Motor soğukken stop etme..Yardım Lütfen..:(

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan uces
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
benim araç sübap degişimi ile düzelmişti


Bizimki de duzelecek gibi gorunuyor. Yanilmam umarim.

Yasanan gelismeler sunlar;
Subaplari degistirmeye karar verdik. Sorunumuzun kaynagi subap olmasa bile ileride sorun olacak nasilsa mantigi ile hareket ettik. Motor sokuldu. Subaplara baktik. Ve sansimiza sorun kaynagi subap cikti. Subaplarin bir kisminda kararma ve sunme diye tabir ettiğimiz sekil kaybi ile karsilastik. Bu sunme sabahlari soguk motorda fonksiyon kaybina yol actigindan stop sorununa yol aciyordu. Devirli kullanma aliskanligim yoktur. Bu yuzden bazilarina bisey olmamis. Yarisi gitmis yarisi duruyor yani. Ve stop problemine yol acanin subap oldugu gorunuyor su an.

Kompresyon testimiz dogru netice vermis yani. Simdi celik subaplar takiliyor. Sonucunda problemimiz cozulecek mi bilgi veririm forum ahalisine. Ustamin elinden yine subaplaro yeni degismis bir cruze kullandim bu esnada. Tabi sahibi ile birlikte. Araba adeta tabanca gibi olmustu. Darisi bizimkine insallah diyelim.

Burada puf nokta aracinizin parcalarini guvenebileceginiz bir ustaya emanet etmekte. Zira isinin ehli usta tabiri komik biraz. Ehil degilse ustalik yapmamalidir zaten. Kaldi ki opel hemen her ustanin asina oldugu bir marka. Bu yuzden guvenilirlik daha muhim. Allah herkesi namuslulara denk getirsin...

Selamlar
 
aynı sorun bende de mevcut.
sanırım ben sorunu çözdüm. araca doğru ısı da hava girişi sağlanmıyor. map sensörü de ecuya doğru bilgi gönderemiyor ve ecu da hafıza kalan ısı değeriyle veya yanlış gelen değerle ateşleme komutu gönderiyor dolayısıyla zengin veya fakir karışım meydana geliyor ve aracın teklemesine yakıt sarfiyatına gazdan çekişten düşmesine sebep oluyor.

yol haritam şöyle arkadaşlar =>
aracımda tamponda bulunan dış hava ısı sensörü için bugün sipariş ettim. bende ki çalışmıyor çünkü. bununla düzelmezse map sensörünü değiştirecem. düzelmezse bujiler. düzelmezse ateşleme bobini. düzelmezse eksantrik sensörü. düzelmezse emme manifoldunda problem var deyip arabayı satacam.

subaplarda problem yok bende.
 
aynı sorun bende de mevcut.
sanırım ben sorunu çözdüm. araca doğru ısı da hava girişi sağlanmıyor. map sensörü de ecuya doğru bilgi gönderemiyor ve ecu da hafıza kalan ısı değeriyle veya yanlış gelen değerle ateşleme komutu gönderiyor dolayısıyla zengin veya fakir karışım meydana geliyor ve aracın teklemesine yakıt sarfiyatına gazdan çekişten düşmesine sebep oluyor.

yol haritam şöyle arkadaşlar =>
aracımda tamponda bulunan dış hava ısı sensörü için bugün sipariş ettim. bende ki çalışmıyor çünkü. bununla düzelmezse map sensörünü değiştirecem. düzelmezse bujiler. düzelmezse ateşleme bobini. düzelmezse eksantrik sensörü. düzelmezse emme manifoldunda problem var deyip arabayı satacam.

subaplarda problem yok bende.

tampondaki sensör sadece yol bilgisayarındaki sıcaklık değerine veri sağlar.
aracın motoruna giren hava sıcaklığı hava filtresi ile motor gaz kelebeği arasında bir yerde olur. maf sensörü içinde bulunur genelde. maf yoksa sensör tek başına (iki kablolu/fişli) filtre ile gaz kelebeği arasında olur.
elm 327 adlı cihazla torque programını kullanarak
motora giren hava sıcaklığını
hava miktarını
ltft
stft
gibi değerleri görebilirsiniz. bu değerlere bakarak sorunun lpg ayarımı sensör hatasımı yada başka bir sebepmi olduğu anlaşılabilir genelde...
 
tampondaki sensör sadece yol bilgisayarındaki sıcaklık değerine veri sağlar.
aracın motoruna giren hava sıcaklığı hava filtresi ile motor gaz kelebeği arasında bir yerde olur. maf sensörü içinde bulunur genelde. maf yoksa sensör tek başına (iki kablolu/fişli) filtre ile gaz kelebeği arasında olur.
elm 327 adlı cihazla torque programını kullanarak
motora giren hava sıcaklığını
hava miktarını
ltft
stft
gibi değerleri görebilirsiniz. bu değerlere bakarak sorunun lpg ayarımı sensör hatasımı yada başka bir sebepmi olduğu anlaşılabilir genelde...

okuduğum makalelerde bu sensörün map sensörüne bilgi gönderdiği yazıyordu. ben baktım bende ki kirlemiş hatta içi oksitlenmişti. balata spreyiyle temizledim yine de çalışmadı.

dediğiniz cihaz bende mevcut. bana verdiği arıza kodları p1112 p0300. arada p0301 302 303 304 veriyor. ateşleme hatasına göre değişiyor.

torque ile o2 sensörü görevini yerine getiriyor. fakat gaza basınca motora giren hava değeri bir anda düşüyor. gazdan çekince normale dönüyor. filtre ve map sensörüne yarın bakacağım. sonuçları burdan yazarım
 
gizli menüye gir uzun yol yap(yaklaşık 10dk) ışıklara girmeden ortalama hız 80km sabit git.aracın gizli menüde hararet 60 le 70 dereceyi geçmiyorsa termostadın bozuk tur. değiştirirsen düzelir. he bu arada serviste tech 2 varsa rolanti devrine baktır 825 devire ayarlat. hiç bir sorunun kalmaz.

p1112 hatası motorun çalışmasını etkilemez yani sorun değil. portun bakım yapılması lazım yada değiştirilmesi gerekiyor.

stop etme olayı termostatdan yazın termostat bozuk olsada sıcak havadan motor yeteri kadar ısındığından kendini belli etmiyor. kışın termostadı bozuk araçlar hemen stop etme dalgalı çalışmaya başlıyor. bendede vardı yaptırdım hatta termostadı söktüler kendim kontrol ettim hava üfledim açık kaldığı hava kaçınca belli etti.

sorun şu şekilde motor rolantisi daha motor ısınmadan kendi rolanti değeri olan 775 devire iniyor ama motor 65 derecede kaldığından (soğuk havada dış sıcaklı 7 derece) saçmalamaya başlıyor. ekstradan ben 825devire ayarlattım. merak etmeyin fazla yakmaz. motor soğukken çok daha fazla yakar.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar aracım Astra H 2012 model 1.6 Benzin+LPG. Yaklaşık 1 aydır sabah çalıştırıp yola çıktıktan ortalama 1 km sonra aracın çekişi azalıyor ve o esnada vitesi boşa atarsam stop ediyor(Hem benzin hem lpgde). Tekrar çalıştırıp yola devam edince(yani motor ısınınca) gün içerisinde bir daha yapmıyor. İlk gösterdiğim usta motora bakmadan test falan yapmadan direkt subap erimesi dedi. Yalnız benim araçta subap erimesinde olan yakıt sarfiyatı, motorda tekleme, aracın performans kaybetmesi gibi durumlar yok. Başka ustaya götürdüm motoru dinledi kompresör testi yaptı subaplar sağlam dedi. Bujiler değişti, boğaz kelebeği temizlendi. Çözüm yok. Aracı cihaza bağladılar bir sorun gözükmüyor. Arıza ışığı yakmıyor. Lütfen yardım edin zor durumdayım.

Kronik bir sorun değildir. Bobini de denemelisin. Ateşlemeyi zayıf yapabilir. Yada lpg nin gaz benzin kesicileri olabilir.
 
Kronik bir sorun olan subaplar degisti. Malzemeleri kontrol ettim. Egsozt gazinin cikmaaina yardimci olan subaplarin tamami ile yakit subaplarindan biri erimis, contalara da zarar vermisti. Celik subap uygulamasi ve conta degisimi ile sorun sifirlandi. Bugun tum gun test ettim. Soguk motorla teste ozen gosterdim. Benzinde de lpgde de lpgye geciste de sorun kalmamisti. Aracin gucu artmis, cekis artisi oldu.

Baska benzer sorun yasayanlara faydali olmasi dilegimle.. Herkese kazasiz belasiz surusler dilerim. Selamlar.
 
Kronik bir sorun olan subaplar degisti. Malzemeleri kontrol ettim. Egsozt gazinin cikmaaina yardimci olan subaplarin tamami ile yakit subaplarindan biri erimis, contalara da zarar vermisti. Celik subap uygulamasi ve conta degisimi ile sorun sifirlandi. Bugun tum gun test ettim. Soguk motorla teste ozen gosterdim. Benzinde de lpgde de lpgye geciste de sorun kalmamisti. Aracin gucu artmis, cekis artisi oldu.

Baska benzer sorun yasayanlara faydali olmasi dilegimle.. Herkese kazasiz belasiz surusler dilerim. Selamlar.

Conta ve subap takımı olarak hangi marka kullanıldı?
Parça ve işçilik fiyatları ayrı ayrı ne kadar tuttu?
Hangi şehirde kime yaptırdınız?
Şimdiden teşekkürler
 
Geri
Üst