ön amortisör nelere kaadirmiş

tayfunozkan

Kayıtlı Kullanıcı
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Mar 2010
Mesajlar
512
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Siteyi ziyaret et
:sorry: kazadan sonra sol amortisörüm eğilmişti tamircinin tavsiyesi ile çıkma amortisör alarak takıldı (sadece ön sol) araba yapılalı 3 ay oldu. 3 ay içersinde 5 defa rot balansa 3 kerede şaseciye gittim. hepsi problem yok diyordu ama özellikle arka taraf yüklü iken araç hep bana virajlarda kayıyor gibi geliyordu. çukurlara girince araba bazen sanki sola kaçıyo gibiydi. kazanın psikolojisi dedim hep.

kime sorduysam hep bu amortisörlerin ayarı yok dediler. bende internetten araştırdım ve piston kolunun üzerine lastik takoz koydum. taktırdığım çıkma amartisörün diğerine göre boyunun kısa olduğunu ve arabanın sol ön tekerleğinin 3 aydan beri meğerse yay üzerinde gittiğini tespit ettim. böylece amortisör boylarını eşitlemiş oldum.(bahs ettiğim yükseklikler 1-2 cm yani gözle dahi hissedilmiyor.)

araçla test sürüşüne çıktım. inanılmaz fark vardı. farklar.

1. virajlarda savurma yok
2. araba dururken arkadan bakınca teker kayık gibi geliyordu. şimdi çamurluk mesafeleri eşitlendiği için fark kayboldu. (sol ön amortisör boyu sağ arka tekerin yüksekliğine direk etki ediyor.
3. so ön amortisör yüksekliği sağ arka amortisör alt bağlantısı dingile oturduğu için ordaki basma kuvvetinede kumanda ediyor düz gbi gözüken sağ arka lastik yere iyce oturunca kamber açısı yerine geliyor.)
4. araba dengeye geldi. park ederken direksiyonu çeviremiyordum çok ağırdı. şimdi yarı yarıya hafifledi.
5. arabanın ön arka tüm dengeleri yerine geldi birbirinden farklı olan dört tekerin çamurluk mesafeleride eşitlendi.

aldığım dersler ise
1.rot balansçıya gitmeden önce mutlaka amortisörlerin sertlik ve yükseklik ayarının kontrol edilmesi (abi boşver problem varsa rot ayarında çıkar deselerde)

2. ne olursa olsun amortisörleri aynı marka ve çift olarak değiştirilmesi.
 
yazınızı sonuna kadar okumadan "yerinizde olsam amortisörleri çift olarak değiştirirdim" yazacaktım ama okuyunca zaten siz en sona yazmışsınız :)
 
Tayfun Bey,sizinle özelden yazıştığımız sorunlar çözüldü o halde, bu sevindirici bir haber ,ALLAH bir daha kaza bela vermesin...
 
çok teşekkürler.
 
amortisörlerde yükseklik ayarı için bir numara var mı acaba.
 
yükseklik değilde sertlik olarak var o da koni amortisörlere özgü
 
boşa kürek çekmek gibi olmuş abi bende aybah yay aldım 3 santim taktık sol ön küt küt en ufak çukurda vurmaya başladı sonra amartisör dediler çift yağlı taktık geçmedi amartisör takozlarını yeniledik yine geçmedienson sol daki yayı sağa takım denedik baktıkki yayın bitanesi bozuk 4 kere söküp taktık dp tunig den almıştım adam bana başta olmaz bozukluk yayda dedi sonra usta telefonde sert konuşunca değiş ttirdi.bende bu kadar şey değiştirdim yok yere bari 4 kere işçilik parasının 1 ni karşıla dedim yok abi dedi hepimiz yaşıyoruz tecrübe ediniyoruz.
 
corsac de 3,5 luk yay kullnan artı ve eksilerini yazabilir mi
 
tek amartisör değiştirmek ve cıkma takmak hangi akla hizmet yaaaa...otomobilin üzerindeki her bir parca vida dahi olsa bi sebebi varki takılmıştır..bozuksa yenisi ile yada muadili ile değişir işlevine göre cıkma alınabilir(tampon far stop gibi)..canını emanet ettiğin parcalar böle değişmez..amartisör zaten tek değişmez...
 
tek amartisör değiştirmek ve cıkma takmak hangi akla hizmet yaaaa...otomobilin üzerindeki her bir parca vida dahi olsa bi sebebi varki takılmıştır..bozuksa yenisi ile yada muadili ile değişir işlevine göre cıkma alınabilir(tampon far stop gibi)..canını emanet ettiğin parcalar böle değişmez..amartisör zaten tek değişmez...
+1
zaten standart amortisör denen şeyin sıfırı 70-80 tl.çıkma ne demek anlamadım???
 
Geri
Üst