euro meuro boş işler dartbe anında aracın dagılmasından bahsedersek bunlar da kandırmaca o halde anadol dunya yıldızı olurdu şimdi birçok aracın camurluğunu plastik yapıyorlar ne hikmetse ben hiç plastik lüks araç görmedim duymadım aracın şasesi ve kullanılan sac ne kadar sağlam ve kalın olursa içindekinin kurtulma şansı o kadar artar
cengiz abi şimdi işin mühendislik kısmına girecek olursam sayfalarca anlatmam gerekir..
düz mantık gitme bu konuda, o zaman kağıttan araba yapalım hemen dağılsın... öyle bişey yok, anadolda şase ne kadar sağlam? yaşam kabini denen bölümden bi haber zaten yapanlar
dışı konusunda başarılı olmuşlar ama çekirdeği unutuvermişler
yaşam kabini sağlam olacak, dışı isterse varsın olmasın... bakınız nascar araçları... gövde üstüne komple giydirme plastik dış kaportadan ibaret...
ferrarinin özel serilerinde tavan komple fiber mesela... takla atsan ezilecekmisin içinde??? hafiflik açısından bu şekilde yapılıyor, yerden yüksek bölümler hafif olsun ki aracın ağırlık noktası aşağı konumlansın virajda merkezkaç kuvvetine daha dirençli bir gövde oluşsun diye, karbon tavanın altında ise darbeyi direkt B-C sütunlarından alt şaseye ileten tasarıma sahip aluminyum bariyerler var, en son sönümleme noktası da ana şase yatağı...
neyse iş iyice mekaniğe, mühendisliğe doğru gidiyor... uzatmayayım...
bunlar hep gelişen teknolojiyle beraber çıkılan basamaklar...
ESP, gece görüşlü dinamik yol bilgisayarı, yol sensörü, head up display, şerit takip sistemi vs vs... gibi..
sınıf farkından ötürü donanım konusunda yazdıkların da doğru tabiki..
B segmenti bir araç için gerek görülmeyen donanımlar var, fiyatı yükseltecek çünkü... alıcı kitlesinden uzaklaşacak...ama oldukça dolusu da var...B segment ford fiesta da yağmur sensörü,far sensörü, yol bilgisayarı, digital klima,cruise control, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon, otomatik katlanan elektrikli ısıtmalı yan aynalar,karartmalı dikiz aynası,optik mercekli farlar,ESP,ASC vs vs ... yani istenirse rahatlıkla dolu olabiliyor..
tabi bu demek değil ki eski araçlar boş, ne varsa yenide var...
icat edilmiş bir teknolojiyse zaten öncelikli olarak otomotiv sektöründe yer buluyor..
ancak arz talep meselesi bu işler de... 1.2 corsa da hafızalı koltuk olsa ne fark eder? istek o yönde değil ki...
segmentler var zaten, segment için de alıcının belirlediği bir dolu teknik,paket,donanım var, bu donanımlardan olmazsa olmazlar var rekabet için gereken..
üstüne de uygun fiyata ekstra bişeyler koyabiliyorsan firma olarak,
o da sana satış rakamı olarak geri dönmesinde yardımcı oluyor...
ama en önemli etkenlerden biri de tasarım...atlanmaması gereken bir nokta, ya da ilk nokta... calibranın efsane olmasında da ilk etken budur... ne c20let ne de deri koltuğu...