- Katılım
- 1 Nis 2010
- Mesajlar
- 2,877
- Tepkime puanı
- 48
- Puanları
- 48
- Yaş
- 43
Diyorum ya, ben ifade edemiyorum heralde
"...kardeşim , sen 160 bine satılan C klas varken gider 0 km sine 98 bin tl verir alırsan bu aracın Insignia dan tek farkı önündeki logosu olur. Aynı olay A180 içinde var, A180 AMG 1.6 CGI - 122 bg lik araç bayiden 83 bin tl ye alınıyor ama boş paket, siz bu araçta Mercdes konforu istiyorsanız aynı aracı 135 bin tl ye de alabiliyorsunuz, yani ben forumdaki başka bir konuyada yazdım, ne kadar ekmek o kadar köfte..."
Ben de onu diyorum, 80 bin küsüre A serisi alıp, ondan Mercedes'in S serisinde sunduğu malzeme kalitesini, konforu, lüks beklenmemeli. Dediğim gibi AMG paketli A45 için değil bunlar. Yoksa opsiyon paketleriyle birçok donanım alınabiliyor. Renault motor istemiyorum diyen (bence mantıksız, ama algı meselesi) o zaman gider kendi 1.8 cdi motorlusunu alır.
>> "siz Mercedes in kalitesiz araç üreteceğini mi düşünüyorsunuz "
Eğer maliyet kaygısı ve sadece satış odaklı bir araçsa üretilen, ticari kısmında örnekler mevcut. Ama binek otomobil ve bilhassa premium sınıfta değil.
Özetle, A sınıfı mercedes'in kompak sınıftaki binek otomobillerdeki en düşük modeli. Premium sınıftaki ekstra donanımlarla alınabilmesi Mercedes'in opsiyon paketlerinde sunduğu bir esneklik. En düşüğüyle en pahalısı arasında sanırım 3 katı fiyat farkı var. Ve bu başlıkta mevzu bahis olan da düşük fiyatlı olan bir dizel modeli.
Gene A45 örneğini vermişsiniz. Video'yu daha önceden izledim biliyorum.
Merak etmeyin, bilmeden işkembe-i mubarekeden sallamıyorum. Zaten fikrim ve bilgim olmasa yazmam, oturur kenarda okurum yazılanları.
Suçlayıcı tavırlar, uslüp çok itici oluyor bu durumlarda. Hiç hoş değil. Biraz daha anlatmak istediklerimi açıklayabildim sanırım. Kendi açımdan daha yazacak birşey yok.
Turabi bey , yazdıklarınız ve yaZdilarim açık , siz oraya A klas genellemesi yerine ben A180 CDI prime icin bunları yazıyorum deseydiniz mesajınızı ilk beğeneceklerden biri olurdum , ayrica bu konuda bahis A klasin malzeme kalitesi , yada A klasin ne oldugu degildi , onu siz genellemeler ile yazdiniz , maalesef yazdıklarınız ile aklınızdan geçenler farklı , genellemeler ile olmuyor . Bu arada eğer siz dizel 1.5 A klaslari boş araç olarak nitelendiriyorsaniz orada da hata var .
Bakın usenmeyin gidin bayiye araç toplayın ama bunları koyun :
1. AMG paket
2. Alcaltilmis konfor suspansiyon
3. AMG exclusive paket
4. Kirmizi Designo paketi
5. Gece paketi
6. Comand ve digital drive paketi
7. Uzunoranli sanziman
8. Hafıza paketleri
9. ILS paketi
10. Pre-safe
11. Asistanlar paketi
12. Distronic Plus ve ESP Premium
Bunları alın , bakın o sizin boş dediniz prime paket A klas ne oluyor

Bu arada aynen bimukabele , ilk ayranı kabartan sizdiniz ben değil

Kısaca genellemeler yapmanız sizin bu sekilde anlaşılmanıza sebep oluyor , mesajım açık . Aslında siz nerede yanlis yazdığınızı çok iyi anladınız , simdi A klas premium dur değildir geyiği yapmayalım , A klas , 1 serisi ve Audi A3 premium C segmenti oluyor , siz bu sekilde değil dediniz diye maalesef öyle olmuyor ...
S klas ve A klas değerlendirmeniz ise maalesef çok gereksiz, siz S klası E klas ile bile karşılaştıramazsınız, o tamamen farklı bir araç, zaten kimse burada A klas size bir E nin, yada S nin konforunu sunar demiyor ki, onu siz diyorsunuz. A klas C segmentinin üst sınırını belirliyor artık, ve panjurundaki yıldızın hakkını veriyor... olayları karıştırmayın S klas konforu için A klas almayı düşünen biri varsa hata yapar tabii. Sadece A klas o sınfıta bir Mercedes nasıl olmalı ise aynen o şekilde olan bir araç...
Algıdaki sorun? ... TR de devlete ödenen verginin araçları yüksek fiyatlı hale getirmesi ile bunların daha kaliteli, yada ultra über süper konforlu oldukları algısı yaratması. Bakın Mercedes biraz fırsatçılıkta yaparak fiyat listesinde 2013 E klaslarda şöyle bir liste yayınladı :
E180 CGI : 85800 tl vergisiz fiyatı
E250 CGI : 81300 tl vergisiz fiyatı
Bu listeye göre yüksek motorlu premium araç yorumu ne kadar yanlış oluyor değilmi, Almanya da bu şekilde bir algı oluşmuyor çünkü vergilerden dolayı araç fiyatlarında astronomik farklar ortaya çıkmıyor, normal biri bile ayda 300-500 avro taksitle E250 CDI alabiliyor, çünkü araba bizim ülkemizdeki gibi 200 bin tl üstü bir etikete sahip değil. Sizin ultra yüksek fiyatlı araçları (büyük hacimli) daha premium yapmanız sadece devlete ödenen vergidendir. Yoksa yurt dışında öyle büyük farklar yok . buyrun :
Ornek verelim , (Tüm fiyatlar en düşük baz modellere göre alınmıştır)
VW Golf Almanya fiyatı : 21500 avro (dizel)
A180 Almanya fiyatı : 27 bin avro (dizel)
C180 Almanya fiyatı : 33 bin avro (en düşük baz fiyat)
E200 Almanya fiyatı : 40 bin avro (en düşük baz fiyat)
Yukarıdaki bilgiler ışığında kırmızı yaptığım yere cevap vereyim :
Mantık olarak bakarsanız sizin için bir aracın premium oluşu, aradaki 7 bin avroya bakıyor , C klas neki o bile Mercedes değil iste neyse



Saygılar
Son düzenleme: