uzar da zaten yağ değişimi 10binle 15bin arasında yapılırselambor koyunca yağın ömrü uzar mı mesela 15000 de m, değ,şt,rmek gerekir
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
uzar da zaten yağ değişimi 10binle 15bin arasında yapılırselambor koyunca yağın ömrü uzar mı mesela 15000 de m, değ,şt,rmek gerekir
belki opel o yayını yaptıktan sonra geliştirilmiştir bu ürünler ??
gökhan bu bor power MS-250 kullanılıyor değil mi bizim araçlarda
benim evin orda bi süpermarkette stıyorlar ama gördüğüm çok küçük bir kutu? kaç ml. olarak veriliyor bir kullanımlık olan??
Adem bey teşekkürler.Emeğinize sağlık
Arkadaşlar benzeri forumlarda yazılanlara sırf cevap vermek için bu ürünü bizzat alıp denedim.
Öncelikle aracım VW Transporter T4 dizel. Daha önce araçta 15-40 Mineral yağ vardı, yağ bakımı geldiğinde 15-40 yerine yine aynı marka olan Castrol 10-40 Magnatec yarı sentetik yağa geçtim, filtrelerin hepsi orjinal olarak değişti. Daha sonra BOR POWER MS 600 (600 mil)'i araca döktük.İlklerde araçta bayağı bir rahatlama vardı, tabi bu rahatlama benim görüşümle yağ bakımından çıktığımdan dolayı 15-40 yerine 10 -40 kullanındığımdan dolayı.
Aracı oldukca iyi test ettim. Rampalar,yüklü kulllanım vs..
Şimdi gözlemlerimi söylim.
1.Yakıt tüketiminde gözle görülebilir bir fark yok, tabi depoyu fulleyip hiç test etmedim, ibreye bakarak konuşuyorum. Belki çok ufak bir miktar fark olacaktır ama bu da 80 TL'lik BOR ücretini amorti etmeyecektir.
2.Performans yağ bakımından sonra iyileşti, ama bunun BOR'dan kaynaklanmadığını anladım.
3. Motor ısısı düşmüyor sabit kalıyor, sadece soğuk havalarda özellikle kaputta ki intercooler havalandırmasından dolayı soğuk havayı motora çektiğinden dolayı motorda ki ısı düşüyor, yani BOR ile bir alakası yok.
4.Yağ eksiltme olayı henüz yok,zaten daha 1200 km oldu ve bu km'ler de araç yağ eksiltmiyor.
5.Egzos gazlarında gerçekten bir azalma var, daha önce motor soğukken deneme amaçlı gazı sonuna kadar aniden verince biraz kara duman atardı, şimdi dumandan eser yok,ayırca yüklüyken rampa çıkarken egzostan hiç duman göremiyorum, aniden deviri düşürüp aniden gazı köklediğimde de duman yok.
Özetle benim gözlemlerim; Performansa katkısı hissedilir derecede değil, 1 hp verse bile bunu hissedemezsiniz.
Yağ sarfiyatı hakkında henüz birşey söyleyemem.
Yakıt sarfiyatı konusunda da gözle görülür bir düşüş yok, ancak depoyu fullemek lazım, zaten dediğim gibi gözle görülür bir düşüş yok.
Egzos gazları gerçekten azalıyor.
Sonuç, sürtünmeye biraz azaltabilir,performansı biraz arttırabilir ama bunlara rağmen BOR POWER MS 250 55 TL, MS 600 80 TL'lik hakkını vermiyor ne yazık ki.
Eğer NNT yetkilileri buna kulak verip MS 250'nin fiyatını 10 TL, MS600'ün fiyatını da 20 TL'ye düşürürseler o zaman herkes için yararlı bir katkı olur.
Kaldı ki; BOR madeninin çok ucuza işlendiğini ve BOR'dan yakıt yapılacağını haberlerde duyduğumuza göre, bu kadar ucuz işlenen bir maden için biz kullanıcılar dünyalarca para ödüyoruz ve bu paralarla bunun ticaretini yapan insanlar milyonlarca lira para kazanıyor.
Bir şey daha eklemek istiyorum, Yapılan uluslararası testlerde , Co2 emisyonlarında, sürtünme testlerinde, performans testlerinde sonuç alınabilir ama alınanbu sonuçların %'lik dilimlerine bakarsak çok ufak değerlerdir. Kaldı ki bu testleri iklim koşullarında, yük koşullarında ve aracın yol testlerinde gözlemlersek bu %'lik ifadelerin hiç bir önemi olmadığını göreceksinizdir. Tek olumlu tarafı ise Co2 emisyonları.
Şunu da belirtmekte yarar var ki performans istiyorsanız Castrol, Mobil gibi firmaların 0-30 0-40 gibi yağları mevcuttur, bu yağlar aşınmış motorlarda ince olmalarından dolayı yağ eksiltmeye sebep oluyor ama performansa katkısı çok iyi oluyor.