- Katılım
- 1 Ara 2017
- Mesajlar
- 6
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhabalar;
Aracım Omega B, X20XEV motor, Simtec 56.1 ECU.
Aracımda hararet ibresi sorunu vardı sürekli salınım yapıyordu. Sorunun Hararet sensörünün soketinden olduğunu düşündüm. Gevşekti temassızlık yaptığını düşündüm sıktım sorun düzeldi. Motor arıza ışığı yanıyordu Delphi Diganostic ile baktım Motor suyu ısı sensörü hatalı okuma yazıyordu. Baktım ki ECT (Engine Coolant Temperature) sensörü ile EGR Valfi soketleri ters takılmıştı düzelttim. O esnada motor kaputu birden baamm diye kapandı. Gel gelelim o zaman bu zamandır araba çalışmıyor. Diagnostic'de DTC Code 19 Incorrect signal ( Devir sinyali, Hatalı sinyal) yazıyor. Crank sensörünün arızalandığını düşündük. Krank Sensörü Siemens GM 5WK9 0541 90458251, birebir Orjinalini aldım taktım. Yine çalışmadı. Acaba sente mi atladı düşüncesi ile Senteyi kontrol ettim (Hem Triger kayış kasnak ve hem Eksantrik milleri Tavşan kulağı-Def şeklinde kontrol ettim) sente yerinde. Acaba Krankdaki konum sacı yerinden mi çıktı düşüncesi ile karter'i söktüm Sac yerinde. İmmobilizer arızalı mı diye düşündüm. Kontak anahtarını anahtarcıya kontrol ettirdim Chip sağlam. Alıcı anten kontrolu yaptım alıcı antende sağlam. Ejektör püskürtüyor. çünkü marş esnasında eksozdan benzin kokusu geliyor. Buji ateşlemesi yok. Bobin sağlam çünkü Diagnostic'te Compenent Test ile bobine tetik veriyorum ateşleme var. ama marşta ateşleme yok. Bu konuda bilgisi, fikri, tecrübesi olan arkadaşlarımın yardımlarını bekliyorum.
Aracım Omega B, X20XEV motor, Simtec 56.1 ECU.
Aracımda hararet ibresi sorunu vardı sürekli salınım yapıyordu. Sorunun Hararet sensörünün soketinden olduğunu düşündüm. Gevşekti temassızlık yaptığını düşündüm sıktım sorun düzeldi. Motor arıza ışığı yanıyordu Delphi Diganostic ile baktım Motor suyu ısı sensörü hatalı okuma yazıyordu. Baktım ki ECT (Engine Coolant Temperature) sensörü ile EGR Valfi soketleri ters takılmıştı düzelttim. O esnada motor kaputu birden baamm diye kapandı. Gel gelelim o zaman bu zamandır araba çalışmıyor. Diagnostic'de DTC Code 19 Incorrect signal ( Devir sinyali, Hatalı sinyal) yazıyor. Crank sensörünün arızalandığını düşündük. Krank Sensörü Siemens GM 5WK9 0541 90458251, birebir Orjinalini aldım taktım. Yine çalışmadı. Acaba sente mi atladı düşüncesi ile Senteyi kontrol ettim (Hem Triger kayış kasnak ve hem Eksantrik milleri Tavşan kulağı-Def şeklinde kontrol ettim) sente yerinde. Acaba Krankdaki konum sacı yerinden mi çıktı düşüncesi ile karter'i söktüm Sac yerinde. İmmobilizer arızalı mı diye düşündüm. Kontak anahtarını anahtarcıya kontrol ettirdim Chip sağlam. Alıcı anten kontrolu yaptım alıcı antende sağlam. Ejektör püskürtüyor. çünkü marş esnasında eksozdan benzin kokusu geliyor. Buji ateşlemesi yok. Bobin sağlam çünkü Diagnostic'te Compenent Test ile bobine tetik veriyorum ateşleme var. ama marşta ateşleme yok. Bu konuda bilgisi, fikri, tecrübesi olan arkadaşlarımın yardımlarını bekliyorum.