motor sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan hastra
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hastra

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
26 Mar 2008
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
51
2000 model astra gl hb classic 1600 opelim var. 75500 km’de. Genelde şehir içi kısa mesafelerde kullanıyorum. Yaklaşık bir aydır motorda bir sorun var. Sorun şu rölantide devir 1000nin altında bazen 500e kadar düşüyor ve araba hıklamaya, silkmeye, huzursunzlanmaya başlıyor. Sanki benzin gelmiyor gibi. Işıklarda ya da ya da frenden sonra aşırı gaz vererek toparlanıyor ancak. 1 kere de ışıklarda stop etti. Ben kış şartlarındandır (jikle vs.) diye düşündüm ve bilgisayar kendisi ayarlar dedim. Ama düzelme olmadı. Sorun arabanın 2. viteste tekliyor gibi (giderekn zıplıyor sanki) yapmasıyla başladı. Bu durum 3. viteste ve gaz verince geçiyordu. Hala da yüksek vites ve hızda (en azından ben) bir şey hissetmiyorum. Ancak rölantide arabada bir huzursuzluk var. Tekliyor, hıklıyor gibi, kalkarken zorlanıyor. Bulunduğum şehirdeki bir özel servise gittim. Önce ateşleme sistemini ve bujileri değiştirdiler. Tech2ye takıldı. Bunlardan sonra (arabayı önünüze alırsanız) sağdan 3. silindirde yakıt yanmadığını söyledi usta. Bu bujinin ucu da gerçekten diğerlerine göre daha siyahtı. Hem orijinal hem delphi ateşleme sistemi ile denendi. Enjektörlere bakıldı, normal, Silindirlerin iç basıncı ölçüldü 3-4 kez, normal. Her şey normal gözüküyor. Usta, bu sorun az kullanılan astralarda sık karşılaşılan bir sorundur ve motoru açmamız (ameliyat:confused:) gerekiyor dedi. Acaba bu sorunun motoru açamaya gerek kalmadan çözümü var mı? Sorun başka bir yerde (kelebek sensörü, rölanti motoru, regülatörü, rölanti rölesine giden boruda çatlak veya EGR’de) olabilir mi? Bir bilen yardımcı olursa çok sevinirim… Çok teşekkür ve selamlar tüm üyelere
 
Ustan ilk yapacağını en son yapmış .
Ben uzman değilim . Ama ben olsam neyapardım size onu söyleyeyim.
1.Motoru açtırmam
2.Carban clean yaptırırım.
3. Bundan sonra arabamı yüksek devirlerde kullanırım
4.Daha sık kullanmakla birlikte uygun yolarda hızı arttırıp motoru zorlarım. Ve ustamıda değiştirirm.
Eğer bunları uygularsan moturunu açtırmadan kendin zevk ile açarsın .;)
 
Usta, bu sorun az kullanılan astralarda sık karşılaşılan bir sorundur ve motoru açmamız (ameliyat:confused:) gerekiyor dedi.


bu ustamız neye dayanarak diyor bunları herşey normal diyemi motoru sökmek istiyor.. kelebek boğazına baktırdınızmı ...Egr valfi kurum bağlamış olabilir çekiş düşer yakıt sarfiyatı artar ... motor soğukken devir düşüyorsa rölanti devresindede sorun olabilir ... carbon clean yaptırmayı deneyiniz birde maliyeti fazla değil diye biliyorum. yani motorun heryerine iyice bakmadan motoru bence söktürmeyin boşu boşuna usta bence para peşinde sorun motoru sökmeye kadar gitmemeli kısacası ustaya ben pek güvenmedim yazdıklarınıza dayanarak tabi yine siz bilirsiniz...Emiinm burdaki ustalarım sorunuza cevap vercektir...saygılarımla...
 
ben üstteki ibrahim abinin görüşüne katılıyorum motoru açtırmanı tavsiye etmem. Benim görüşüm ise İlk iş olarak benzin aldığın istasyonu değiştir sonra aracı devirli kullan yüksek devirlerde vites değişimi gibi hatta otabanda arabayı biraz zorla. egr ve kelebeği temizlettir kesinlikle ve son olarak sabahları rolantide bi 5 dk arabayı çalıştır. sorun olacağını sanmıyorum. Saygılar...
 
teşekkür

ilgi duyup cevap verenlere gerçekten teşekkür. Bana da motoru açtırmak anlamsız geldi. bu adamlar benzin nedeniyle sorun yaşayan bir arkadaşa da hemen motoru açalım demişlerdi. şimdi sorunsuz kullanıyor. açıkçası pek güven vermiyorlar. motor açmak en son çare olmalı. bir de motor açınca 750-1500 YTL fiyat diyor. bu iş üç gün sürer diyor. sen başında durmuyorsun. ne yaptığını bilmiyorsun. bunlar krank milini taşlatmaya kadar götürebilirler işi. sonnra arabanın ruhuna fatiha. motoru açtığında ne çıkacağını ne o biliyor ne ben. körebe oyunu. neyse...
Ben tecrubelerini/tavsiyelerini aktaranlara ve aktaracaklara teşekkür ederrim saygılar
Halit AKER
 
kullanılmayan astrada olur bu motor açalım diyen adamın dükkanının önünden de geçme zaten birdaha, problemine gelince, iyi bir ustaya gidip,kesinlikle o gittiğin adam gibi olmicak bir göster
benzinini değiştirdiysen,depoyu iyice bitir iyi bi istasyondan performans bezini alıp devirlice kullan önce az bişey al onu bitirip fullet o da bitene kadar bir dene
ama anlattığına benzer sıkıntı benim aracın trigerinin hatalı takılmasından sonra olmuştu, motorun hiç işlem gördü mü?triger atık takılmıştı aynı sorunları yapıyodu, trigeri bir kontrol ettir derim...
 
öncelikle motor kompresyonu ölçümü yapılacak egerki siboplarda sorun varsa zaten o pistonun sıkıştırma oarnı düşük olur ama şuda var yılların tecrübesü de vardır kesin verdiği bilgide doğrudur ama en iyi sonuş ölçümdür
 
valla Halit Bey niğdede ki servisler (istersen isimlerinide pm atarım) anlaşmışlar gibi (bence öyleydi) bana ortalama 1500-1800YTL masraf çıkartmıştılar. Şöyleki ; çalışmayan klimanın motorunu ve gazını değiştirmeye (400YTL); hafif sola çeken direksiyon eps'sinin komplesini değiştirmeye(1100YTL); hararet bir kere 100 dereceye çıktı diye motor keçelerini değiştirmeye (350YTL) kalktılar.

Ben üşenmedim tavsiye üzerine mersine gittim ve bu sorunların hepsini 150YTL ye yaptırdım..

Çünkü klimanın sadece düğmesi bozukmuş, yenisini taktılar (40YTL); eps nin rot-balans gibi arada sırada ayarlanması gerekirmiş, ayarladılar (80 YTL); hararetin sebebi su kabının hava almasıymış, kapağını değiştirler (10YTL), fan hararet müşürünü her ihtimale karşı değiştirip, komple soğutma tesisatını kontrol ettiler ve hemen tamamına antifriz koydular.

Şimdi niğdedekilere ben çok ama çok ağır konuşurumda burası yeri değil..
 
sorun çözüldü

Geçen hafta "motor sorunu" başlığı ile teknik servis forumuna yazdığım sorun kelebek, manifold temizliği, buji değişimi ve cc ile çözüldü. Aracın rölantisi ve kalkışlardaki sorunu düzeldi. Şimdi daha atak hale geldi. Cevap veren ve tavsiyeleriyle yol gösteren "usta" opelistlere gerçekten teşekkür. İnşallah kimsenin bir daha böyle sorunlar yaşamaması dileğiyle herkese, kazasız ve cezasız günler/sürüşler...

Halit AKER/Niğde
 
Geri
Üst