Oksijen Sensörü İptali Yada Başka Bir Yol

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ndipi
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sizde de araç seyir halinde iken birden araba aptallaşıp direk yandığı oldu mu?
benim opel omega a kasa 2.0 motor 8v aynı motor sanırım.vectra a larda da kullanılan motor c20ne...Bende ş.içi genelde yanıyor uzun yolda 90-100km hızda tatlı tatlı seyrederken sönüyor.Ama hiç zararını görmedim.yansada aynı yanmasada..sağırlaşmıyor yani...ama aracım aslında çok daha seri bi araç çünkü bi ara sıralı gaz takmıştım o zaman fark ettim.şuan onun yanında eşşek gibi gidiyo..ama daha az yakıyo düz lpg de..artı hızını aldımı rahat 180-200km hız yapıyo..
 
Yanıp söndüğünde bende pek sorun olmuyor ama işte birden bayılıp küt diye yandığı zaman araç mal oluyor. Tekleme vs olmuyor ama bariz bir devir kaybına uğruyor ta ki araç belli bir süre stop edip bekleyene kadar ondan sonra düzeliyor.

Bu durumda beni fazlası ile uyuz etmeye yetiyor. Bir çözüm bulamadım bu duruma. En son aklıma bu sensör geldi. Sanırım LPG alğılamadı içinde yanlış bilgileri veriyor ve araç mal oluyor.
 
Vallahi ya dediğin gibi yada benim araçta ilk aldığımda mal gibiydi egzoz full dolu çıktı o yüzdenmiş.istersen bi kontrol ettir egzoz dolu olmasın..
 
Yanıp söndüğünde bende pek sorun olmuyor ama işte birden bayılıp küt diye yandığı zaman araç mal oluyor. Tekleme vs olmuyor ama bariz bir devir kaybına uğruyor ta ki araç belli bir süre stop edip bekleyene kadar ondan sonra düzeliyor.

Bu durumda beni fazlası ile uyuz etmeye yetiyor. Bir çözüm bulamadım bu duruma. En son aklıma bu sensör geldi. Sanırım LPG alğılamadı içinde yanlış bilgileri veriyor ve araç mal oluyor.
2008 yılında vectra gt kullanırken aynı sorun bende de olmuştu. kadett nicli üyemiz okan abi bana otobana çık benzinde arabaya bi bas orijinal değerlerini aklına getirsin araba demişti. dediğini yaptım tabii (kadran kırılmıştı bu arada basma işini biraz fazla abartmışım :) )25-30 km kullandım öyle. daha sonra herşey yoluna girdi. bi dahada lamba yakmadı.
Paylaşmak istedim
 
İşin açıkçası yeri geldiğinde hakkını vermekten çekinmem. Ama işte bu sorun yüzünden araç mala dönmese bana yetecek. Aklıma dedim acep bu sensörü devreden çıkarsam aracın hava karışımı ile irtibatını koparsam diye. Yada aparat vs varsa onu takarak aracı kandırsam diye düşünmeye başladım.
 
sensörü iptal etmek yerine neden sorunu çözmeye odaklanmıyorsunuz ? bataklığı kurutmak varken üstünü örtmeyin..

sorun lpg kalibrasyonunun yanlış olması. oksijen sensörünüz cok büyük ihtimalle sağlam. lpg kalibrasyonunuz hatalı ( zengin/fakir karışım ) .. lpg ci " abi yansın o lamba , bütün lpg li arabalarda yanıyor " derse inanmayın.. yok öyle birşey.


gene söylüyorum arkadaşlar ARIZA LAMBASI YANIKKEN ARACINIZI ÇOK ZOR DURUMDA KALMADIKÇA SÜRMEYİN. iyi birşey değil. aracı zengin yada fakir karısımda kullanmak iyi birşey değil.. katalitik konvertörü bozarsınız, subap yakmaya kadar gider arkadaşlar.. dikkatli ve tedbirli olmanızı öneririm
 
İşte o Lambayı söndürecek ülkemizde bir tek LPG ustasının olduğunu sanmıyorum. Gitmediğim adam kalmadı çünkü.
 
aynen öyleeeee.. :D benimde dalagalanıp duruyor..alıştık birbirimize turuncu lambayla :) hatta bazen bilmeyen arkadaşlar benzin bitiyo heralde diyolar :D
 
Abilerim, bu sorunu sonunda çözdüm. Aracım fiat uno 97 model. Lpg takılı. Araç uzun süre lpgde kullanıldığı için beyin lpg ye alışıyor. Benzine alınca da lpgdeymiş gibi davranıyor ve araç tekliyor, stop ediyo. Bunu çözümü şudur. Araç lpgdeyken beyine oksijen sensör sinyali gitmeyecek. Benzine geçince gidicek.
Çözüm şu, ilk aracın beynini kutup başını sökerek resetleyin.
Sonra oksijen sensörüne bi tane röle taktırıcaksınız. Sensör lpgdeyken kapalı olucak, benzine geçince çalışıcak.
1 metre kablo bi tane de röle lazım yani, elektrikçiler halleder.
Binlerce lpg kullanıcısı müzdarip bu konudan dolayı,
Dediğimi yapın, dua edin bana
 
Ha bu arada bu benzinde tekleme olayını test etmek için, kutup başını sökün, oksijen sensör kablosunu bir çıkarın, tamın kutup başını., arabayı deneyin. Benzinde teklemeyi kestiyse dediğimi yapın. İster röle bağlatın ister oksijen sensör emilatörü. Emilatör daha sağlıklıdır tabi, beyni kandırarak arıza lambasını söndürür. Röle de aynı görevi görücek ama beyin arıza lambası sönmicek. Benim araç eski olduğu için arıza lambası falan yanmadı, röleyle çözdüm
 
Geri
Üst