2002 yılında trde satışa sunulmuş olan signuma ait yazılardan biri
Opel, Yeni Vectra model serisini daha da genişletmeye devam ederken yepyeni başlangıçlar yapıyor. İlk kez Mart 2003’te Cenevre Otomobil Fuarında uluslararası tanıtımı yapılacak ve kısa bir süre sonra 'showroom' lara ulaşacak olan Signum’un Benzersiz gövde tasarımı, son derece esnek arka-koltuk düzenlemesi olağanüstü ekipman paketi, kullanılan öncü teknoloji sayesinde getirdiği yenilikler ile geleneksel segmenti aşarak her bakımdan yepyeni bir piyasanın kapılarını açıyor.
Modern dış görünüm, mükemmel sürüş dinamiği, eşsiz esneklikte bir iç mekân ve her bir yolcu için çeşitli konfor özelliklerinin bir bileşimi olan Opel Signum’un boyutları da olağanüstü: Yeni Vectra NB’den 40 mm daha fazla, 4636 mm toplam uzunluk ve yine yeni Vectra NB’den tam 130 mm daha uzun 2830 mm’lik dingil mesafesi. Arka dingil çıkıntısı, nispeten kısadır ve aracın yüksekliği ancak biraz daha fazla. Yeni Opel Signum’un kusursuz karakteri, önden görümümünde ve dört pencereli gövdenin yandan görünümünde, kubbe-tasarımlı arka pencereyi saran uçlarda ve geniş C-kolonunda tam olarak kendini gösterir.
Opel’in Başkanı ve Genel Müdürü Carl-Peter Forster’ın, bu yeni modelden beklentileri çok yüksek : ‘Signum İş Adamları’nın Opel’idir. Sürüş dinamiği, tasarım, kalite, görünüm açısından yüksek beklentileri ve ısrarlı istekleri olan sürücüler için, kendi özel kişiliklerini ve yaşam tarzlarını yansıtmak isteyen sürücüler için, özel olarak imal edilen eşsiz bir otomobildir. Yeni Signum, şu anda diğer başka otomobiller kullanan ve şimdiye kadar bir Opel satın almayı hiç düşünmemiş olan müşterilere de hitap edecektir’
Yeni Opel Signum’un altı çizilmesi gereken en önemli özelliklerinden biri, yepyeni bir buluş olan koltuk sistemidir. Uzun dingil mesafesi sayesinde Signum’da, lüks ve geniş bir otomobilin arka koltuk konforu sağlanır. İki ayrı arka koltukta oturan yolcular, eğer isterlerse, bu koltukları 130 milimetreye kadar arkaya kaydırabilirler ve bu şekilde mükemmel bacak mesafesinin konforunu sürerler. Koltuk sırtlığı, 28 derecelik bir açı ile eğim yapabilir ve bu şekilde, örnek olarak, uçaktaki ‘Business Class’ koltukları kadar rahattır. Üç arka koltuk, tamamen dümdüz bir yük alanı boşluğu sağlamak için, öne doğru katlanabilir. Bu konfigürasyon ile, yük taşıma kapasitesi 1400 litre’den fazladır. Beş koltuk kullanıldığı zaman, yük alanı boşluğu arka koltuğun konumuna göre 480 litre’ye kadar çıkar.
Dünyada bir İlk : Çok-Fonksiyonlu ‘Seyahat Asistanı (Travel Assistant)’
Arka koltuk sistemi, çok daha fazlasını yapabilir. Opel’in mühendisleri, özellikle orta koltuğu çok-yönlü olacak şekilde dizayn etmişler. Koltuk minderi, öne doğru katlanıp konumu birdenbire değiştiği zaman, son derece pratik, işe yarar bir eşya saklama konsolu temin edilir. Döşemeli koltuk sırtlığının üst bölümü, aşağıya doğru katlanabilir ve eğer gerekirse, iki dış arka koltuktaki yolcular için rahat bir kol dayama desteği var. Arkada çalışmak veya oyun oynamak isteyenler ya da hafif bir yiyecek veya meşrubat almak isteyenler, yeni bir buluş olan ‘Yolculuk Asistanı (Travel Assistant) ile çok mutlu olacaklar. ‘Yolculuk Asistanı (Travel Assistant)’ iki dış arka koltuk arasına monte edilmiştir ve dışarıya doğru çıkabilen iki küllük, soğuk gıdalar ve meşrubat depolama gözü, çöp kutusu, bardaklıklar, elektrik prizi ve portatif DVD player taşiyıcısı ve ayrıca işitsel (audio) sistem için, ayrı ayrı arka koltuk kumandaları içerir. Tüm bu akıllı çözümleri, modern bir uçakta da görebilirsiniz. Küçük cisimlerin başınızdan yukarıdaki kilitlemeli bölmelere saklanması gibi aynı düşünceye hizmet eder.
Signum’da tavan-monteli bir konsol daha var; burada arka yolcular için okuma ışıkları bulunur. Bu konsol, beş bölmeli olup eşyalarınızı saklamak için çok daha fazla yer boşluğu temin eder ve aynı zamanda iç mekâna yepyeni, farklı bir görünüm verir.
Opel Signum ile galası kutlanacak olan pek çok diğer buluş arasında, üç ECOTEC motor vardır : Opel’in ilk benzinli direkt püskürtme üniteli motoru[motor hacmi 2.2 litre ve güç çıkışı 114 kW (155 hp)], yeni 2.0-litrelik turbo-şarjlı motor [129 kW (175 hp)] ve 3.0-litrelik V6 “common-rail” dizel [130 kW (177 hp)]. Interaktif Sürüş Sistemi (IDS) ile birlikte bu motorlar, mükemmel sürüş deneyimi sağlar. Ayrıca ikili-xenon farları olan Uyumlu Ön Aydınlatma Sistemi (Adaptive Forward Lighting) ve ortopedik bakımdan optimize edilmiş ve sekiz farklı şekilde ayarlanabilen klimalı sürücü koltuğu bulunuyor. Kullanılan üstün teknoloji ve getirilen yenilikler – ki bunlar aracın kontrolüne en iyi şekilde katkıda bulunan ve dikkati tek noktada toplayan, son derece becerikli, işini bilen bir sürüş tarzı gerçekleştiren özelliklerdir - ancak lüks otomobillerde bulunur.
Opel’in Başkanı ve Genel Müdürü Carl-Peter Forster, Vectra ailesinin üçüncü üyesinin çok önemli, stratejik bir rol oynadığını ileri sürmektedir : ‘Signum, yeni Meriva kompak vanımız gibi, geleceğin Opel otomobilleri ve vanlarını tanımlayan öncü liderliğin en mükemmel örnekleridir. Dinamik tasarım ve iç mekân yer boşluğu kullanımı için yepyeni, çok-yönlü, çok-amaçlı konseptler içerir. Geleceğin Opel modellerinin yüzde kırkı (% 40), geleneksel segmanlar arasındaki bariyerleri aşan ya da birtakım yepyeni segmanları tanımlayan yenilikler ve değişim getiren araç konseptlerini baz alacaktır. Signum ile, aynı isminin de belirttiği gibi, otomobil dünyasına çok güçlü bir sinyal gönderiyoruz
sunduğu teknolojiler 120bin ytlyi sonuna kadar hakettiren özellikler içeriyor