Mehmet Usta (Elektronik modifikasyon ve Dizel Motor Problemleri)

merhaba usta,
bende 1.3 cdti combo var ...:( 1.3 90hp arasindaki farklari yazmis ve farkli oldugunu soyledin. fakat powerbox gibi uygulamalar var . bukonuda fikirlerini paylasirsan sevinirim.
birde benden ip ucu ; air flow sensor zamanla kirleniyor ve cekisi yakiti kotulestiriyor.sende bilirsin temizlendiginde tekrar performans artiyor...tabi sensor hassas bir alet temizleme esnasinda dikkatli olmak lazim....
iyi calismalar

Evet powerbox türü modüler uygulamalarla70 lik 1.3 ler 90 hp civarına çıkarılabilir ..

Air Flow Sens. temizliği ile ilgili başlığımı inceleyebilirsin..

http://www.opelim.net/forums/showthread.php?t=7013&highlight=hava+debimetresi
 
1.3 cdti multijet ile ayni motor senin bildigin farklari var mi...?

iyi calismalar...!

Motorların en büyük farklılıkları turbo pompa enjektör ve kontrol üniteleri..

Daha fazla güç üretmesinin sebebi daha fazla turbo basıncı ve buna uygun püskürtme basıncı ile beraber püskürtme açısıdır..
 
1.3 CDTI ın kendi turbosunu pervaneleri genişleterek büyütebilirsiniz..Wastgate ile oynayarak daha yüksek basınçta taliye etmesini sağlıyabilirsiniz..Ama 90 lığın turbosunu(yani VGT) bu arabaya adapte edemezsiniz..VGT kontrolü zor bir turbodur iyi kontrol edebilmek için bi hayli masraf gerektirir..En iyisi turbo pervaneleri ile oynamak ve ya bi kompresörle turboyu beslemek..

nası yani, aynı turbo değil mi :o
 
1.3 CDTI ın kendi turbosunu pervaneleri genişleterek büyütebilirsiniz..Wastgate ile oynayarak daha yüksek basınçta taliye etmesini sağlıyabilirsiniz..En iyisi turbo pervaneleri ile oynamak ve ya bi kompresörle turboyu beslemek..
Peki ustam bunların maaliyeti hakkında bilgin varmıdır.Üstüne yazılımı değiştirmek aracı chiptuning yapmak şartmıdır?
Açıkcası istediğim biraz daha fazla turbo sesi ve daha performans özellikle standart corsa cdti motoru çok ağır devirleniyor.1.3 multijet rölantide çok daha atik diyebilir.Kalkıslarda özellikle klima açıkken arac sinir edici bir hal alıyor..bizde başka dizel aracta var ama dediğim gibi benzinli gibi nerdeyse gaza tepkisi çok hızlı...
 
Peki ustam bunların maaliyeti hakkında bilgin varmıdır.Üstüne yazılımı değiştirmek aracı chiptuning yapmak şartmıdır?
Açıkcası istediğim biraz daha fazla turbo sesi ve daha performans özellikle standart corsa cdti motoru çok ağır devirleniyor.1.3 multijet rölantide çok daha atik diyebilir.Kalkıslarda özellikle klima açıkken arac sinir edici bir hal alıyor..bizde başka dizel aracta var ama dediğim gibi benzinli gibi nerdeyse gaza tepkisi çok hızlı...

Size şiddetle Box öneririm..

Bu şekilde bir turbonun Kompresör pervanesinin büyütülmesi işlemi 350-450 ytl civarı tutuyor..Turboyu söktürüp taktırmak hariç tabi..

Box ın bu motora kazandırdıkları tamamen sizin rahatsızlıklarınız ile örtüşüyor..

Saygılar..
 
usta,

turbo pervane buyutmesi derken turbonun sokumu ve yeni pervane takılması olarak anliyorum dogru mu...?
kkk turbo var benim 1.3 cdti 70BG arabada bunun degisim seti mi var ki degistirecegiz..aciklarsan sevinirim...
iyi calismalar
 
Geri
Üst