ford 1.0 motor çıkarttı haberin olsun.ya gerçekten yorulma olayım falan kesınlıkle yok tekrardan dıyorum bu sekılde zevk alarak araba kullanıyorum
Hız sabitleyici konusunda malesef su anda elım kolum baglı 500 tl verip taktırmaya razıyım fakat aracım Essentia modeli oldugundan BCM (body control module) hız sabıtleyıcıyı algılamıyormus bu yuzden taktıramıyorum :/
Bu BCM denılen meret de orj. 1.000 tl imiş gelsede uyup uymayacagı meçhulmuş...
Bakalım eger uyacagı kesınlesırse buyuk ıhtımalle enjoy ozellıklerıne sahıp olabılmek ıcın BCM satın alacagım...
(şimdi diyeceksınız o kadar masraf yapacagına gidıp enjoyunu alsaydın. ; enjoyunu alacaktım ama malesef 1.2 lerın sıfırda enjoy modelı bulunmamakta , 1.4 almam cunku vergı ve yakıtı daha fazla , zaten 1.4 corsa alacagıma 1.6 astra classıc 3 alırdım şıklarımda o da vardı fakat 1.6 olması sebebıyle elemıstım)
buda yakar dersen bizim köyde komşunun atı var. onu verelim sana. hiç yakıt derdi yok. durduğu yerde ot bulursa yer,su bulursa içer.tek kuruş çıkmaz cebinden. birtek kötü tarafı var 1 beygir gücünde ama hız ve performans seven biri olmadığından sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. bakımları düzgün yapılmış,aşısı,nalları tam bir hayvandır.
1.2 motorla 1.4 arasında yakıt farkı var diyorsun ama 1000 tl ye hız sabitleyici taktıracam diyorsun.senin aracınla benim aracımın arasınsa 6 kuruşluk bir yakıt farkı var. (ayakkabı ile ve hiç kasmadan ne yaktırabilcem acaba diye psikozlara girmeden) bu fark ile sen hız sabitleyiciye masraf edersen 16 bin km kadar 1.4 motorlu bir araç kadar yakmış oluyorsun zaten.
sen 20 bin km yi km de 0.125 kuruşla 2500 tl ye yapıp 1000 tl de hız sabitleyiciye ödediğin zamn toplamda 3500 tl ödemiş oluyorsun
ben km de 0.18 kuruşla aynı km yi gitsem 3600 tl ödemiş oluyorum.
bu arada araca iki senede bir muayene yaptırmazsan 170 tl elinde kalır.yağıda her 10 binde değiştirmene gerek yok (devir hesap devri) 20 bin de bir değiştirsen 100-150 de ordan kalır.
ahada sana senelik 300 tllik ek kaynak. 0,125 kuruştan 2500 km da gezersin.