Motordan gelen seslerin nedeni ne???

termometre

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Ara 2009
Mesajlar
266
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Siteyi ziyaret et
Yaklaşık 4 gün önce aracımı bakıma soktum...

Triger, yağ, termostat, balata v.s. değişti... V kayışı hariç...

Bakım sonrası motor sesinde "vıjjj" ve "tırrr" (
smile.gif
Gülmeyin
biggrin.gif
) sesi olarak ve 3 değişiklik gözlemledim...

1- (Vıjjj
smile.gif
)
Birinci viteste kalkerken,
İkinci vitese geçtiği andan,
Üçüncü vitese geçene kadar geliyor... (Üçüncü vitese attıktan sonra 4. ve 5. viteslerde sadece motor sesi geliyor ve o ses kesiliyor.)

Aynı ses Vites değişim aralarında da geliyor...
3000 devirde birinci vitesten ikinci vitese geçtiği esnada devir ibresinin 3000 den 2000 e kadar düşerken, ve
ikinci vitesten üçüncü vitese geçiştede 2000 devir civarlarına düşene kadar ses devam ediyor...

2- (Tırrr
biggrin.gif
)
Çok dik yokuşlarda birinci viteste giderken ol bitene kadar geliyor...

3- Bakımdan önce Birinci viteste yani, ilk kalkışlarda debriyaj-gaz dengesi tam ayarlanamadığında araç haklı olarak titriyordu ancak bu titreme motorda gerçekleşiyordu, şimdi ise aracın göğüslüğüne yansıyor...

Servise gittim sorunlarımı söyledim ve, V kayışını söktüler, yine geri taktılar ancak durum yine aynı. 500-1000 km yap triger alışsın dediler....

Aracımdan çok memnundum çok sessizdi, ancak şimdi sie motor sesinden fazla bahsettiğim sesler geliyor...

Triger'in alışması gibi bir durum söz konusu olabilirmi??? Trigeri tekrardan sökmemek için mi o şekilde cevap aldım???

(V kayış gergisinin hepsi değilde sadece bilyası değişti, plastik olan kısım.El ile çevrildiğinde ses geliyordu. Komple değişmediği için sorun buradan kaynaklanabilirmi???)
 
Son düzenleme:
V kayışı bilyasından kaynaklanabilir diye düşünüyorum... Ses mekanik bir ses ve devir ile de alakalı...
 
Acaba senteye oturtmadilarmi trigeri...veya cok mu gerildi??? burdan bir sey söylemek zor araci görmeden...
 
bence gergi bilyası.benim aracımdada aynısı oldu. triger seti değiştirdik,aynı sesler benim araçtanda geliyordu. gergi bilyası değişti yine geldi.bu şekilde 3 adet bilya değişti yine var.sonra bilyadan değil falan dediler.bende üzerinde çıkan ilk bilyayı takın belliolur dedim. taktılar ses yok. bilyanın kutusunda gm yazıyor bilyada bişe yazmıyor,ben bu durumdan huylandım ve parçacıya gittim.elinde nekadar gergi bilyası varsa indirmesini istedim. 15-20 bilya arasında 1 adet orjinal gm buldum ve o nu taktık ses yok artık. yani her kutusunda gm yazan malzemeyi orjinal zannetmeyin,kesinlikle aldığınız parçanın üzerinde logosunu arayın....
 
Yaklaşık 4 gün önce aracımı bakıma soktum...

Triger, yağ, termostat, balata v.s. değişti... V kayışı hariç...

Bakım sonrası motor sesinde "vıjjj" ve "tırrr" (
smile.gif
Gülmeyin
biggrin.gif
) sesi olarak ve 3 değişiklik gözlemledim...

1- (Vıjjj
smile.gif
)
Birinci viteste kalkerken,
İkinci vitese geçtiği andan,
Üçüncü vitese geçene kadar geliyor... (Üçüncü vitese attıktan sonra 4. ve 5. viteslerde sadece motor sesi geliyor ve o ses kesiliyor.)

Aynı ses Vites değişim aralarında da geliyor...
3000 devirde birinci vitesten ikinci vitese geçtiği esnada devir ibresinin 3000 den 2000 e kadar düşerken, ve
ikinci vitesten üçüncü vitese geçiştede 2000 devir civarlarına düşene kadar ses devam ediyor...

2- (Tırrr
biggrin.gif
)
Çok dik yokuşlarda birinci viteste giderken ol bitene kadar geliyor...

3- Bakımdan önce Birinci viteste yani, ilk kalkışlarda debriyaj-gaz dengesi tam ayarlanamadığında araç haklı olarak titriyordu ancak bu titreme motorda gerçekleşiyordu, şimdi ise aracın göğüslüğüne yansıyor...

Servise gittim sorunlarımı söyledim ve, V kayışını söktüler, yine geri taktılar ancak durum yine aynı. 500-1000 km yap triger alışsın dediler....

Aracımdan çok memnundum çok sessizdi, ancak şimdi sie motor sesinden fazla bahsettiğim sesler geliyor...

Triger'in alışması gibi bir durum söz konusu olabilirmi??? Trigeri tekrardan sökmemek için mi o şekilde cevap aldım???

(V kayış gergisinin hepsi değilde sadece bilyası değişti, plastik olan kısım.El ile çevrildiğinde ses geliyordu. Komple değişmediği için sorun buradan kaynaklanabilirmi???)

Bu kayış avare rulmanının takıldığı, adına ustaların kütük dediği yaylı bir kol var.
Kimi servisler bunu sorgusuz sualsiz kütüğü ile birlikte değişirler.
Motor çalışmazken Kayışı ellerinle asılarak gerdirmeye çalış,
Bu gerdirme sırasında çıngıltılı sesler veya senin tarifindeki, seni rahatsız tanıdık sesleri kulakların yakaladıysa, Bu kütüğü komple rulmanı ile birlikte değiştir.Rulman yatağını bozmuş olabilir! 150 ile 170 TL arasında olmalı...
 
Sedat bey, aracı yeni aldınız galiba dikkat ediyorumda bayagı sorunlu bir araç almışsınız epey bi masraftan çıktınız anlaşılan...
Alırken aracı pek incelemeden mi aldınız (benim gibi şakulünü ve yürürüne bakarak:))
Allah kolayllık versin.
Sorunsuz keyifli sürüşler...
 
Triger bakımından sonra kesinlikle ses gelmemesi lazım.Böyle bir alışma süresi yok. Bunlar aracı test etmiyorlar mı? Tek yapacağınız servise tekrar gidip gerekirse trigeri set halinde değiştirmek.Tabi ki garantiden..
 
bence gergi bilyası.benim aracımdada aynısı oldu. triger seti değiştirdik,aynı sesler benim araçtanda geliyordu. gergi bilyası değişti yine geldi.bu şekilde 3 adet bilya değişti yine var.sonra bilyadan değil falan dediler.bende üzerinde çıkan ilk bilyayı takın belliolur dedim. taktılar ses yok. bilyanın kutusunda gm yazıyor bilyada bişe yazmıyor,ben bu durumdan huylandım ve parçacıya gittim.elinde nekadar gergi bilyası varsa indirmesini istedim. 15-20 bilya arasında 1 adet orjinal gm buldum ve o nu taktık ses yok artık. yani her kutusunda gm yazan malzemeyi orjinal zannetmeyin,kesinlikle aldığınız parçanın üzerinde logosunu arayın....



Evet Ethem bey haklısınız, dün öğlen acaba konuya mesaj yazan varmı diye kontrol ettim, yazdığını gördükten sonra yakınımdaki bir opel özel servisine gittim ve kontrol ettirdim.... Hiç bir sorun yok dediler... Ses gayet normal cevabını aldım... Mesleğimin Elektronik olmasından dolayı olsa gerek, araçla giderken bile dinleme yapıyorum, en ufak sesi ayırt edebiliyorum. Bu 3. Servis oldu ve çok normal diyorlar...

Dediğiniz gibi aynı kutu, aynı amblem ancak içindeki malzeme ÇİN malı çıkabiliyormuş. Bu türden sorunlar sıklıkla karşılarına çıkabiliyormuş...

Denizlide ismini vermeyeceğim, Yetkili Serviste bile bahsedilen ÇİN malı malzemeden takılmış ve özel servisin tespiti ile değiştirilmiş garantiden...

Yetkili servislerde bir tanıdık eş, dost olmadıkça hiç güvenim yok... O yüzden ne değiştirmek istiyorsam kendim alırım servise götürür taktırırım, gözüm göre göre... Ancak ÇİN malı mıdır nedir onu ayırt edemem...

Dünyanın çivisi çıkmış ya, ne olacak bu halimiz...

Ses rahatsız edecek düzeyde değil, hatta dikkatli bile dinlemek gerekiyor duymak için, ancak bakımdan önce bu şekilde bir ses yoktu, birinci viteste kalkarken bile motordan neredeyse ses gelmezdi camlar kapalıyken bile, ancak 130Km den sonra motor sesi gelirdi.... O derece sessiz bir araçtı...


Bakımdan çıkan parçalar bende, olmadı değiştireyim bende orijinaliyle, zaten aldığım parçalar garantili, değiştireyim yenisi ile.... Uyardığınız için çok teşekkürler Ethem bey...
 
Sedat bey, aracı yeni aldınız galiba dikkat ediyorumda bayagı sorunlu bir araç almışsınız epey bi masraftan çıktınız anlaşılan...
Alırken aracı pek incelemeden mi aldınız (benim gibi şakulünü ve yürürüne bakarak:))
Allah kolayllık versin.
Sorunsuz keyifli sürüşler...


:D İşte bu konuda ben bile hüküm yürütemiyorum:D

Nedenine gelince de, aracın ilk bakımından beri yapılan tüm bakımlarının Yetkili Servis faturası hala duruyor, ve hiç bir bakım atlanmamış, Sadece ben aldığımda 2000 Km civarında 100.000 bakımı geçmiş, okadar düzenli yapılmış....

Ancak zamanında bakım yaptırmakta yetmiyor, birazda insanın aracına aşık olması gerekiyor, kullanırken hissetmesi gerekiyor farklılıkları...

En basitinden freni biraz sertti, buraya da yazdım zaten, neden olabilir diye. 5 Tl lik borusu bülükmüş yada ezilmiş biraz, şimdi ise olması gerektiği gibi. Dikkat edilmesi daha büyük meblalar ödemek zorunda kalabilirdim...

Belki biraz bende çok pimpirikli olabilrim... Aracımı 13.000TL ye aldım, sol önden Işıklardan kalkışda soldan gelen araçla şehir içi kazası olduğu için, yapılmış neticesinde.... Bakım v.s. harcadığım para 850TL. Bunun içinde torpidonun ayakları, vites-el freni körüğü v.s. gibi görünüm için olan değişimlerde dahil (İçerisinde çıkma sağ eniyet kemeri de dahil, geriye zor sarıyor diye solu tamir ettim ancak sağın plastik parçasını kırdım:o)... Sadece değiştirecek olduğum arka amotrisörler var... Opellerin parçaları pahalı v.s. deniliyor ancak sorun küçükken farkedilmeyip daha büyük problemler çıktığında değiştirildiğinde haliyle fiyatta artıyor...

Araçlarımıza bakmak lazım, aksi taktirde bazen onlar bize biniyor, kötü oluyor:). İşte ozaman opellerin parçaları pahalı oluyor... Pimpirikliyim dedim ya, aracı alırken 2 opel özel servisi(20TL+20TL), 1 kaportacı (10TL), 1 de Yetkili serviste Expertiz 70TL :-) 1000 TL yi gözden çıkarmıştım zaten, şükür başkada masraf çıkaracağa benzemiyor inşallah... Herkese kazasız belasız günler....
 
Son düzenleme:
Geri
Üst