Motor soğukken stop etme..Yardım Lütfen..:(

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan uces
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Selamlar.

Araç; 2012 Astra H, LPG'li, Landirenzo sistem, 75.000km'de. Araçta birebir ayni sorunu yasiyorum. Sabahlari sogukta seyir halinde stop etmeye devam ediyor. Motor isinirsa kesinlikle sorunu tekrar etmiyor. Ancak soğuduğunda tekrar bu sorunu yaşıyoruz. Benzinde de denedim yine aynı sorun var.

Sorunun çözümü için ilk gösterdiğim usta direkt sübap sorunu dedi. Motoru tek ustanin lafiyla kurcalatmak istemedim. Baska bir usta daha gorsun istedim ve Ankarada bir ustaya gosterdim. Onceki ustanin dediklerini de aktardim. "Subap klasik opel sorunudur ancak o olmayabilir, tek seferde calisiyor olmamaliydi subap olsaydi" dedi ve kelebek temizligini onerdi. Yaptik. Iyi de oldu. Aracin biraz daha acildigini ve direncinin de gucunun de arttığını gözlemledim. Ancak stop sorunumuz çözülmedi halen devam ediyor.

Çözebilen arkadaşlar olduysa mesajlarını bekliyorum.

Saygılar.
 
Landıranzo tüp var bende de 2007 model aracım. Aynı problem var ancak benim gözlemim de şu şekilde aracın tüpe geçme süresi son 6 aydır kısaldı yani tüpe daha çabuk geçiş yapıyor buda titreme ve hareket halindeyse eğer vites değiştirirken ya da boşa aldığında istop ediyor. Bazen de erken geçmiyor tüpe eskisi gibi 3 5 dk arası zaman diliminde geçiş yapıyor ve titreme istop tabiki olmuyor. Dediğiniz gibi motor benzinde yeterince ısınmadan tüpe geçince bu olay oluyor çözümüde servise götürüp kalibre ettirmek lazım. Landıranzo tüpe servis dışında hiç bir tüpçü bakamıyor çünkü bunlar pahallı sistemi olan cihazları var. Şifreleri felan oluyormuş ben sanayide ankarada bulamamıştım mecbur servise gitceksin demişlerdi bana. Bende ki bu tüpe erken geçme olayıda yaklaşık 6 ay önce devirdayım hortumlarını değiştirdim opel ustasına akabinde motorda tüpe geçince anında titreyip istop etme durumu hasıl oldu. Tüpcüye gmtürmemi ayar çekerse düzeleceğini söyledi bi kaç tüpçü gezdim hepsi servise gitmemi söyledi sanayide bu işi kimse çözemez programı bile kimsede olmaz dediler. Servise kadar gittiğimde de araç kendi kendine düzeldi orda da her şey normal çalışıyor yapılcak bişe yok ille bişey istiyorsanız masraf çıkartalım demeye başladılar :) ancak güzel bi kalibre işi lazım tüpe servis tabi bu iş için şimdi hortumda kaçak var şu var bu var demeye başlatacapından eminim
 
Soğukta Stop etme sorunu subap erimesinden de yapabilir.ama onu elerseniz soğukta stop etmenin sebebi lpg dir ayarlarının düzgün olmayışı ve sonrasında benzin haritasının bozulmasıdır.lpg ayarında belli devirlerde ya düşük gaz geliyor ya fazla bu aracın teklemesine saçmalamasına vs.vs türlü türlü sorunlara neden oluyor.önce benzine alın 2 gün kullanın stop etmediğini görürsünüz

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Sübap erimesi bende de oldu araç çekişen aşırı şekilde düşüyor başka bişe olmuyor yani 60 70 den fazla gitmiyor araba bide titreye titreye gider. Bende böle olmuştu 270 TL ye 4 yıl önce değiştirmiştim
 
Soğukta Stop etme sorunu subap erimesinden de yapabilir.ama onu elerseniz soğukta stop etmenin sebebi lpg dir ayarlarının düzgün olmayışı ve sonrasında benzin haritasının bozulmasıdır.lpg ayarında belli devirlerde ya düşük gaz geliyor ya fazla bu aracın teklemesine saçmalamasına vs.vs türlü türlü sorunlara neden oluyor.önce benzine alın 2 gün kullanın stop etmediğini görürsünüz

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2 aydir benzinde kullanıyorum. Sorun devam ediyor. Bugün kompresyon ölçümü yaptirdik. Sorunun sübap olduğuna ikna olmak üzereyiz. Artık musait zamanda araci birakip motor açtırarak bakacağız.
 
ankara da sağlam bır opelustası var ben ondan başkasına götürmuyorum sırf egzantrik dişlisi ılk marşa basınca 1 sanıye tırr ses yapıyor dıye dukkanına 3 kez gıttım yapmadı paranı buna boşa harcama sadece ses yapar ses çok aşırı traktör gıbı arttığında değişitiririz deyip geri çevirdi. başka usta olsa hemen değiştirir parayı alırdı ucuzda deği 1000 tl işçilikle birlikte egzantrik dişlisi. yanı ankarada olanlara tavsiye edebıleceğim bır usta. birde oraya gösterin derimistersenız adresını verebılırım
 
Opcom cihazı almışım ben modifiye için bu gün tüm arıza kodlarını sildim ve tüpe geçiş süresi felan değişti velhasıl bu problem de kayboldu bende. Yani işten eve gelirken yol üstünde markette felan durup geri araca bindiğim zaman çalıltırınca 5 6 dk aralığında benzinde çalışıyordu. Artık o durum olmuyo markete uğrayıp aracı çalıltırınca direk LPG den çalışıyor çünkü motor ve motor suyu sıcaklığı ideal seviyede olması gerektiği de buydu sanırım. Tekleme istop etme olayı kalktı bende şükür
 
Arıza kodlarını sildirin bir bi ihtimal sizde de düzelebilir
 
Supap arızasında ustanızın dediği araç tek marşta çalışmamalıydı tamamen yanlış bir bilgi.araç tek marşta gayet de güzel çalışır.kompresyon testi muhakkak motor soğukken yapılmalı yanıltır yoksa.birde soğuk olarak ölçüp baktıysanız kaç çıktı değer yazın bi

E6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst