Meriva ile 170 kmh giderken

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan danger16
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Valla bana 3.000de 170km biraz zor geliyo turbo ile alakası yok o yaptığı hızın. şanzıman değişmedikten sonra hiçbişey olmaz. eğer şanzıman değiştiysede helal olsun wala kim değiştirdiyse

Bu konuda yanlış bilgilendirmede bulunmayalım, durum tam olarak öyle değil.Müsadenle daha önce başka bir konuya eklediğim alıntıyı tekrar ekleme ihtiyacı hissediyorum.Konu tork ile ilgili...

Otomobil ile ilgilenenlerin dillerinden düşürmedikleri bir kelime vardır.
[SIZE=-1]Bu kelime hem çok bilmekle orantılı olarak kullanılır, hem de sahip olunan [/SIZE]
[SIZE=-1]aracın değerini arttırır. Bu kelime ‘Tork‘ kelimesidir. Araba dergileri pekçok [/SIZE]
[SIZE=-1]parametre yanında bu tork denen şeyi de hiç ihmal etmezler.[/SIZE]
[SIZE=-1]Torku şu kadar, torku bu kadar diye konuşulur da konuşulur….[/SIZE]

[SIZE=-1]İyi de nedir bu tork?[/SIZE]
[SIZE=-1]Arabanız varsa ve araba sizin için bir hobi ise bilmek için veya [/SIZE]
[SIZE=-1]havanız varsa ve hava atmak sizin için bir hobi ise hava için [/SIZE]
[SIZE=-1]bu yazıyı okuyun.[/SIZE]
[SIZE=-1]MKSA sisteminde (metre kilogram saniye amper ) Kuvvet birimi NEWTON'dur [/SIZE]
[SIZE=-1]Newton'un tanımı şöyledir:[/SIZE]
[SIZE=-1]NEWTON: Kütlesi bir kilogram olan bir cisme 1 m/sn karelik ivme kazandıran [/SIZE]
[SIZE=-1]kuvvet bir Newton'dur.[/SIZE]
[SIZE=-1]Herhangi bir noktaya uygulanmaya çalışılan kuvvet, o noktaya [/SIZE]
[SIZE=-1]dik olarak en yakın noktadan uygulandığında daha etkilidir.[/SIZE]
[SIZE=-1]Burada MOMENT kavramı ortaya çıkar.[/SIZE]
[SIZE=-1]MOMENT: Bir kuvvetin bir noktaya göre momenti diye; o nokta ile kuvvet [/SIZE]
[SIZE=-1]vektörünün arasındaki dikmenin, kuvvet ile çarpımına denir. Aşağıdaki şekilde [/SIZE]
[SIZE=-1]f2 kuvvetinin, çemberin merkezine göre momenti: bu kuvvet vektörüne [/SIZE]
[SIZE=-1]dik olan k ile f2 kuvvetinin çarpımıdır .[/SIZE]
[SIZE=-1]F3 kuvvetinin aynı noktaya göre momenti ise sıfırdır. Neden ? [/SIZE]
[SIZE=-1]Çünkü f3 kuvvetinden çemberin merkezine olan dikme yoktur [/SIZE]
[SIZE=-1]veya değeri 0'dır bir sayının 0 ile çarpılması sonucu sıfır olur.[/SIZE]
[SIZE=-1]Aynı şey f1 ile düşünüldüğünde moment: f1 ile d'nin çarpımıdır.[/SIZE]
[SIZE=-1]TORK: Tork veya diğer adı ile dönme momenti: Bir eksen etrafında dönen [/SIZE]
[SIZE=-1]bir cisim düşünelim, bir tekerlek gibi… Tork; bu dönen tekerleğin dönme [/SIZE]
[SIZE=-1]ekseni ve kuvvetin uygulandığı nokta arasındaki dikme ile kuvvetin çarpımıdır.[/SIZE]
sekil1.gif

[SIZE=-1]Şekildeki tekerleğin ortasından bir mil geçtiğini ve tekerleğin bu mil etrafında [/SIZE]
[SIZE=-1]döndüğünü varsayalım. Tekerleğe tatbik edilen kuvvet F 3 ise teker dönmez. [/SIZE]
[SIZE=-1]F 2 ise tekerlek bu kuvvetin dik bileşeni oranında döner. F 1 ise tekerin [/SIZE]
[SIZE=-1]dönme eksenine göre momenti tani torku:[/SIZE]
[SIZE=-1]Tork = d * F 1'dir d ile uygulanan kuvvet arasındaki açının dik olması [/SIZE]
[SIZE=-1]gerekir (momentin tanımı).[/SIZE]
[SIZE=-1]Eğer F2 kuvveti yönünde bir kuvvet vektörü söz konusu ise bu kuvvetin [/SIZE]
[SIZE=-1]F1 bileşeni ni bulmak gerekir. [/SIZE]
[SIZE=-1]Şekilde q açıları eşittir. F1 = F2 .sin q'dur halde buradaki tork [/SIZE]
[SIZE=-1]T = d * sin q .F2 olur veya kuvvetin dik bileşeni yerine uygulanan kuvvete [/SIZE]
[SIZE=-1]dik olan uzaklığı bulalım. Şekildeki dik olan doğru parçası k olsun[/SIZE]
[SIZE=-1]sin q = k/d dir k = d * sin q olur Moment tanımına göre [/SIZE]
[SIZE=-1]tork = k * kuvvet T = d * sin q . F 2 olur.Yani ilk formüle bu şekilde de ulaşılır.[/SIZE]
[SIZE=-1]Bu formülden görüldüğü gibi ( sin q değeri en fazla 1 olduğu için ) [/SIZE]
[SIZE=-1]sin q 1 şartını sağlayan kuvvet tatbikinde tork en fazladır. [/SIZE]
[SIZE=-1]Sin q = 1 değeri q= 90 derece için geçerlidir. O halde kuvvet dönme [/SIZE]
[SIZE=-1]eksenine dik olduğu zaman tork en büyüktür.[/SIZE]
[SIZE=-1]q = 180 veya q = 0 derece için sin 0 olduğundan tork 0 olur yani dönme [/SIZE]
[SIZE=-1]olmaz. Bu da F3 yönünde çekme veya zıddı olan itme kuvvetidir. [/SIZE]
[SIZE=-1]Bu kapı kanadından dik olarak çekilen bir döner kapının neden dönmediğini [/SIZE]
[SIZE=-1]açıklar. [/SIZE][SIZE=-1]Tork birimi newton metredir . Niye newton metredir ? [/SIZE]
[SIZE=-1]Çünkü; kuvvet ile uzunluğun çarpımıdır da ondan. Bu tork neye yarar. [/SIZE]
[SIZE=-1]Arabaya meraklı olanlar torku şu bu diye hava atarlar. Yani ne oluyor.[/SIZE]
[SIZE=-1]Araba söz konusu olunca daha doğrusu bir dönme hareketi olunca önemli [/SIZE]
[SIZE=-1]olan devir sayısıdır, kıyaslamayı aynı devirde yapmak lazımdır. Aynı devirde [/SIZE]
[SIZE=-1]dönen iki motorda tork'u daha büyük olan daha çok yük taşır,[/SIZE]
[SIZE=-1]daha iyi yokuş tırmanır. Transmisyon eşit ise daha hızlı gider.[/SIZE]
[SIZE=-1]Yani ; ‘Çoksa torkun olmasın korkun‘ denilebilir.[/SIZE]
 
yaa Erman abi biz burda merivadan bahsediyoruz sen tork diyosun olacak işmi:D:D
 
Samet olay o değil, ben de biliyorum Meriva'nın ne olduğunu.Yalnız aracın tork'u ve Hp'ı arttığında şanzıman değişmeden de araç aynı devirde bir miktar daha (ama asla 1.6 Meriva'da 3.000 devir'de 170 Km/h değil) hızlı olabilir, ben buna değinmek istedim...
 
valla ben birşey yapmadım adam 5. viteste 3000 devirle 170 km gidiyor diyor bu olay sana normal geliyorda benim yaptığım oranmı saçma geldi
olay çok normal çünkü aynı şeyi biz zafirayla yaptıkk...
araçda 5 kişivardı+full bagajj.......
3000 devir 170 km hız (dümdüz yolda)
1.6 ecotec 105 hp
 
Son düzenleme:
O zaman bu tüm 1.6 ecotec motorlar için geçerli bir durum, Astra ve Vectra'da da öyle olması lazım. 1.4'ler 5. vites 4.000 devirde 120 Km/h civarında iken 1.6'larda 5. vites 3.000 devirde 170 Km/h'de olması gerçekten enteresan.Sanıyorum bu performans 1.8 ve hatta 2.2'lerde bile yoktur...
 
kanıtlama ihtimalim olmadığı için bişey diyemeyeceğim...
 
bildiğim kadarıyla son dişli oranı uzatıldığı zaman düşük devirlerde yüksek hız alınabiliyor.Ancak çekiş gücü düştüğü için son hızlara ulaşma kabiliyeti azalıyor ve son hıza çok geç çıkabiliyor.
tahminimce Meriva ve zafiraların şanzıman son dişli oranları uzun,ama 3000 de 170 görürmü bilmem.
birde araçların şanzıman dişlilerinin değiştirilmeden vites son hızlarının değiştirilemeyeceğini,turbonun sağladığı yüksek tork sayesinde vites son hızına ulaşmanın daha hızlı olduğunu,aynı şanzımana sahip turbosuz aracın da her viteste aynı hıza ulaşabileceği ancak zaman olarak geç olacağı ve yokuşlarda çekiş gücünün düşük olacağından düşük vitesleri kullanmak zorunda kalacağını duymuştum.
 
Samet olay o değil, ben de biliyorum Meriva'nın ne olduğunu.Yalnız aracın tork'u ve Hp'ı arttığında şanzıman değişmeden de araç aynı devirde bir miktar daha (ama asla 1.6 Meriva'da 3.000 devir'de 170 Km/h değil) hızlı olabilir, ben buna değinmek istedim...


yok abi ben takılıyorum;):)
 
Geri
Üst