Motor ömrü ile ilgili ilginç bir soru

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan kaderaniz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Aslında iş makinaları , traktörler gibi endüstriyel amaçlı makineler saat üzerinden ömür biçilir ve bakımları vs yapılır.
Ama bahsettiğin şekilde liftteki bir araç için en önemli faktör rüzgar yani soğutma olacaktır.
Aynen Dyno ölçümlerindeki gibi yeterli akışı sağlayan büyük bir fan olmalıki hem su hemde yağ radyatörü görevini yapabilsin.Hatta bu hava akımı jantlar ve disklerede sağlanmalı.Kısaca fandan ziyade yol şartlarındaki reel bir hava akımı olmalı.
Aksi halde disklerin ömrü bile daha az olacaktır.

sadece motor çalıştırılacak ise standart soğutma sistemi yeterli hava sirkülasyonu ile sorun olmayacaktır.(jeneratör kullanımı gibi)
 
...
sadece motor çalıştırılacak ise standart soğutma sistemi yeterli hava sirkülasyonu ile sorun olmayacaktır.(jeneratör kullanımı gibi)

Sadece motor test edileceği için aslında öyle olacak. Ama jeneratörde rolanti gibi oluyor. Oysa ben devirli kullanımın nasıl olacağını merak ediyorum. Gerçi çok fazla bir şey fark edeceğini sanmıyorum. Jeneratörlerde ömür kaç saat oluyor ortalama acaba?
 
Şu andaki dayımın torosu 400 bıne dayandı ve surekli redline (devir sonda) kullanıldı , hatta daga tırmanırken yag kapagı fırlamıs ve yaklasık 10 KM o sekılde spil dagına cıkılmıs , yagını koyduk ve tek marsta calıstı..
Yanı o kadar hor kullanılan motora bile daha anahtar degmedi ;)
 
Aslında iş makinaları , traktörler gibi endüstriyel amaçlı makineler saat üzerinden ömür biçilir ve bakımları vs yapılır.
Ama bahsettiğin şekilde liftteki bir araç için en önemli faktör rüzgar yani soğutma olacaktır.
Aynen Dyno ölçümlerindeki gibi yeterli akışı sağlayan büyük bir fan olmalıki hem su hemde yağ radyatörü görevini yapabilsin.Hatta bu hava akımı jantlar ve disklerede sağlanmalı.Kısaca fandan ziyade yol şartlarındaki reel bir hava akımı olmalı.
Aksi halde disklerin ömrü bile daha az olacaktır.

sadece motor çalıştırılacak ise standart soğutma sistemi yeterli hava sirkülasyonu ile sorun olmayacaktır.(jeneratör kullanımı gibi)

aklımdan geçenleri yazmışsınız hararet yapar kesinlikle
 
Aklıma yeni geldi. :)

Acaba km ile değil de saat ile mi ilgili olur? Normal şartlar altında bile rahat rahat 200-300 bin giden motorların bu şekilde o kadar gitmesi için yaklaşık (200 km'ye ayarladığımızı varsayıyorum);

300.000 km / 200 km = 1500 saat

1500 / 24 = 62,5 gün

Yaklaşık 2 ay sürekli çalışan bir motor... :)

Kesin olan bir şey var ki yoğun şehiriçi trafiğinde kullanılan araçlar kilometre bazında daha az ömürlü oluyorlar, bu durumda olan araçlarda saat geçerli olmalı. Ben Ankara'da bulunduğum yıllarda hemen hemen hergün mesai sonu Etlik-Kızılay-Etlik seferi yapardım, özellikle saat 18.00 sıralarında yoğun Kızılay trafiğine girersem araba sık sık rölantide çalışır dururdu, o nedenle yağ değişim süresini daha kısa tutardım :(.

Diğer soruya gelince; sağlıklı bir motor yüzbinlerce hatta milyonlarca kilometre (belli sürelerde yağ değişimi ve yakıt takviyesi yapılacağından motoru arada bir durdurmak zorunda kalacağımızı unutmayalım) bu şekilde olduğu yerde çalışabilir.
 
milyonlarca km ye sağlam motor parçaları dayanabilir fakat belli ömürleri olan parçalar dayanamıcağı için motoru o kdr süre ne yazıkki çalıştıramazsınız diye düşünüyorum.Bknz buji,ateşleme bobini,benzin ve en önemlisi yağ pompası :) Benim fikrim yağ pompası iflasından
motor kitler :) Ateşleme sorunu çıkar,benzin pompası iflas eder,devir daim gider,yani aralıksız çalışmasına engel bir çok bakım isteyen parça var ;)
 
Daha önce rastlayanınız var mıdır bilmiyorum. Mercedes 190E 2.3 16V Cosworth motorunu deneme amaçlı full redlineda uzun bir süre ikmal ile devam ettiğini biliyorum. Kaç km attığını net olarak hatırlamıyorum, bilgisi olan ekleme yaparsa sevinirim.
 
Asıl merak ettiğim şeyi anlatamıyorum.

Motor metalden yapılıyor. Uzun süre kullanım sonucunda bu metaller üzerinde herhangi bir değişiklik meydana gelir mi? Atıyorum silindirler erimeye başlar mı? Ya da sürtünme sonucunda metaller birbirine kaynar mı? v.s...
 
Geri
Üst