MOTOR Sıcaklığı Corsa D A14XER

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan sas_sas
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

sas_sas

Kayıtlı Kullanıcı
35-İzmir
Katılım
24 Mar 2010
Mesajlar
790
Tepkime puanı
13
Puanları
18
Corsa D 2011 1.4 aracımda Yaptığım gözlemlerde motor fanının motor ısısı 107-108 dereceye ulaşınca devreye girdiğini (Klima açılınca sıcaklığa bağımlı olmadan anında devreye giriyor) sicaklık 106 nın altına düşer düşmez durduğunu tesbit ettim.
Bu normal mı?

Bu durumda yaz aylarında (hava sıcaklığı 40-45 derece) sıkışık trafikte yani dur kalklarda yani radyatörün doğal olarak soğutmasının nerede ise hiç olmadığı durumlarda uzun süre motorun 107-108 derece sıcaklıkda kalması Conta yakmasına neden olabilir mi???

Fan motorunun daha erken yani 100-104 derecelerde devreye girip çıkması sağlanabilir mi?
Ya da manuel olarak araç içinden anahtarla kendimiz devreye alıp çıkarabilir miyiz?

Mevcut hal bu olunca İzmir de, Antalya da Yaz aylarında conta yakmamak için ne gibi bir tedbir almalıyız?

Termostat(GM), devirdaim ve müşir yenilendi. Araç 30,000 km de..
 
Bu değer çok fazla 100 derece bandın da fan devreme girmesi gerek. Ya değil ise kısa zaman için de conta kavrulur ve yanar. Önce fan müşürü kontrol edilmesi gerek eğer ki onda sorun yok ise devridaim pomasının kontrol edilmesi gerek. Pompa zaman içinde yıpranıp görevini tam olarak yapamaz hale gelir.
 
normalde benım araçta 95 te birinci kademe diye benim tabir ettiğim bir fan çalışıyor.. 100 bandında fan şiddetini artırıyor ve 102-3-4 civarı tavan yapıyor anında 98-96 bandına indiriyor..yani 100 üstünde fazla beklemiyor.
 
yeni nesil euro 4-5 motorlarda yüzde 90 bu durum normal.tabi her motorun çalışma ısısı farklı fakat genelde z16 da bu durum aynen geçerli.100 derece üzeri normal çalışma sıcaklıkları. en garanti cevap yetkiliden alınabilir. a14 seriside aynıdır diye düşünüyorum
 
Yanlış bilgi olmasın ama aynı aracın manuel ıni kullaniyorum 97 veya 96 da fan açtığını görmüştüm. Bende ilk şaşırmıştım bu duruma ama normal demislerdi.
 
Termostat devirdaim vs sisteminden şikayetim yok sadece devreye geç giren Radyatör fanından şikayetçiyim.
Bu fanın önerdiğiniz gibi 100- 90 derece aralığında çalışmasını istiyorum..

Kafa karışıklığının önüne geçmeme yardımcı olun lütfen.

** Altdaki linkde göreceğiniz aparat, anladığım kadarı ile Fan swiçi galiba teknik adı Radyatör Fan resistoru olabilir.

http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?185340-HOW-TO-Fan-Resistor-How-To-Change

https://www.youtube.com/watch?v=hqOSHzrto5Q


** Bu linkdeki ise motor soğutma suyu hararet sensoru

https://www.youtube.com/watch?v=WNIRUNJhK-E


Hangisi değişmeli sizce ????
 
İlk video da olan fanın çalışmasını sağlayan parça belli kademe de belli derece de devir aması için içinde olan ise müşür ilk önce müşürden başlayın derim. İlk sırada olan hakkında sitede bir konu vardı. Arkadaşın biri bunu tamir etmişti.
 
Şimdi hatırladım, Termostat değişirken içinde soğutma suyu ısı müşiri de olan TERMOSTAT gövdesi de değişmişti..

Bu durumda siviçi değişmek farz oldu..
 

Ekli dosyalar

  • termostatGövde.webp
    termostatGövde.webp
    45.7 KB · Görüntüleme: 19
Merak etmeyin hicbir sorun yok. Benim aracta da ayni sekilde ilk kademe 98 ikinci kademe 106 gibi devreye giriyor.
 
10 yıldır 1.7 dti kullanıyorum çok sıcak ve araç yüklü olduğunda bile 92 nin üzerine çıktığını görmedim.fan açıp 88 e gelince durur
 
Geri
Üst