devletimiz daha buna uyanmadığı için araç 1.3 kategorisinde :)

Biliyorsunuzdur muhakkak ama hatırlatmakta fayda var, Wankel de uzun ömür için mutlaka servisin önerdiği yağı kullanın ki rotorlarınız daha az aşınsın.

Evet 2500-3000cc 'lik bir motor gibi. Özellikle ilk kontağı cevirdiğinizde motor soğukken gelen ses hiç 1300cc gibi değil. senelik MTV 'si 360TL gibi komik bir rakam.

Motorda kullanılacak yağ konusuna Amerika ve İngiltere dahil birçok site ve forumdan baktım. Bu araçlara en iyi bakımı Amerika'daki kullanıcılar yapıyor ve Avrupa'daki RX-8'lerin çoğunun motoru bitik deniyor. Amerika'daki kullanıcılar ve Mazda'nın önerileri dahilinde son yağ değişiminde ELF 100% mineral 15W40 kullandım. Mazda RX-8 için mineral olduğu sürece her yağı kullanabilirsiniz diyor. Servis Mazda'nın üretimi olan Dexelia 5W30 kullanıyor nitekim Türkiye'deki kullanıcılar özellikle sandık motor değiştirdikten sonra
hep ondan kullanıyor, ancak doğru yağ kullanımı kadar buji ve buji kablo bakımı da önemli. İyi çakmayan buji iyi yanmayan benzin motor iç gömleklerindeki yağı yıkayıp yağlanmayı azaltıp motoru bozabiliyor. Ben motoru aldıktan sonra ilk işim buji ve buji kablolarını Japon NGK ile yeniledim.

arkadan itiş gibisi varmı ya :D heleki bide japonsa :D maşallah kazasız belasız :)
Bu araç Japonların yaptığı en etkileyici ve kaliteli araçlardan biri. Şu ana kadar 2'si motosiklet olmak üzere bu 3. Japon aracım, ve hakkaten bu işi yapıyorlar. Amerika'daki kullanıcılar da bu aracı seviyorlar. Japonun bu üretimi dünya capında seviliyor. Arkadan itiş bilhassa kalkışlarda kendini hissettiriyor.

lpg takılıyormu buna :)

LPG takılıyor ancak pistonlu motorlara göre ek bir aparat gerekiyor ve sorunsuzca taksan dahi benzine göre 10% güç az veriyor. Ayrıca arka bagaj zaten ufak old için yer kaplama sorunu, aracın orj. gitmesi falan pek rastalanan durum değil. Benzinli ama az kullanmak daha isabetli.

İçimin yağları eridi arkadaş, maşallah, Allah kaza bela vermesin.

Eyvallah. Araç görünümü ile kendini hemen fark ettiriyor. Bir gün Bursa'nın Uluabat ilçesine doğa gezisine giderken yolda jandarma çevirmişti, askerin söylediği ilk şey "araç yakıo" olmuştu çok hoşuma gitmişti. 2006 model deyince şaşırdı yeni görünüo dedi. ancak RX-8 2010-2012 arasında bu kasayı biraz yeniledi ve o yeni kasa kesinlikle çirkin oldu. Benim aracın kasası 2004-2009 arası SE3P kasa ve RX-8'in asıl güzel kasası da bu. ayrıca 2010'dan sonra Türkiye'ye gelen RX-8'lerin hiçbirinde sunroof ve deri koltuk ta yok, bir de beyaz renk oldu mu, Renault Megane al daha iyi görünür.

maşallah kazasiz belasız kullan otosansıtte 32cı blokta crayz speed cay ıcmeye beklerım :D

Fırsat olursa uğrarım, orda yakınlarda bir tanıdığım var ona bazen uğramak için ordan geçiyorum.
 
Herşeyi iyi güzel de ah şu sandık motoru olmasa sorun çıkartmasa ne olurdu
 
Bugün senin arabanın kırmızısından gördüm çok tatlı duruyordu namussuz :D ama ses olarak öyle pek bir ses alamadım düşük devirde seyrettiği için olabilirmi

İlla redline yapması lazım sanırsam :D
 
Geri
Üst