Söker gönderirseniz yardımcı oluruzDaha bu yaz geldim antebe keşke bileydim gelirdim yanınıza. Bu arada hocam bugün sanayide aracın twinport arızasi verdiğini söylediler
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Söker gönderirseniz yardımcı oluruzDaha bu yaz geldim antebe keşke bileydim gelirdim yanınıza. Bu arada hocam bugün sanayide aracın twinport arızasi verdiğini söylediler
Fiyat ne çıkar abiSöker gönderirseniz yardımcı oluruz
Üstad 500 2000 arası parçayı görmem lazımFiyat ne çıkar abi
Aynı sorun ben de vardı.Dediğiniz gibi EGR yi söküp benzile uzunca bir süre temizledim geçti,size de geçmiş olmuştur artıkMerhaba arkadaşlar. Şubat 2019 da 2004 model 260 binde Opel Astra h kasa 1.6 elegance twinport (z16xep) aldım.
Aracımda bir hafta sonra özellikle 2. ve 3. viteste ayağımız gazdan kesince ileri geri salınımlar olduğunu farkettim. Bunun üzerine tamirci arkadaşıma gittim ve hem emme manifoldunu hem de twinport kütüğünü söktük ve iyice bir temizledik. Söktükten sonra farkettik ki Twinport modülünün emme basıncını sağlayan hortum takılı değil. Sandık ki bundan dolayı yapıyor.
Neyse kontrolleri yaptık ve aracı topladık. Ardından yol testine geldi sıra. Araçta bahsettiğim salınımlar kaybolmuş ve hissedilir derecede performans artışı olmuş. Çok sevindim ve eve doğru yol almaya başladım.
Aradan bir gün geçti aracı zevkle kullanacağımı düşünürken araç çok değişik tepkiler vermeye başladı. LPG dendir diye gittim ayar vs yapılırken Lpg ci arkadaş motor hava alıyor bu şekilde sağlıklı kalibrasyon yapılamayacağını söyledi haklı olarak. Ardından emme manifoldunu tekrar açtım sıvı conta sürülen yeri güzelce temizledim (Temizlettiğim arkadaş manifoltun Oringi olmadığı için ısıya dayanıklı sıvı conta kullanmıştı.) Dyson contasından aldım ve güzel bir şekilde kapattım. Hava alması kesilmişti. Lpg kalibrasyonun yaptırdım ve kullanmaya başladım.
Bu işlemler bittikten sonra asıl mevzu başlıyor. Aradan 1-2 hafta geçti ve araç kalkarken silkeleme, tekleme , kerkinme gibi sendromları başladı ve şehir içi trafiğinde o kadar kötü bir şey ki anlatamam.
Sebebini araştırırken Forumda bu durumu yaşayan birçok arkadaşın olduğunu farkettim ve Forumu okumaya başladım. (Hala okuyorum, Sayfa 1474 teyim) Daha sonra Rastgele Bir tornacıya uğradım. Elinde fiber malzeme var idi. Twinport kelebek yuvalarının içini 5 numara matkap ucu ile açtı, dışını da video da gördüğünüz üzere yuvarlak bölgeye göre temizledi ve içine fiber malzeme yerleştirdik. Sensörün kalibrasyonunu 0.3v ye getirdik, hiçbir arıza kaydı yapmadı ve sanıyorum hallettik bu konuyu dedim kendime.1 kaç hafta sıkıntısız bindim fakat yine sendromlar başgösterdi.
Ardından bu hafta sonuna kadar belkide 3-4 aydır EGR nin fişini çekik kullandım, Körledim, Temizledim, Manifold basıncını saglayan vakum hortumunu çıkarıp öyle kullandım, Kale marka Sıfır Egr aldım denedim, Oksijen sensörlerini değiştirdim, Bobin, Buji, Hava Filtresi, Beyin sıfırlama, ne yapılması gerekiyorsa yaptım ama hiçbirinden sonuç alamadım malesef.
Hafta sonu artık canıma tak etti ve mutlak suretle yapacaktım bunu. Ardından bir usta ile görüştüm ve Çıkma Egr ile deneyeceğiz sorunun oradan mı değil mi anlayacağız dedi. Kendisine Kale marka Egr taktım düzelmedi dedim fakat araçlar malesef yan sanayiden uzak durun diyor.
Neyse gittim kendimce Yıldız sanayi de Çıkma Pierrburg (GM hologramlı) marka orjinal çıkma aldım ve adamla anlaştım, Eğer olmaz ise ya değişimi ya da para iadesini istedim ve kabul etti, Artık gönül rahatlığı ile kendim değişebilirdim.
Ve sonuç Taktığım andan itibaren yaklaşık 200-300 km dedir ne uzun yolda ne şehir içi trafiğinde, sıkıştırmama rağmen hiçbir şekilde hoplama zıplama, tekleme gibi hiçbir sendrom yaşamadım. Umarım daha da olmaz, çünkü gerçekten aracı severek aldım, birçok özelliği olması gayet iyi ve ihtiyacımı karşılıyor. Bu problem ile yaklaşık 6 aydır uğraşıyordum ve araçtan gerçekten soğumaya başlamıştım. Artık çok şükür halloldu sanıyorum ve arabanın kullanımı çok rahatladı ve derin bir oh çektim.
Sizlere tavsiyem böyle durumlarda öncelikli olarak yapılacak tüm temizlik işlerini kendiniz yapın veya başında durun. Her yerin temizlendiğini mutlaka bakın. Belki sadece Egr değişsek te bu problemden kısa süreli kurtulacaktık fakat kanallar tıkanmıştı(Fotoğraf çekemedim) ve temizleme ile daha da uzun süre kullanılabilir hale geldi diyebilirim.
Aşağıda faydalı olması için fotoğrafları ve video atıyorum, Umuyorum sizlere de yardımı dokunur, Hikaye biraz uzun, sabırla okuyan arkadaşlara teşekkür ediyorum.
Kazasız sürüşler dilerim hepinize.
https://i.hizliresim.com/5NNOVd.jpg
https://i.hizliresim.com/AOOlJq.jpg
https://i.hizliresim.com/0005DL.jpg
https://i.hizliresim.com/JVVg2n.jpg
https://i.hizliresim.com/OrrXMA.jpg
https://i.hizliresim.com/zGGz44.jpg
https://i.hizliresim.com/GZZrz3.jpg
Merhaba iyi geceler diliyorum.2006 model Opel Astra h kasa 1.6 benzin/LPG aracımı 94.000 km de 2024 Şubat ayında aldım, LPG 100.000 civarında taktırdım, aracım şuan 114.000 km de. Aracımda yaklaşık 5 6 aydır sizin yazdığınız sorunlara benzer kerkinme ,silkeleme sorunları var, gittiğim usta bobin,buji değişti, boğaz kelebeği temizliği yaptı sonuç değişmedi, sizin sorununuz gibi egr olma ihtimali var mı acaba yardımcı olursanız sevinirim.Merhaba arkadaşlar. Şubat 2019 da 2004 model 260 binde Opel Astra h kasa 1.6 elegance twinport (z16xep) aldım.
Aracımda bir hafta sonra özellikle 2. ve 3. viteste ayağımız gazdan kesince ileri geri salınımlar olduğunu farkettim. Bunun üzerine tamirci arkadaşıma gittim ve hem emme manifoldunu hem de twinport kütüğünü söktük ve iyice bir temizledik. Söktükten sonra farkettik ki Twinport modülünün emme basıncını sağlayan hortum takılı değil. Sandık ki bundan dolayı yapıyor.
Neyse kontrolleri yaptık ve aracı topladık. Ardından yol testine geldi sıra. Araçta bahsettiğim salınımlar kaybolmuş ve hissedilir derecede performans artışı olmuş. Çok sevindim ve eve doğru yol almaya başladım.
Aradan bir gün geçti aracı zevkle kullanacağımı düşünürken araç çok değişik tepkiler vermeye başladı. LPG dendir diye gittim ayar vs yapılırken Lpg ci arkadaş motor hava alıyor bu şekilde sağlıklı kalibrasyon yapılamayacağını söyledi haklı olarak. Ardından emme manifoldunu tekrar açtım sıvı conta sürülen yeri güzelce temizledim (Temizlettiğim arkadaş manifoltun Oringi olmadığı için ısıya dayanıklı sıvı conta kullanmıştı.) Dyson contasından aldım ve güzel bir şekilde kapattım. Hava alması kesilmişti. Lpg kalibrasyonun yaptırdım ve kullanmaya başladım.
Bu işlemler bittikten sonra asıl mevzu başlıyor. Aradan 1-2 hafta geçti ve araç kalkarken silkeleme, tekleme , kerkinme gibi sendromları başladı ve şehir içi trafiğinde o kadar kötü bir şey ki anlatamam.
Sebebini araştırırken Forumda bu durumu yaşayan birçok arkadaşın olduğunu farkettim ve Forumu okumaya başladım. (Hala okuyorum, Sayfa 1474 teyim) Daha sonra Rastgele Bir tornacıya uğradım. Elinde fiber malzeme var idi. Twinport kelebek yuvalarının içini 5 numara matkap ucu ile açtı, dışını da video da gördüğünüz üzere yuvarlak bölgeye göre temizledi ve içine fiber malzeme yerleştirdik. Sensörün kalibrasyonunu 0.3v ye getirdik, hiçbir arıza kaydı yapmadı ve sanıyorum hallettik bu konuyu dedim kendime.1 kaç hafta sıkıntısız bindim fakat yine sendromlar başgösterdi.
Ardından bu hafta sonuna kadar belkide 3-4 aydır EGR nin fişini çekik kullandım, Körledim, Temizledim, Manifold basıncını saglayan vakum hortumunu çıkarıp öyle kullandım, Kale marka Sıfır Egr aldım denedim, Oksijen sensörlerini değiştirdim, Bobin, Buji, Hava Filtresi, Beyin sıfırlama, ne yapılması gerekiyorsa yaptım ama hiçbirinden sonuç alamadım malesef.
Hafta sonu artık canıma tak etti ve mutlak suretle yapacaktım bunu. Ardından bir usta ile görüştüm ve Çıkma Egr ile deneyeceğiz sorunun oradan mı değil mi anlayacağız dedi. Kendisine Kale marka Egr taktım düzelmedi dedim fakat araçlar malesef yan sanayiden uzak durun diyor.
Neyse gittim kendimce Yıldız sanayi de Çıkma Pierrburg (GM hologramlı) marka orjinal çıkma aldım ve adamla anlaştım, Eğer olmaz ise ya değişimi ya da para iadesini istedim ve kabul etti, Artık gönül rahatlığı ile kendim değişebilirdim.
Ve sonuç Taktığım andan itibaren yaklaşık 200-300 km dedir ne uzun yolda ne şehir içi trafiğinde, sıkıştırmama rağmen hiçbir şekilde hoplama zıplama, tekleme gibi hiçbir sendrom yaşamadım. Umarım daha da olmaz, çünkü gerçekten aracı severek aldım, birçok özelliği olması gayet iyi ve ihtiyacımı karşılıyor. Bu problem ile yaklaşık 6 aydır uğraşıyordum ve araçtan gerçekten soğumaya başlamıştım. Artık çok şükür halloldu sanıyorum ve arabanın kullanımı çok rahatladı ve derin bir oh çektim.
Sizlere tavsiyem böyle durumlarda öncelikli olarak yapılacak tüm temizlik işlerini kendiniz yapın veya başında durun. Her yerin temizlendiğini mutlaka bakın. Belki sadece Egr değişsek te bu problemden kısa süreli kurtulacaktık fakat kanallar tıkanmıştı(Fotoğraf çekemedim) ve temizleme ile daha da uzun süre kullanılabilir hale geldi diyebilirim.
Aşağıda faydalı olması için fotoğrafları ve video atıyorum, Umuyorum sizlere de yardımı dokunur, Hikaye biraz uzun, sabırla okuyan arkadaşlara teşekkür ediyorum.
Kazasız sürüşler dilerim hepinize.
https://i.hizliresim.com/5NNOVd.jpg
https://i.hizliresim.com/AOOlJq.jpg
https://i.hizliresim.com/0005DL.jpg
https://i.hizliresim.com/JVVg2n.jpg
https://i.hizliresim.com/OrrXMA.jpg
https://i.hizliresim.com/zGGz44.jpg
https://i.hizliresim.com/GZZrz3.jpg
Merhaba iyi geceler diliyorum.2006 model Opel Astra h kasa 1.6 benzin/LPG aracımı 94.000 km de 2024 Şubat ayında aldım, LPG 100.000 civarında taktırdım, aracım şuan 114.000 km de. Aracımda yaklaşık 5 6 aydır sizin yazdığınız sorunlara benzer kerkinme ,silkeleme sorunları var, gittiğim usta bobin,buji değişti, boğaz kelebeği temizliği yaptı sonuç değişmedi, sizin sorununuz gibi egr olma ihtimali var mı acaba yardımcı olursanız sevinirim.Merhaba arkadaşlar. Şubat 2019 da 2004 model 260 binde Opel Astra h kasa 1.6 elegance twinport (z16xep) aldım.
Aracımda bir hafta sonra özellikle 2. ve 3. viteste ayağımız gazdan kesince ileri geri salınımlar olduğunu farkettim. Bunun üzerine tamirci arkadaşıma gittim ve hem emme manifoldunu hem de twinport kütüğünü söktük ve iyice bir temizledik. Söktükten sonra farkettik ki Twinport modülünün emme basıncını sağlayan hortum takılı değil. Sandık ki bundan dolayı yapıyor.
Neyse kontrolleri yaptık ve aracı topladık. Ardından yol testine geldi sıra. Araçta bahsettiğim salınımlar kaybolmuş ve hissedilir derecede performans artışı olmuş. Çok sevindim ve eve doğru yol almaya başladım.
Aradan bir gün geçti aracı zevkle kullanacağımı düşünürken araç çok değişik tepkiler vermeye başladı. LPG dendir diye gittim ayar vs yapılırken Lpg ci arkadaş motor hava alıyor bu şekilde sağlıklı kalibrasyon yapılamayacağını söyledi haklı olarak. Ardından emme manifoldunu tekrar açtım sıvı conta sürülen yeri güzelce temizledim (Temizlettiğim arkadaş manifoltun Oringi olmadığı için ısıya dayanıklı sıvı conta kullanmıştı.) Dyson contasından aldım ve güzel bir şekilde kapattım. Hava alması kesilmişti. Lpg kalibrasyonun yaptırdım ve kullanmaya başladım.
Bu işlemler bittikten sonra asıl mevzu başlıyor. Aradan 1-2 hafta geçti ve araç kalkarken silkeleme, tekleme , kerkinme gibi sendromları başladı ve şehir içi trafiğinde o kadar kötü bir şey ki anlatamam.
Sebebini araştırırken Forumda bu durumu yaşayan birçok arkadaşın olduğunu farkettim ve Forumu okumaya başladım. (Hala okuyorum, Sayfa 1474 teyim) Daha sonra Rastgele Bir tornacıya uğradım. Elinde fiber malzeme var idi. Twinport kelebek yuvalarının içini 5 numara matkap ucu ile açtı, dışını da video da gördüğünüz üzere yuvarlak bölgeye göre temizledi ve içine fiber malzeme yerleştirdik. Sensörün kalibrasyonunu 0.3v ye getirdik, hiçbir arıza kaydı yapmadı ve sanıyorum hallettik bu konuyu dedim kendime.1 kaç hafta sıkıntısız bindim fakat yine sendromlar başgösterdi.
Ardından bu hafta sonuna kadar belkide 3-4 aydır EGR nin fişini çekik kullandım, Körledim, Temizledim, Manifold basıncını saglayan vakum hortumunu çıkarıp öyle kullandım, Kale marka Sıfır Egr aldım denedim, Oksijen sensörlerini değiştirdim, Bobin, Buji, Hava Filtresi, Beyin sıfırlama, ne yapılması gerekiyorsa yaptım ama hiçbirinden sonuç alamadım malesef.
Hafta sonu artık canıma tak etti ve mutlak suretle yapacaktım bunu. Ardından bir usta ile görüştüm ve Çıkma Egr ile deneyeceğiz sorunun oradan mı değil mi anlayacağız dedi. Kendisine Kale marka Egr taktım düzelmedi dedim fakat araçlar malesef yan sanayiden uzak durun diyor.
Neyse gittim kendimce Yıldız sanayi de Çıkma Pierrburg (GM hologramlı) marka orjinal çıkma aldım ve adamla anlaştım, Eğer olmaz ise ya değişimi ya da para iadesini istedim ve kabul etti, Artık gönül rahatlığı ile kendim değişebilirdim.
Ve sonuç Taktığım andan itibaren yaklaşık 200-300 km dedir ne uzun yolda ne şehir içi trafiğinde, sıkıştırmama rağmen hiçbir şekilde hoplama zıplama, tekleme gibi hiçbir sendrom yaşamadım. Umarım daha da olmaz, çünkü gerçekten aracı severek aldım, birçok özelliği olması gayet iyi ve ihtiyacımı karşılıyor. Bu problem ile yaklaşık 6 aydır uğraşıyordum ve araçtan gerçekten soğumaya başlamıştım. Artık çok şükür halloldu sanıyorum ve arabanın kullanımı çok rahatladı ve derin bir oh çektim.
Sizlere tavsiyem böyle durumlarda öncelikli olarak yapılacak tüm temizlik işlerini kendiniz yapın veya başında durun. Her yerin temizlendiğini mutlaka bakın. Belki sadece Egr değişsek te bu problemden kısa süreli kurtulacaktık fakat kanallar tıkanmıştı(Fotoğraf çekemedim) ve temizleme ile daha da uzun süre kullanılabilir hale geldi diyebilirim.
Aşağıda faydalı olması için fotoğrafları ve video atıyorum, Umuyorum sizlere de yardımı dokunur, Hikaye biraz uzun, sabırla okuyan arkadaşlara teşekkür ediyorum.
Kazasız sürüşler dilerim hepinize.
https://i.hizliresim.com/5NNOVd.jpg
https://i.hizliresim.com/AOOlJq.jpg
https://i.hizliresim.com/0005DL.jpg
https://i.hizliresim.com/JVVg2n.jpg
https://i.hizliresim.com/OrrXMA.jpg
https://i.hizliresim.com/zGGz44.jpg
https://i.hizliresim.com/GZZrz3.jpg